klang
Forumsvar skapade
-
JohanC, då avvaktar vi mer tips från Faster och Pugge 🙂
Tobias, skulle vara jäkligt kul om vi kunde köra lite i höst. Säker på att Jonas (Joth) hänger på också! De dagar det är ostlig vind så hänger vi oftast i klagshamn, vi får synca.
/Klang
-
Tror på din teori om habo då man på NV-NNV kan köra längs vågorna… jag får hänga på nästa gång du är ute :-P. Dock, problemet kvarstår hur man skall forcera sig genom choppet…
Valde en mer slalom lik rutt igår, det blev alltså mest head-on mot vågorna… så jag speed:ade inte fullt ut, lyckades med dryga 27 knop (nöjd), går jäkligt bra den där brädan, ser verkligen fram emot lite down-wind SV 12-14 m/s, shit alltså… ”håll i hatten”.
Weed-fenan var lite liten till 7.1:an så spin-outerna kom med jämna mellanrum. Mina spinn-outs kan också till stor del bero på att jag inte fick ner fenan helt och lite av fen-adaptorn stack fram. Kent hade en teori att eftersom fenan är såpass vinklad bakåt att SX’s ”cut-outs” kan påverka… who knows…
/Klang
-
Jäkligt nice film!
Bra jobbat
/Klang
-
Om du skickar honom med bussgods så tror jag han skulle uppskatta en Finland-detour… vi i alla fall… mohahaha…
/Klang
-
Kolla med Kent på On Top Sports, http://www.ontopsports.com/
De är återförsäljare för Kinetic i Sverige.
/Klang
-
Tycker det är jäkligt bra!
Vilka prylar använde du?
/Klang
-
Blev absolut inget här … brädan blev inte ens våt… det blåste inte tillräckligt på östkusten… skiiiiiiit
-
Tobhed, din buse, du ville bara ha vinden för dig själv. Lura iväg mig på skåne safari… fnys… nästa gång… 😉
Jag trodde verkligen inte att det skulle bli något i Klagshamn… såg jäkligt dystert ut… men där fick jag…
Jajaja… min nya bräda blev i alla fall inte dingad, skitig, eller blöt…
/Klang
-
Arrgghhh… med hoppet som mitt enda vapen korsade vi skåne för att skåda det egendomligt platta vattnet i Vitemölla. Ville ju speed:a med min nya SX:a!
Trots fiskehålans ringa storlek kunde vi inte hitta det platta vattnet, förutom i hamnen som tyvärr inte erbjuder några upphetsande långa rep. Utan precis som ”LocalZero” säger är detta en Wave spot, men ingen av de bättre sådana. Vågorna kommer tätt och blir inte så stora. Då rekommenderas Simrishamn istället, eller ännu bättre Gislövshammar.
Gislövshammar var idag helt smockfullt med surfare. Tyvärr såg det inte så himla kul ut när vi kom vi 15-tiden, dåligt med vind, så vi orkade helt enkelt inte ens rigga… urk vad trött jag är…
/Klang
-
Ser ut som att Skånes västkust drar nitlott, prognoserna är nerdragna… får väl köra ut och kolla… men annars blir det nog att dra till ostkusten.
Enligt spotguiden så ska vitemölla ha plattvatten, svårt att tro det! Måste vara inne i hamnen i så fall ;-). Om det inte trycker på här på västkusten så tror jag vi sticker till Vitemölla faktiskt… på vinst och förlust…
/Klang
-
Tobhed,
Mummss… låter nice… vilken SX kör du på?
Tänkte ta med mig hustrun och grabben, tror de helst håller sig till det grundare. Undrar hur kommer det vara inne vid klubben? Lite klurig fråga, vi får väl se… 😉
Hörde precis att det fortfarande är förbjudet nere vid höllviken/soptippen… så det lär väl bli klagshamn…
/Klang
-
Jag skulle hoppas på någon form av ”drulle” försäkring… du får nog försöka med försäkringsbolaget igen… de kan ju glömma att det är normalt användande av produkten och att den ska tåla det…
Sen å andra sidan så skulle vi surfare få försäkringsbolagen att ”konka” om vi fick pengar till ny bräda när vi pajar nosen… vet inte hur många gånger jag har klistrat ihop mina bräder med epoxi… 😉
/ Klang
-
Shit vad det växer i ansiktet på Micah… kan inte vara bra för vindmotståndet…
Hade det inte varit för hans JP bräda skulle jag inte känna igen honom 😉
-
-
Jag hoppas att din franska suger… eller att det sprids falska rykten…
/Robert