Forumsvar skapade

Sida 110 av 117
  • klang

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 19:39 som svar på: Speed i side-shore chops

JohanC, då avvaktar vi mer tips från Faster och Pugge 🙂

Tobias, skulle vara jäkligt kul om vi kunde köra lite i höst. Säker på att Jonas (Joth) hänger på också! De dagar det är ostlig vind så hänger vi oftast i klagshamn, vi får synca.

/Klang

• klang

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 15:01 som svar på: Speed i side-shore chops

Tror på din teori om habo då man på NV-NNV kan köra längs vågorna… jag får hänga på nästa gång du är ute :-P. Dock, problemet kvarstår hur man skall forcera sig genom choppet…

Valde en mer slalom lik rutt igår, det blev alltså mest head-on mot vågorna… så jag speed:ade inte fullt ut, lyckades med dryga 27 knop (nöjd), går jäkligt bra den där brädan, ser verkligen fram emot lite down-wind SV 12-14 m/s, shit alltså… ”håll i hatten”.

Weed-fenan var lite liten till 7.1:an så spin-outerna kom med jämna mellanrum. Mina spinn-outs kan också till stor del bero på att jag inte fick ner fenan helt och lite av fen-adaptorn stack fram. Kent hade en teori att eftersom fenan är såpass vinklad bakåt att SX’s ”cut-outs” kan påverka… who knows…

/Klang

• klang

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 06:00 som svar på: Film – Gislöv

Jäkligt nice film!

Bra jobbat

/Klang

• klang

Medlem
    6 augusti, 2006 vid 22:07 som svar på: Nån som ska till skåne???

Om du skickar honom med bussgods så tror jag han skulle uppskatta en Finland-detour… vi i alla fall… mohahaha…

/Klang

• klang

Medlem
    6 augusti, 2006 vid 22:04 som svar på: Dags för "upgrade", Kinetic Centurion2?

Kolla med Kent på On Top Sports, http://www.ontopsports.com/

De är återförsäljare för Kinetic i Sverige.

/Klang

• klang

Medlem
    6 augusti, 2006 vid 18:14 som svar på: Mycket vind i Skåne, var på NO?

Tycker det är jäkligt bra!

Vilka prylar använde du?

/Klang

• klang

Medlem
    6 augusti, 2006 vid 12:40 som svar på: Mycket vind i Skåne, var på NO?

Blev absolut inget här … brädan blev inte ens våt… det blåste inte tillräckligt på östkusten… skiiiiiiit

• klang

Medlem
    5 augusti, 2006 vid 22:41 som svar på: Vitemölla – plattvatten?

Tobhed, din buse, du ville bara ha vinden för dig själv. Lura iväg mig på skåne safari… fnys… nästa gång… 😉

Jag trodde verkligen inte att det skulle bli något i Klagshamn… såg jäkligt dystert ut… men där fick jag…

Jajaja… min nya bräda blev i alla fall inte dingad, skitig, eller blöt…

/Klang

• klang

Medlem
    5 augusti, 2006 vid 16:19 som svar på: Vitemölla – plattvatten?

Arrgghhh… med hoppet som mitt enda vapen korsade vi skåne för att skåda det egendomligt platta vattnet i Vitemölla. Ville ju speed:a med min nya SX:a!

Trots fiskehålans ringa storlek kunde vi inte hitta det platta vattnet, förutom i hamnen som tyvärr inte erbjuder några upphetsande långa rep. Utan precis som ”LocalZero” säger är detta en Wave spot, men ingen av de bättre sådana. Vågorna kommer tätt och blir inte så stora. Då rekommenderas Simrishamn istället, eller ännu bättre Gislövshammar.

Gislövshammar var idag helt smockfullt med surfare. Tyvärr såg det inte så himla kul ut när vi kom vi 15-tiden, dåligt med vind, så vi orkade helt enkelt inte ens rigga… urk vad trött jag är…

/Klang

• klang

Medlem
    5 augusti, 2006 vid 07:01 som svar på: Mycket vind i Skåne, var på NO?

Ser ut som att Skånes västkust drar nitlott, prognoserna är nerdragna… får väl köra ut och kolla… men annars blir det nog att dra till ostkusten.

Enligt spotguiden så ska vitemölla ha plattvatten, svårt att tro det! Måste vara inne i hamnen i så fall ;-). Om det inte trycker på här på västkusten så tror jag vi sticker till Vitemölla faktiskt… på vinst och förlust…

/Klang

• klang

Medlem
    4 augusti, 2006 vid 08:14 som svar på: Mycket vind i Skåne, var på NO?

Tobhed,

Mummss… låter nice… vilken SX kör du på?

Tänkte ta med mig hustrun och grabben, tror de helst håller sig till det grundare. Undrar hur kommer det vara inne vid klubben? Lite klurig fråga, vi får väl se… 😉

Hörde precis att det fortfarande är förbjudet nere vid höllviken/soptippen… så det lär väl bli klagshamn…

/Klang

• klang

Medlem
    4 augusti, 2006 vid 07:11 som svar på: kastfallsskada – reklamation eller garanti?

Jag skulle hoppas på någon form av ”drulle” försäkring… du får nog försöka med försäkringsbolaget igen… de kan ju glömma att det är normalt användande av produkten och att den ska tåla det…

Sen å andra sidan så skulle vi surfare få försäkringsbolagen att ”konka” om vi fick pengar till ny bräda när vi pajar nosen… vet inte hur många gånger jag har klistrat ihop mina bräder med epoxi… 😉

/ Klang

• klang

Medlem
    4 augusti, 2006 vid 06:47 som svar på: Tävlingsbilder från Turkiet

Shit vad det växer i ansiktet på Micah… kan inte vara bra för vindmotståndet…

Hade det inte varit för hans JP bräda skulle jag inte känna igen honom 😉

• klang

Medlem
    1 augusti, 2006 vid 09:33 som svar på: Gps med usb

Du kan köpa USB kabel till t.ex. Garmin Geko 201

http://www.clover.se/

/Klang

• klang

Medlem
    31 juli, 2006 vid 18:56 som svar på: Dunken arresterad!

Jag hoppas att din franska suger… eller att det sprids falska rykten…

/Robert

Sida 110 av 117
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications