Forumsvar skapade

Sida 101 av 117
  • klang

Medlem
    27 mars, 2007 vid 12:27 som svar på: MauiSails verkar ha fått till det.

@MickeÖ 372675 wrote:

Kolla vad Martin van Meurs skriver om nya TR3 på http://www.mauisails.com/forum/viewtopic.php?id=945
    Fick tillfälle att snacka med Martin och Dirk när jag och TB kamperade ihop med dom under några dagar i West Kirby. Redan då förespråkade Martin TR3an fast han körde på Naish då. Det krävs väll en del att byta från ett så vasst segel Som Naish Stealth 05 som han seglade 49,4 på till ett helt nytt märke, Ska bli intressant att se vad han kan göra med MS TR3.
    Ska nämna att Dirk som redan seglade på TR2 och TR1 satte några fina PB när vi var där så
    Att dom är snabba är det nog ingen tvekan om.
    Är det någon som kommer köra TR3 här hemma?
    Skönt att säsongen har kommit igång abstinensen började bli för stor.:smile:

MickeÖ SWE 707

Starboard/Onwater teamrider – http://www.windsurf.se

Ingen dålig Maui reklam från Martin… men man får väl ta allt med en nypa salt, eller?

• klang

Medlem
    27 mars, 2007 vid 12:14 som svar på: Stäng dörren… (tips för en snigel)

Härligt, det här blev ju värsta Klang-Clinic, jag är djupt tacksam för alla tips som strömmar in.

Jag skall genast undersöka mina möjligheter att fixa en styvare 430 mast till mitt VX segel, har för mig att hustrun sagt att skatteåterbäringen såg kul ut :). Då kanske luff angivelserna stämmer bättre, men viktigaste är nog den ”visuella granskningen” som ni kom med tips till, här ska vevas…

Mården: Jo för tusan, vind hade vi. Freestylarna körde segel mellan 3.5 och 4.5, så det var bra ladd den dagen. Tror vinden pendlade mellan 10 m/s och 20 m/s enligt DMI.

Svenne: Allstå sträcka på mig mer och få bättre distans till seglet och en rakare linje från bröstkorg till fötter?

Tobhed: Du och jag är ju ungefär lika stora, jag är ju förstås mycket starkare, men linorna kan ju vara lika långa… 😀 Slet ju sönder mitt förra par i ett kastfall så nu ska det införskaffas nått mellan 28-30 alltså…

Tack för alla tips!

/Klang

• klang

Medlem
    27 mars, 2007 vid 07:23 som svar på: Stäng dörren… (tips för en snigel)

@joth 372636 wrote:

Vilken Sailworksmast kör du. Är det lipsticken så kommer den med all säkerhet inte fungera till det seglet. Det är en modern wavemast.

Stämmer Jonas, det är min lipstick… en skön vågmast. Jag behöver alltså en freeride/slalom/speed orienterad mast… aj aj aj…

Tror luffen på detta VX seglet är runt 458cm så jag skulle egentligen kunna använda min x6 460 som jag köpte av tobhed förra året. Eller är det en dum idee, ska man satsa på en 430 och förlänga den istället?

/Klang

• klang

Medlem
    26 mars, 2007 vid 20:55 som svar på: Stäng dörren… (tips för en snigel)

@Mården 372585 wrote:

jag tror du får skylla mest på fotografen som inte har fångat dig på bild där du maxar.
    för du gjorde väl ändå upp mot 30kn o då hoppas jag inte brädan pekar upp i skyn o har dörren vidöppen
    om du seglar 30kn på bilden får nog resten av speedsverige se upp när du fått ordning på trimet
    håller förövrigt med dom andra angående stilen o trimet på just denna bild.

varför stod mannen med kameran på land, inte fått årets prylar eller?

Hahahaha… tack Mården!!! Nu kommer Tobhed fälla en tår, han som precis köpt en ny fin s-kamera 😀

Jester:
    Du kanske slog huvudet på spiken när det gäller ”fladdret”, min sailworks mast har kanske en icke-optimal kurva för seglet. Är det så att den är för styv för seglet? För det måste ju vara prylarnas fel…

MacTS:
    Japp, om teorierna nu stämmer så blir det till och ”skruva till” ordentligt nästa gång. Vi får väl se vem som är tuffast, jag eller masten. (Jag vill inte ha svar på den frågan…)

Joth:
    Finns inget som gör mig äckligt snabb, inte i mina ögon iallafall… 🙂

/Klang

• klang

Medlem
    26 mars, 2007 vid 20:40 som svar på: The chase for plattvatten i Skåne

Ser fantastiskt bra ut :P, jag hänger gärna med när det är daxs!!!

/Klang

• klang

Medlem
    26 mars, 2007 vid 20:08 som svar på: Stäng dörren… (tips för en snigel)

Bra med tips! Himla bussigt!

Knatte:
    Jag skall experimentera med och flytta fram mastfoten lite. Tror att jag satt den på rekommenderad plats, brukar komma med ett litet klistermärke för SX:orna, men med min segling så kanske den behöver vara lite längre fram.

