klang
Forumsvar skapade
-
tobhed wrote:Hade varit roligt med några gemensamma arrangemang typ landskamp eller så 🙂
Har ibland tänkt på när jag kör över bron att det finns ett utmärkt speedställe på ön (innan tunneln från svenska sidan), vid nordlig vind är det alldeles platt där…Men hur ska man ta sig ut dit, visst är det väl även förbjudet område? Är därför extra sugen att hänga på när du sticker dit Tobbe 🙂
/Klang
-
joth wrote:
Lärde mig en läxa… nej nej nej… jag var ju helt knäckt… fick prata ut med Tina hela kvällen… och hon lovade att storleken har betydelse… så nästa gång tänkte jag köra silvertejp runt händerna till bommen och satsa ännu större :-P.
Fenan kan ju dock vara pytte-liten.
/Klang
hehe vissa lär sig aldrig… Du vet väl att tekniken är a och o … inte storleken.
Baahhh… teknik är bara en ursäkt för något annat. Kolla bara hur avundsjuk långsamma Hart är på Mighty Whiteys extra kilon i kortfilmen ”Faster”. Dave försöker ursäkta sin magnifika hydda om och om igen, nej du, det är stort segel och fläskpannkaka och inget annat som är lösningen 😀
/Klang
-
tobhed wrote:De mindre Gasstra Vapor storlekarna är väl gjorda för RDM tror jag (< 6,5 kvadrat har jag för mig).
En sak att tänka på är kanske att om man inte knäcker masten i fallet så kanske något annat (kan) gå sönder, du landade väl på masten Klang?Ähhh… med lite silvertejp och McIver tuggummi får man lemmarna att sitta ihop igen, det är värre med master och segel…
Var nu försiktig med RS5:an, jag går och räknar ner dagarna… 😛
/Klang
-
Vi är några speed-noobs som också funderar på att dra ner nästa sommar till Karpathos. Säg bara till i tid så hänger vi på!
/Klang
-
kinetic wrote:Förresten!Masten kan du nog ta på din drulleförsäkring, det gjorde mitt FB när jag knäckte en helt nyinköpt mast ca 4timmar efter inköp….
Njaa… försökte med den också. Folksam ger inte ersättning för några surfprylar du tar sönder, eller får stulna i bil etc. Då måste det till en båt försäkring eller nått. Ska kolla på det i eftermiddag, läste lite i de andra trådarna om försäkring och fattar inte varför jag ignorerat dessa. Har iofs inte haft några prylar av värde tills nu, man är ju körd om man tar i sönder något…
Vojne vojne
/Klang
-
joth wrote:Jovisst är det dyrt att leka med sin hälsa och sina prylar men det är det värt. Adrenalinkicken är ju fantastisk.
Masten var det en Sailworks joystick 75% som min? För alla andra så är det samma som Powerex Z-free mast. Skall du ha hållbart så får det bli wavemaster skulle jag tro om ens det hjälper.
Har för mig att du dundrade ut liiiite överriggad den dagen du knäckte eller har jag fel för mig. Sedan så lärde du väl dig en läxa i Klagsamn att störst är inte snabbast…:wink: Vi körde ju om dig ända tills du bytte ner dig till mindre segel och fena. Då blev det omvänt.
Du är i gott sällskap när det gäller sådana missöden men det hjälper iofs inte plånboken.
//Jonas
Lärde mig en läxa… nej nej nej… jag var ju helt knäckt… fick prata ut med Tina hela kvällen… och hon lovade att storleken har betydelse… så nästa gång tänkte jag köra silvertejp runt händerna till bommen och satsa ännu större :-P.
Fenan kan ju dock vara pytte-liten.
Masten var (notera var, numera en sällsam pinne) en lipstick, alltså 55% wave. Vi får se om Kent kan hitta en topp till mig hos Bruce på Sailworks.
/Klang
-
Ska du starta import av något nytt och spännande, se då till att ha bra priser 😉
/R
-
Så fort Janne & Co. fick reda på att en dunk var borta så fixa de detta på studs.
Det är ett stort jobb de gör för att vi skall slippa köra in i stenar, och jag vet inte om lina/boj är lika effektivt, eftersom man kan inte vara helt säker på var stenen finns, : +-1 meter blir ju en stor cirkel.
Efter denna händelse så kanske de kommer på en ännu slugare lösning till nästa år, Janne är en slug rackare. Vidare så tror jag säkert att de behöver en och annan extra hand, mycket jobb att hålla en fin surfplats i skick.
/Klang
-
joth wrote:En som går fort … 😉
Kan rekomendera foretrex 101. Jag tycker den funkar kalas men den ger inte samma hastigheter som Tobhed´s. Hans e nog trimmad. Eller så blev jag bara frånåkt av Tobbe.
Tobbe har också Foretrex 101 om inte jag minns fel.
-
Ikea-bag rockar… vi har tre… men så tjänar vi rätt bra också…
/R
-
Jag personligen rekommenderar en sko som inte har för mycket töjbartmatrial, visserligen blir den skönare och lättare att ta på/av, men skon åker också runt på foten dessto mer när man skuttar runt på brädan. Grymt irriterande till sist…
Jag skulle dra lite i skon i butiken för att se hur den töjer sig, och kolla så att sulan inte är för tjock, då tappar man känslan var föttern är på brädan.
/Klang
-
Jag personligen rekommenderar en sko som inte har för mycket töjbartmatrial, visserligen blir den skönare och lättare att ta på/av, men skon åker också runt på foten dessto mer när man skuttar runt på brädan. Grymt irriterande till sist…
Jag skulle dra lite i skon i butiken för att se hur den töjer sig, och kolla så att sulan inte är för tjock, då tappar man känslan var föttern är på brädan.
/Klang
-
Hoho… ja jävlar… det blir rockNroll… grymt kul!!!
-
Det var som f.n… de som är så dryga och långsamma annars :-D.
/R
-
Vi har fått igång väderstationen igen, verkar som vi haft problem med vår Internet leverantör.
Notera dock att eftersom JM bygger höghus vid klubben så är vindvärdena inte helt riktiga längre. Vi arbetar på att förflytta vindstationen till en bättre plats.
Eders Vindsurfing klubb i Lomma
/Klang