klang
Forumsvar skapade
-
Hahaha… den är ju en bio vinnare!!! Lär vara långa köer dagen innan släpp… 😛
-
Dunken rular!
Måste vara rätt tufft att alltid förväntas vara på topp… skönt man slipper det på jobb!!! Han får väl jobba lite hårdare på loftet och se till att North blir värt pengarna… mohahaha…
/Klang
-
Lewold/Mattias, det är en lockande tanke att blanda kite och vindsurf. Jag kitar inte själv men tycker det är jäkligt nice och ligga brevid en stund, och sen köra om :-P, mohahaha…
Men alla är inte roade av att blanda kite och vindsurf såvida det inte är oundvikligt. En del är faktiskt lite rädda för de där linorna som ibland swichar ner, och det får vi acceptera. Därför tycker jag uppdelningen som vi har i Habo är fördelaktig för de flesta, och de som vill kan ju mötas ute på vattntet. Jag tror vi testa på en mixad speed-tävling istället för slalom, då behöver åkarna inte köra blandat och det blir mindre upprörda känslor. Dessutom ser det ut som om att kitarna snart kan sno åt sig speed-tronen, så det lär bli ett lokalt derby…
Viktigast är nog att uppdelningen fungerar på riggningsytorna, eller hur Mattias…
/Klang
-
Körde du utan sjögräsfena i Habo i söndags? Hur var det?
Min lilla sjögräsfena är kaput, och just nu kör jag en fete-macheta på min lilla F2-SX racer. Om det gick utan sjögräsfena kan jag plocka fram 34:an orginal…
Kommer behövas på fredag… 😛 Ännu bättre om man hade en 29:a… det ska ju blåsa ”pung” som Joth burkar säga 😀
/Klang
-
kinetic wrote:Knatte: Jo jag vet att brädan skall ligga så plant som möjligt för att få optimal fart…Jag kommer få rätt på tekniken så småningom förhoppningsvis, är nog en vanesak till viss del. Ska bli kul o jämföra ”speed” med GPS nästa säsong på nya brädan kontra de gamla, undrar om det skiljer nåt alls i toppfart ( i vart fall för mig)…
Är du medlem i LBWS så kan du låna vår GPS, säg bara till. Kolla gärna http://www.lbws.com för mer information.
MVH
Klang -
alexasu wrote:varför inte lördag? smhi säger 10-14 då…
Enkelt, tag kan inte på lördag 😉
/Klang
-
Lägger gärna en slant jag me’, save the wsurf-sprit! PM till mig med!
/Klang
-
Klubbmästerskap, Fullt Ös 06, Rapport
Till vår glädje anmälde sig 14 stycken till vårt klubbmästerskap Fullt-Ös. Vid skepparmötet runt 11-tiden blåste det på bra och alla var ivriga att komma i vattnet till första start klockan 12. Alldeles lagom till första start försvann vinden spårlöst och ersattes med en pustande och frustande vind. Många syndiga ord togs i mun och övremakter beskylldes för falskspel. Trots denna motgång var det ingen som misströstade utan alla återfanns på vattnet guppandes i en enda stor vacker armada. Vid 16-tiden så insåg de flesta att dagen var slut och att inget Fullt Ös skulle genomföras. Men ivern och lusten att genomföra vårt klubbmästerskap finns kvar och vi siktar på nytt datum, som nu är satt till Söndag den 29:e oktober.
Nästa datum är söndag 29:e, inskrivning 10.30, skepparmöte 11.00, första start 12.00.
Håll tummarna för vind…
/Klang
-
Ehhh… det där svarta i bilden… är det en Tsunami eller nått…
/Robert
-
Vi gör ett försök enligt plan, alltså imorgon söndag klockan 11.00 är det skepparmöte. Det kan vara bra om ni kommer en liten stund tidigare och anmäler er så att jag kan sätta igång och göra en stege, lite beroende på hur många vi blir. Efter skepparmötet så är det ca: 60 min, d.v.s. klockan 12 som vi tänkte köra första heat:et, om möjligt. Jag tänkte att vi kör 10 minuter crash-course i tävlingsreglerna under skepparmötet, kanske bra att ha koll på det viktigaste väjningsreglerna.
Om DMI har rätt så är det på eftermiddagen det kommer blåsa, det är möjligt att vi får sitta och vänta en liten stund innan det sätter igång, eller inte, man vet ju aldrig. Oavsett så tycker jag att vi sätter gränsen på segel storlek till runt 7 m2, för det är väl den största storleken på segel som de flesta av oss har. Om det blåser mindre så är det bättre att vi flyttar fram tävlingen ytterliggare dagar.
Välkomna
Klang
-
Vi har flyttat KM Fullt Ös till söndagen. Lördagens prognos ser för dålig ut och vi får hoppas på mer vind på söndag. Skepparmöte samma tid som tidigare, d.v.s. Söndag 22 Okt, kl. 11.00
Välkomna
Klang -
Henke201 wrote:Alex_ wrote:har ni brädförvaring i lbws? kostar??
http://www.lbws.com – finns all info om klubben….
Klang jag kom och tänka på en sak.. borde det inte bli någon form av fest nu i anknytning till fullt ös? 🙂
Jo, om det inte varit så att Ola druckit upp all sprit… 😛
/Robert
-
Tack Jonas för att du gör reklam för Klubbmästerskapet. Vi får hoppas att det blir bra med vind.
Alla som anmäler i förväg via e-mail till Robert_Klang@hotmail.com får ett e-mail där vi i eftermiddag berättar vilken dag vi kommer köra första skepparmötet, just nu ser lördagen inte inspirerande ut.
Ni som vill vara med och köra, men som inte är medlemmar ännu, kommer erbjudas (endast vid tävlingstillfället) möjlighet att betala klubbmedlemsskap för resterande delen av -06 inklusive hela -07.
Medlemskap junior, Till och med 18 år, 120 kr
Medlemskap vuxen, Från och med 19 år, 300 kr
Medlemskap Familj, Samtliga familjemedlemmar, 400 krMed lite flyt kommer OnTopSports dela ut priser 😀
/Robert
-
Bra jobbat Gustav!
/Klang
-
Körde en runda i Habo i morse… nice…
Verkar som sjögräset har gett upp, kunde köra med den raka-fina-fenan…
/Klang