klang
Forumsvar skapade
- 
Jag sticker från jobb vid 11-tiden, kommer väl vara ute på vattnet vid 12-tiden…
/Klang
 - 
Skulle bli förvånad om ni kan spela in på minneskortet. Vet att en del moderna digitalkameror kan filma rätt långa sekvenser, men det bygger på att filmen komprimeras till något sött litet videoformat i realtid.
Den DV kamera jag har (1/2 år gammal) har inte den funktionen utan där får du filmen ”rå” i högsta kvalitet på DV bandet, och då kostar det minne, typ 7 GB för 50 min. Såvida inte ni kan hitta att kameran kan spela in och komprimera samtidigt till DV bandet så kan ni nog tyvärr även utesluta att den skulle kunna lagra komprimerad data på minneskortet.
Urk vad jag låter negativ… jäkla cool hur som helst. Hoppas ni får igång bandaren…
/Robert
 - 
tobhed, jo, runda en boj låter lite lamt, kan hålla med om det. Men vi tänkte att ju mindre komplexitet i tävlingsformen dessto fler deltagare. Skulle vara kul om alla, även de som inte känner sig som ”Dunken”, vill ställa upp så det blir lite ”folkfest” över det hela. Även om vi surfare kanske inte hamnar under kategorin normala männiksor 😉
Vi får se vilka som dyker upp på lördag, så kommer vi anpassa antalet bojar efter det…
Hoppas ni får kul även om ni inte dyker upp i Lomma på lördag 🙂
/Klang
 - 
Nice Calle, kul o läsa. Blev väldigt nyfiken på de tips som Guy hade att lära ut… läste vidare med spänning att något tips skulle ”slinka” med i texten 😉
Synd att det inte blev så många dagar med vind, tycker du har en mogen inställning till vindproblemet. Jag skulle vara så jävla förbannad så hälften skulle vara nog… Just nu sitter jag är är skit förbannad för att det inte blåser ordentligt…
BLÅÅÅÅÅÅÅÅS !!
/Klang
 - 
Klart… det är ju LBWS Klubbmästerskap ”FulltÖs -05” nu på lördag i Lomma… där lär jag vara med mitt ”Spett da Cobra”…
Se till att snabbt bli medlemmar och kom bort och race:a lite vettja… kolla mer på http://www.lbws.com
/Klang
 - 
FulltÖs FulltÖs FulltÖs…
/klang
 - 
Say no more…. snyft… jag förstår… gör det inte svårare… hur skall jag kunna se mig själv i spegeln…
Vad skall jag säga till vågbrädan när jag kommer hem?
– ”Ähh… de gör inget… det var ju kul o se haga vettja”
Skämt o sidor, vi hade hoppats på att Haga skulle leverera för lite freestyle, men det blev uppenbarligen fel vindriktning eller nått… Spot-guiden visar en ”grön pil” för Nord-väst, lite lurigt…
/Klang
 - 
klang
Medlem17 oktober, 2005 vid 10:34 som svar på: F-n va trött i underarmarna man blir av handskar!Det blir alltså till att beställa ett par Da Kine Cold Water Mitts… har hört från andra också att de är fin-fina.
/Klang
 - 
Oscar, var det på söndagen?
/Klang
 - 
Jag har inte koll hur länge du har surfat MatsB så jag kan förstå att det kanske inte är lätt att känna att brädan blev tyngre och tyngre…
Viktigt tycker jag är hur du, MatsB, hanterar köpet nu i efterhand, jag skulle skulle skämmas som fan om jag sålt något kasst till en annan surfare, även om jag inte själv kände till det vid köpet.
Hoppas ni kan lösa det här…
/Klang
 - 
AAAIIIIHHHHHH
 - 
Vill se mer, har du mer inspelat? Filmen är på 7 MB, är det så att du filmat med en digital kamera eller skulle man kunna beställa en lite större version av filmen i större format? Såg riktigt nice ut!!!
/Klang
 - 
Varför stannade jag inte hemma… hur kunde jag tro att Nordliga stormvarningar skulle genera vind på Öland… snyft…
/Klang
 - 
1-0 till Bom-körning…. men va faan… det är ju kul och sitta av 8 timmar i surf-bussen…
Kan tänka mig att Haga är kul när det blåser…
/Klang
 - 
Vi körde 65 mil (tur o return LUND/ÖLAND/LUND), ca: 8 timmar i bil, och inte FAAAAN stämde vindprognosen…
AAIIIHHHHH…. varför varför…. orkade inte ens rigga … vaddå trollskogen… vi körde 2 extra timmar för att kolla om det blåste mer på Norra Öland (Lördag)… fel fel fel fel… ska nog blåsa 35 m/s innan jag drar till Öland igen… 😉
Himla trevliga fellows i Haga dock, härlig klubb ni har!
/Klang (lite lätt irriterad…)