Getwet:
    Kan vara så att seglet blivit gammalt och att de angivelserna i luff inte riktigt stämmer utan att man måste använda mer än max nerhal. Jag får inte alls samma ”fladder” som jag får i mina andra segel, ska prova lite där också. Jag är lite osäker på om de där gamla VX seglena verkligen skall ha samma fladder som dagens race segel, men det är bara och veva på…

Joth:
    Bra tanke, jag skall leta upp mina linor med flexible längd, då kan jag komma ut ännu längre. Tror de kan bli rätt långa. Vilken längd skulle du rekommendera annars, tror att linorna var 24 eller 26 cm.

Härligt grabbar, jag känner redan hur inlärningskurvan blir brantar 😛

/Klang

• klang

Medlem
    26 mars, 2007 vid 17:38 som svar på: Stäng dörren… (tips för en snigel)

@tobhed 372503 wrote:

Misstänker att du syftar på denna bild b.la

Det ser ut som om att jag kör jag upwind här, eller är det jag som blir lurad av vinkeln?

getwet
    En del handlar det om att jag glömmer bort det.
    Vad tänkte du på med fel riggning, nerhal/uthal/storlek?

tobhed
    Ska prova flytta bak hängsele tamparna en bit, man kan ju flytta bak tills man känner att det börjar bli last på framhanden?

/Klang

• klang

Medlem
    26 mars, 2007 vid 14:50 som svar på: Stäng dörren… (tips för en snigel)

@joth 372455 wrote:

Mer muskler, klang. Du e aldeles för klen… 😀

Det blir pryl till helgen…

• klang

Medlem
    26 mars, 2007 vid 07:15 som svar på: Karpathos…..lite info och bilder

Vi är ett gäng nu som ska dit från Lund:a trakten, ca: 8-10 pers. Är det bäst att fixa boende innan man kommer fram, eller blir det mycket billigare att göra det på plats?

/Klang

• klang

Medlem
    22 mars, 2007 vid 17:16 som svar på: Flyga med sin precious…

@tobhed 371630 wrote:

tänker du hyra en riktig speedraket på stället eller är det SX:an som du ska slå svenskt rekord med?

Har inte helt bestämt mig ännu, det finns ju både SX och Missile att hyra på plats. 430 EUR för att hyra i 28 dagar hos Chris Schill, och det kostar 130 EUR att låsa in sina prylar där under samma period. Får se vad det kostar extra med försäkring etc, har bett om offert.

Är lite lockad att hyra på plats eftersom jag är rätt säker på att jag kommer få hem min SX i två delar annars… fixar inte flygpersonalen det så gör jag väl det själv i ett av otaliga PB försök…

/Klang

• klang

Medlem
    22 mars, 2007 vid 12:07 som svar på: Flyga med sin precious…
  • klang

Medlem
    21 mars, 2007 vid 15:39 som svar på: dagens bild

@Mården 371457 wrote:

tror du kan va glad över att hängselen gick sönder,
    min höll förra våren o när seglet tog stopp ivattnet o jag for som en kanon kula i luften tills linorna satte stopp för färden,då gick ryggen sönder i stället o jag hade ont i flera månader.

Kan hålla med om att det är farligare att följa med hela varvet jämfört med att kastas iväg…

Man borde kanske börja fundera på en ”release” funktion på de där hängseletamparna.

• klang

Medlem
    21 mars, 2007 vid 12:06 som svar på: dagens bild

@Jester 371400 wrote:

Blir ju inte bättre av att det var Dunkrebecks bräda som demolerades. Och helikopterkastfallet skedde med Bringdahls gamla speedplanka…

Hahahaha… jag mår genast bättre… ur detta perspektiv så har jag inget att gnälla över… hahahaha…

• klang

Medlem
    21 mars, 2007 vid 12:04 som svar på: The chase for plattvatten i Skåne

@tobhed 371417 wrote:

Ni har precis avslöjat mitt secret spot som skulle vara mitt vapen för i år, segalde där för många år sedan och kommer fortfarande ihåg ljudet av att köra fort genom ett stiltje vatten – var kanon då och är säkert nu också.

det finns inget förbud mot att surfa där då?

Vilka vindriktningar tobbe?

/Klang

• klang

Medlem
    21 mars, 2007 vid 08:39 som svar på: The chase for plattvatten i Skåne

Härligt axxelerator, har hört att vinden i dammarna blir extra byig, det är en del som testat när det blivit för choppigt i habo, men det var ett tag sedan någon var där sist tror jag. Men det är ju bra för gipp träningen 😉

Det är en del fiskebåtar som rör sig i området, så med båt skall det väl vara ok att ta sig dit. Kanske har de specialtillstånd. Men vad gör det att bli bort motad när man inte visste bättre… så fråga inte först… ;).

Vi får skapa ett forum där vi arbetar vidare på detta, kan ju bli ett mecka för oss skåningar…

/Klang

Sida 101 av 117
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications