klang
Forumsvar skapade
-
@Jester 367840 wrote:
G-sport weed och Lessacher Chameleon är bra sjögräsfenor. Jag tycker att en rak 32:a motsvaras av en 28 cm weed lite drygt. Bara en känsla, och på inget sätt vetenskapligt bevisat… 😀
Tack Jester, ett riktmärke iallafall… 🙂
Tror jag ska satsa på någon av Lessachers fenor!
/R
-
Vill inte vara kräsen, men hemsidan inger ju inte värsta köp förtroende…
Den tekniska informationen på www-sidan är örtygande, när jag väl förstog hur man tar sig vidare i dess www djungel. Dock är jag inte tillräckligt duktig på speed för att att chansa mina pengar i detta projekt. Kanske nästa år…
/Robert
-
Jag och Gustav synchade precis och det är den 2-3 Juni som gäller, så sätt igång med pasta-laddningen så ni har ordentlig med häng i Juni.
Jag tror att Gustav snart kommer ut med mer information om F2 Speed Challenge, det är via Wallens man anmäler sig till speed tävlingen precis som förra året.
Till Freestyle SM anmäler man sig via LBWS, mer information inom kort på http://www.lbws.com.
/Klang
-
@tobhed 366778 wrote:
Man kanske skulle bli medlem i LBWS också…
skulle vara toppen tobbe, aktiva LBWS medlemmar som ger allt för sporten, det är grejer det!
Jonas, är väldigt nyfiken på dina nya Retro, Sailworks gör goa segel. Kul o se vad no-cam kan prestera.
Mål för 2007, hmm….
1.) Ska se till att försöka njuta extra mycket! Ni vet den där känslan med sol och saltvatten i ansiktet (Haga räknas inte 😉 och bra ladd i seglet. Skutta omkring på riggplatsen och snacka nonsens, shit vad jag längtar efter en varm vår…
2.) Ge järnet för att ni ska få en riktigt goo speed tävling 2-3 Juni i Habo. har för mig att det räcker med vind, go korv, och massor med Red bull…
3.) Kommer över 31 knop average på gps-speed surfing
Klang
-
@joth 366246 wrote:
Skall han ha en ersättare så är väl en 80-90 l som tex F2 SX S eller TB2 58 bästa alternativet men om han skall ha ett komplement så finns det väl inte mycket mer än Warp Speed eller dess motsvarigheter i andra märken.
Hade själv köpt en av era W S om jag haft råd. Har skaffat annan utrustning så det får bli senare i år eller nästa år. Jag har 105 l freeride som jag kommer komplettera med en mindre. Vad jag hört så är ju W S bra även som slalombräda. Framför allt för oss som väger lite mindre (75Kg). Jippar bra och är lättkörd på fler sätt än på speedstrippen om jag förstått rätt.
Joth, vad kommer du köra på under -07? Har du beställt dina Sailworks segel? Bräda också, eller blir det old-style-rocketeer?
-
Så jäkla gott att ”la familia” ska dit 4 veckor, drar efter Freestyle SM 😛
Med lite tur så blir det ett stort gäng som drar dit, en hel del LBWS:ar har redan visat intresse, vissa har redan bokat…
Klang
http://www.lbws.com -
@Surferboy 363942 wrote:
Datumen är följande:
Haga Park, ÖWC, 17-19/5
Habo Ljung, LBWS, 26-27/5
Torkelstorp, 6-7/10Stopp!!!
Vi har börjat planera för freestyle SM i Habo Ljung 2-3 Juni. Gustav, har för mig att vi kom överrens om att köra första helgen i Juni?
/Klang
-
Hehehe… tobbe, vet att vi inte lyckats göra penga transaktion för 6.7:an ännu, men när säljer du 5.8:an :-P.
Tänkte nu när du värmt upp seglet i Torkelstorp så kanske till och med jag kan lyckas höja mina PBs…
/Robert
-
@tobhed 355093 wrote:
Jag är sugen, men det kluriga är om jag har fått mina grejor då – har brädor men endast 1 segel…
Tobhead, vad har du nu beställt? Vilken bräda tänkte/vill du köra på nästa år?
/R
-
@alexasu 354238 wrote:
hur ni den? nån som pajjade fenan, för det har väl vatt rätt högt vatten den senaste tiden?
Den stack upp ur vattnet, syntes från stranden!
/Klang
-
@getwet 354268 wrote:
Klang, min nyfikenhet är stor och du förstår säkert varför. Vilken vindriktning var det?
Sorry GetWet, var så uppe i min berättelse att jag glömde skriva vindriktning, SSV – SV, den absolut bästa vindriktningen i Habo.
/Klang
-
Så jag, då har vi plockat upp det lilla ankaret… nu kan ni speeda och vrål krasha inne vid stranden igen… utan att jag behöver svettas 😉
/Klang
-
::HABO::
Är ju lite av en Habo lokal och håller med Joth i mångt och mycket när det gäller habo. I slutet av våren, och tidig sommar, har Habo en härlig bris från NV. Den som vi njöt av nu i sommras på SM-06. Det är då relativt platt när brisen kickar och är platt ca 2-3 timmar efter det.
Dock om grundvinden är start på NV kan det bli mycket vatten i Habo och det blir fort feta chop. Så, där är ett litet ”men” när det gäller NV och Habo. Som vanligt måste man hålla koll på vattennivån där tävlingen ska köras.
Vill promota Habo under hösten på SV, kan bli ett fint dansgolv, och tåler både storm och orkan på den vindriktningen.
::Klagshamn::
Om ni kollat på freestyle filmerna från våren -06 så ser ni spegelblankt vatten, helt suverränt på O och SO. Håller med Tobhed helt och hållet…
/Klang
-
Jo, skitväder i många bemärkelser, men ändå var Habo egentligen rena guldgruvan igår, kan tänka mig att många av er ”bättre” åkare skulle prestera PBs… jag skojar inte…
1. Hur mycket vind som helst, alltså tok mycket.
2. Lågt vatten -> härligt platt, lite chop (allt vatten verkar vara vid TT…)Ni skulle gråta om ni visste hur feta förhållande det var…
Denna kombination har jag inte varit med om i Habo sedan jag började surfa 2003. Jag vattnades i munnen när jag kom fram till parkeringen, såg att det blåste pung (som Joth brukar säga), och kunde med ansträngning öppna dörren. Första tanken som slog mig – Idag jävlar skall jag köra fort som faaaan… (ursäkta språket, men det var iallafall så jag tänkte)
Eftersom mitt minsta camber segel ligger och väntar på kirurgiskt ingrepp plockade jag fram ett vågsegel på 5.4. Linus som var på vattnet kastades runt med sin 4.0:a, men va fan tänkte jag, bära eller brista…
Måste säga att jag blev pinsamt överraskad i stabilitetsskillnad mellan mina VX/Rs5 segel jämfört med detta vågsegel, iallafall som tokriggad. Det tog väl en 15 min sedan hade jag en sådan mustig kramp i mina underarmar att det var svårt att hålla kvar i seglet. Kunde bara skratta åt mig själv att jag lät mig missa denna fantastiska chans att för en gångs skull få till några feta repor, det var bara att ticka i den boxen också, ”- Done that, not doing it again…”
Nästa gång… då … då… ska jag köra tokriggad och köra fort som faaann…
/Klang
-
wind-lover wrote:vet inte….. men jag tror tyvärr inte man kan det:frown:
men jag sparar den till dig:grin:Härligt!
/Klang