Forumsvar skapade

Sida 100 av 117
  • klang

Medlem
    9 april, 2007 vid 08:08 som svar på: Habo idag 9/4

kommer, sticker så fort vi kan…

• klang

Medlem
    5 april, 2007 vid 17:41 som svar på: Hjälp Mig Tack

Brädan är ju helt ny Linnea, hade jag varit dig så skulle jag kolla med killen i VArberg som reparerar brädor. Han kan definitivt ge dig de bästa tipsen, hade brädan varit typ -01 så skulle jag kanske kunna tänka mig att leka med den i bastun… men nu är det ju helt ny…

Kolla med proffsen…

/Klang

• klang

Medlem
    4 april, 2007 vid 19:44 som svar på: Habo torsdag 5/4?

Kommer ut efter lunch… plocka lite på flexet…

• klang

Medlem
    4 april, 2007 vid 12:52 som svar på: JAG BEHÖVER HJÄLP! finns länkarna för prylbögar

@vasa 374411 wrote:

den bara sa till mig att jag måste få bo hos dig…
    /Rune

Hahaha… shit… den skall jag prova på min hustru… kan redan höra (känna) svaret…

/Klang

• klang

Medlem
    4 april, 2007 vid 08:52 som svar på: Min Sponsor Gunilla

Det måste vara väldigt jobbigt, jag önskar att ni snart hittar solglimtar och ljusa stunder.

Hoppas vi ses snart Lars, sköt om dig!

MVH
    Robert

• klang

Medlem
    4 april, 2007 vid 07:28 som svar på: Medlem i SVF

Pro får det bli i år… shit låter cool… då ska vi bara prestera lite Pro resultat också… gulp…

/Klang

• klang

Medlem
    4 april, 2007 vid 07:26 som svar på: Loft Blade 2007

Deras speed seglare Pieter Bartlema kör väl rätt fort enligt GPSSpeed surfing, så fart är där nog i seglet.

/Klang

• klang

Medlem
    2 april, 2007 vid 10:06 som svar på: Stäng dörren… (tips för en snigel)

@SWE176 373939 wrote:

strunta i variabla hängselelinor. Det är onödigt komplicarat. Det är nästan ingen som använder det med framgång ens på formula.
    om du vill trimma något på vattnet skulle det kunna vara uthal.
    Men det är mest för att kunna prova dig fram till vad som är rätt utan att behöva hoppa i och justera.
    Dra inte för mycket uthal. Det kan hända att man gör det för att kompensera för för lite nedhal.
    Prova detta: (när du fixat nedhalet) Ställ in ett ”bra” uthal. Släpp 1cm. Försök justera balansen genom att flytta linorna bakåt. Om det funkar har du fått en balanserad rigg med lite mer buk.
    /JE

Det är många gånger jag fegat och blivit raketskjuten på ett chop, anledningen är säkert det du skriver, att jag har för lite tryck på mastfoten!
    Tror jag behöver lite macho snack med mig själv innan jag beger mig på vattnet.

Jag känner igen problemet med att tryckas bakåt i en stark by och mer eller mindre bli helt nertyckt baklänges i vattnet. Skönt att det kanske fick lindring på det problemet också! Mer nerhal…

Funderade på om man skall fixa en bom med större ”midja” så att man kan använda mindre uthal och mer buk, utan att seglet lägger sig över bommen. Den jag har nu är någ en mer vågorienterad bom (om det finns något sådant).

Ska köpa fixa linor på 28 eller 30!

Shit, här ska det trimmas… 😛

Tack JE, jag skall prova med dina tips.

Tack
    /Robert

• klang

Medlem
    2 april, 2007 vid 07:07 som svar på: någon som tror det kan blåsa i Habo ikväll?

@joth 373918 wrote:

…prognosen säger väst ökande 5-10. Jag vill så gärna ha premiär idag.

Tror ni man fryser ihjäl med tvivelaktigt tät sommardräkt på 3/4mm. Har iofs huvväst, handskar och varma skor… Är en riktig påskkyckling… brrr… :smirk:

Hmm… jag hoppar nog… varken FRV eller DMI är lyriska… men man vet ju aldrig…

/Klang

• klang

Medlem
    1 april, 2007 vid 20:42 som svar på: Fågelälskare och KLagshamn

Hahaha… skit bra… det var en sån jäkla inveklad förklaring så att det måste vara ett april skämt.

• klang

Medlem
    30 mars, 2007 vid 18:35 som svar på: mast till NP RS segel

@tobhed 373545 wrote:

Cool, passa på att buda in en ny bom då också – fast det gäller att snabba på…

http://www.windsurf.se/forum/viewtopic.php?t=985

Njaa… nu är den uppe i 2000:-, bra pris för bommen… men jag har ju lite andra utgifter att tänka på nu inför 4v i karpathos…

Tack för tipset…

/Klang

• klang

Medlem
    30 mars, 2007 vid 17:42 som svar på: mast till NP RS segel

@tobhed 373534 wrote:

Letade precis efter det inlägget 😉
    Jag hade tänkt skicka dig ursprungsmailet Klang, men allt finns i länken oven. Vad är planen byta ut X6an eller köpa fler segel?

Tack boyos!

Tobbe: Jag tänkte fixa en hyfsad 430 mast till mitt 5.5 segel för att ersätta sailworksmasten. Jag tänkte provrigga med X6 460 i helgen men lite tveksam till detta eftersom det blir en del luff över, tror det slutar i ca: 5 cm eller nått då man dragit max. Är ju rätt rädd om min X6 mast!

/Klang

• klang

Medlem
    29 mars, 2007 vid 18:06 som svar på: Klagshamn imorgon!

Vi får nog starta ”vind-dansen” i tid för det ser ju inte jätte lovande ut… jag skulle nog vara lite avvaktande. Prognosen på FRV säger 4-6 ms i grund vind under typ både fredag och lördag.

Brisen i Klagshamn är som starkast då det blåser SO, men prognosen pekar mer på 0-NO…

Vi får helt enkelt hålla tummarna…

/Robert

• klang

Medlem
    27 mars, 2007 vid 13:18 som svar på: Stäng dörren… (tips för en snigel)

@Svenne 372757 wrote:

nej det ser inte alls lika ut. Klangs linor är nästan vågräta, Finians är nästan lodräta.
    Men om du menar att de är lika fula i våtdräkt, så håller jag med. 😉

Hahahaha… hmmm… passa dig så du inte vaknar med en jackad fena i sängen… 😀

/Klang

• klang

Medlem
    27 mars, 2007 vid 13:15 som svar på: Stäng dörren… (tips för en snigel)

@tobhed 372754 wrote:

Sorry att säga det Kling-Klang, men du behöver inte bara nya master utan även segel – dessvärre kan du inte få köpa mitt RS6 5,8 förräns efter denna säsong…

Det är sant tobbe! Men med tanke på hur mycket jag har kvar att lära så kan jag leka ett år till med mina skruttibangbang segel.

/Klang

Sida 100 av 117
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications