kitelife
Forumsvar skapade
- 
Så långt ner i skåne man kan komma… det får nog bli via posten isf. 
- 
Tjena, har en AB 8,4 till salu för 6500:- komplett…. 
 Finns på tippen i morgon att prova 🙂
- 
Måste säga ProLimit… 
 http://www.pro-limit.nl/2002/displayitem.php3?item_id=96Jag har 4 kites 2 brädor 2 dräkter 3 bommar hjälm + lite annat småplock och där är plats över! enda nackdelen är att när den är fullpackad orkar jag inte lyfta den… 
- 
Tack! detta är precis vad vi behöver, en öppen ärlig tvåvägs konversation… Personligen tror jag att man kommer mycket längre med en ”trevlig” diskusion från båda hållen och jag måste säga att även om det inte riktigt är mitt problem så tycker jag nog att dom som ringer på lördag kvällen (efter ett par stadiga modingivnade groggar 🙂 och säger nu j+*$#r ska du byta min drake är fegisar som är hellt fel på det! dom har oxå en stor del i att detta har blivit ett så hett ämne med så mycket tjaft… däremot dom som kan ringa/skriva i en trevlig ton förtjänar ett trevligt och proffisigt bemötande… Nu har vi fått igång en bra diskussion mellan rätt parter (istället för en massa onödigt tjafs som bara irriterar alla parter) villket oxå var mitt mål, därför lägger jag mig inte i mer utan tackar för ett mycket bra svar och lämnar ämnet till dom det berör… 
- 
Har sett dessa på nätet och tycker dom ser coola ut! frågan är bara hur mycket väger dom? 
 är det genomskinliga samma matrial som används i WS segen? i så fall har det en stor nackdel! om man viker det spricker det och sen tål det ingenting!!! funkar på WS men en drake är lite svårare att kontrolera när man krashar den….
- 
Som sagt, jag och Hampe åker dit i morgon och kollar lite… eftersom jag bara har LE:i’s är det oxå dom jag tänker köra med 🙂 (Hampe har tydligen kollat och det är inga sura miner som gäller), Om det är någon annan som är sugen åker vi från Gtb. 23.55 med båten (stena line) och åker hem på söndag 20.00… mer info finns i översta inlägget… (uppdaterat med nya bilder) 
- 
Svar till: 
 Konsumentlagen fungerar så att det är den du köpt produkten (draken) av är den som du har ett ”avtal” med, inte med tillverkaren! Så om din drake har några fabrikations fel etc så ska du gå till den du köpt den av, sen är det upp till honnom att få ersättning av den han köpt den av, detta rör inte dig eftersom det är den du köpt skiten av som ska ersätta dig!!! 
 En signatur hade varit mycket intressant här… dom flesta här vet vem jag är och det hade varit lättare att diskutera om man visste vem du är. 
- 
Den här med HH fiberpäls använder jag på vintern, funkar utmärkt… 
- 
Tjena, fick detta svaret under en diskusion med en Wippi handlare i DK; ”I don’t know about your friends having delamination problems. We have 
 had a lot of delamination cases in DK on the 2001 kites. All my
 customers who have contacted me about delaminated kites, have had
 them replaces with brand new , with no extra costs. Given they where
 less than one year old. I my self think, that is an exelent service.”Synd bara att inte Wippi sverige gör lika dant… jag tycker det verkar rättvist! 
- 
Smygreklam var det ja… 
 antingen köper du/ni en rulle Q-powerline…
 [url=”http://www.activepeoplesports.com/line.html>http://www.activepeoplesports.com/line.html
 (kolla;”]http://www.steffo.nu/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Board=kitesell&Number=77891&page=0&view=collapsed&sb=5&o=0&fpart=[/url]
 trasselfri lina utan sleeve som håller bättre och slits mindre…Eller så väntar ni bara några dar till på min säkerhetsbom och köper den komplett med linor för ca 2500:- 
- 
Kanske dags att klargöra en sak 🙂 jag säljer INTE några drakar (har bara kurser) jag har ett sammarbete med KP (Hampe) som går ut på att jag kör med grejorna och rekomenderar det JAG tycker är bra grejor (IMO), jag har oxå reklam på bilen och rekomenderar gärna KP eftersom han är bra att ha och göra med… jag är inte på något sätt anställd eller sponsrad men det har ju Hampe redan gått igenom 🙂 KP säljer inte bara Wippi han har även flysurfer naish slingshot loose mm mm. Ang. Wippi så har jag inga problem med drakarna i sig (2002) dom funkar aldeles utmärkt! bla. bästa (kommer med draken) bommen på marknaden, problemet ligger i organisationen (wippi int.) 
 Efter att du har beskrivit problemet lite närmare kan jag även förstå att Cristian tvärvägrar (först får han inte betalt för drakarna sen ska han ta kostnaden och byta ut den oxå…)
 Vad som borde ha hänt här är att wippi int. skulle ta denna smällen inte inportören!!! det är här problemet ligger!!!!Ge inte upp, fortsätt kämpa men gå till högre ort om du kan… 
 Du kan ju alltid gå till dom internationella forumen och starta diskusionen där? sen är det bara att samla åsikter och vidarebefordra till Wippi int.Lycka till… Ps. den bästa servicen (IMO igen) har flysurfer och Slingshot, dom har bytt ut ett antal brädor med tillverkningsfel och erbjuder även att ta tillbaka stora 2002 drakar och modifiera dom så att dom ”svänger” som dom nya 2003 kommer att göra… Ds. 
- 
Mycket intressant ämne! jag har oxå en del erfarenheter som jag inte tänker gå in närmare just nu… Själv tycker jag det är konstigt att vissa ”delaminerade” drakar byts ut och inte andra? (måste man va kompis med någon som är ”betrodd” av wippi för att bli tagen på allvar! vet ett par inte så kända/duktiga åkare som har blivit totlat överkörda och det är inte rättvist att den som inte skriker så högt eller är beredd att slåss inte ska få samma villkor som alla andra… eftersom detta är ett känt problem och dom flesta drakar redan är utbytta borde det inte va något tjafs eller? kom med fler sånna här händelser PLZ… (men gärna inte som anonym om ni vågar) 
- 
Nu har även jag skaffat mig ett login 😉