klang
Forumsvar skapade
-
Hahahaha… jo, jag var också ut i Klagshamn igår, och JO, det var spegelblankt… lika blank var vinden.
Måste varit du Duderino som fick planat lite i mellan åt, men det varade väl max 5 sek åt gången 😉 … En bortskämd surfare som jag blir bara lack…
Fick iallafall köpt lite glasfiber i Limhamnsskeppshandel, så det var inte helt bort kastad tid…
/Klang
-
@Jester]Kom upp till TT i oktober (F2 Speed Challange) så skall jag köra skjortan av dig! ) [/QUOTE wrote:
Hahahaha… ja, det lär du göra, speciellt med BDs prylar. Du har ett psykologiskt övertag… 😀 Men jag ska försöka komma upp iallafall och köra några rundor. Det verkade riktigt kul i Habo Ljung!
Behöver man sjögräsfena vid TT (Torkelstorp) vid den tiden på året? Hos oss i Habo börjar det så smått att växa igen…
/Klang
-
Njaa… inget upphetsande än sålänge. Försöker samla på mig segel med många härliga cambers, så som VX och VX2 (ingen annan vill ha de gamla seglena 😉
Ett äldre NP NFR 5.0, SailWorks Revo 5.4, 5,8, NP VX 5.6, 6,4, och NP VX2 7.1. Mest en massa gamla prylar förrutom revo seglena som är -06 (dock vågsegel men är rätt allround). Notera att alla mina NP segel är signerade av BD och gör dem extra snabba, fungerar nästan lika bra som ”flames”.
More cambers to the people 😛
/Klang
-
Jester, tack för tipsen, men det slutade med en F2 SX (s). Vi får väl ta ett rejs en dag och se vilken bräda som går bäst 😉
/Klang
-
En bra dag i Habo, planade runt i bara badbrallor och hängsele… bättre kan det inte bli… (notera att till hängselet kopplade jag ett segel med bräda)
/Klang
-
Jag tänkte göra investeringen nu till hösten för att kunna njuta av stormarna fullt ut ;-).
Exocet Warp Slalom ser onekligen jäkligt nice ut, det står mellan F2 SX som jag kört på tidigare och Warpen…
/Klang
-
Vad blev det för en bräda?
Jag går också och spekulerar på nyinköp. Är just nu inne på en SX 06:a (S) men det finns ju en massa alternativ. JP verkar ju också satsa för fullt med Micah.
Om man vunnit på lotto och ska köpa en ny slalom runt 90 liter, vad skulle ni rekommendera mellan
Sonic
SX
Falcon
JP Slalom IIHar jag missat någon som är bör undersökas?
-
OOoo ja jäklar!!! Gött jobbat!!! Kommer nog gå bra för er med LNR media.
Tyckte inledningen var speciellt nice…
– Håll i hatten Ola
Super kul om ni kan få med töserna också (som du skrev i ditt inlägg)
/Klang
-
Vi är för lata för att märka upp stenar, däremot så kan vi ta bort ”den” när det är lågvatten nästa gång… 😉
LBWS
/Robert
-
Det smäller imorrn… estimat -> mer än 100 pers på festen…
BLÅS…
/Klang
-
Axelskada, aj aj, var det en ”nästan” lyckad dubbel framåt?
Här kommer (förhoppningsvis) en länk ni kan använda för att komma rätt i Habo… Bättre beskrivning kommer upp snart på SM siten (http://www.lewold.se/Sm/index.htm), eller hur Clemens… 😛
-
-
Det finns två campingar i närheten, Lomma camping och Habo Ljung camping. Tävlingsområdet är i HaboLjung, så den är klart närmast.
LBWS klubbhus ligger på Lomma ”beach”, och det är även där festen kommer vara. Det finns en hamntoalett i närheten som man kan använda, ifall man behöver parkera i närheten av Lomma lördag natt och schlappa i bilen… det tänkte jag göra. Men det lär ju bli rätt trångt så man får kanske räkna med att inte kunna parkera precis vid klubbstugan.
Det kommer säljas fest++ biljetter (fest+käk) 80 kr under lördagen fram till ca: 15:00, efter det är det festbiljett (fest utan käk) 50 kr som gäller.
Om det inte blåser (vilket det SKA (annars j….r)) har vi planerat en massa populära lekar så som ”segelsprånget”, ”calypsokastet”, ”f2prime-vpolo” etc… så misströsta inte om det inte ser ut till att blåsa… det blir kamp oavsett…
/Klang
-
God jul på er
Jag och Tina var ute igår på förmiddagen i Habo (24/12), givet eftersom vinden var ju fin-fin. Vi körde med 7.1 och 6.7, det blev lite mer än en timme innan det var daxs att smita hem till slipsen och glöggen… 😛
/R