klang
Forumsvar skapade
-
Ahhh… då det är så man gör på riktigt. Har funderat länge på det där. Halkskyddet på F2s 06- brädor är super!
Dock är jag fortfarande mycket nöjd med Socker+Epoxi, nästan så att skorna fastnar i brädan. Men jag skulle inte smeta på det på min F2 SX dock…
/Klang
-
Jag kommer på kvällen efter lillbroder min har döpt sin son. Så inga extra korvar för min skull!
Vad händer på kvällen? Man plockar med mat och dryck om jag förstår saken rätt!
MVH
Klang -
@Jester 381411 wrote:
Ajdå… Trist som faen!
Många hävdar ju att psyket spelar stor roll för att hela kroppen. Använd din Karpathos-resa som inspiration för en snabb återhämtning. Brände själv upp ena handen då jag drog en skruv i en 200A kabel för länge sedan. Åkte o köpte mig en ny NP World Cup Racing, och en vecka efter skadan så var jag ute på vattnet. Alla läkare bara skakade på huvudet, dom hade aldrig sett brännskador som helade sig så snabbt..
Hahahaha… tack Jester, om inget annat så skrattade jag gott när jag läste din kommentar.
-
@Jester 381007 wrote:
Jag kommer vara där, men kommer nog inte köra tävlingen. Är roligare o bara bränna omkring
Tävlingsnerverna… 😉
/Klang
-
Pratade precis med Gustav på Wallens angående F2 Speed Challenge. En skillnad med årets tävlingar är att klubbarna står för arrangemangen, dock kommer Wallens fortfarande genomföra tävlingarna med torn och laser pistol (som tidigare).
LBWS, som arrangerar F2 Speed Challenge i Habo Ljung 2-3 juni, kommer troligen inte ha representanter från SVF på plats för att erbjuda tjänsten att köpa sitt segelnummer (som är ett krav). Så, ni som ni vill tävla i Habo Ljung, snälla fixa era segelnummer i god tid via SVF.
MVH
Klang -
@wind-lover 380872 wrote:
Funderade på Dam Junior klassen, är det så många som är under 18 och tjejer, så vi får ihop en grupp i det? (jag!?)
Stämmer Linnea, det finns dåligt med junior både i herr och dam klassen. Detta är ett försök att bättra på det hela, kan andra sporter så kan vi. Lite lättare med sponsringen också kanske om man kan säga att man är JSM mästare 😉
Om jag förstått Nina rätt, som är vår tävlingsansvarige, så kommer juniorerna tävla tillsammans med seniorerna. Placeringen bland juniorerna avgör vem som är bäst bland dem. Normalt sätt är det klurigt att hinna med tillräckligt många ”stegar”, tidigare har vi t.ex. slagit ihop amatör och pro klass. Förra året blåste det tillräckligt bra för att vi skulle kunna köra både en öppen och en dam klass.
Notera dock att för en officiell JSM titel krävs rätt många deltagare, så det blir sannolikt en lite inofficiellt titel. Det är helt klart daxs att vi ändrar på den ”mass” regeln, som passar bättre till jolle-segling som är så ultra populär.
/Klang
-
Oki, du har säkert rätt Jester.
Jag blev osäker eftersom Robert (Faster) skrev tidigare att tävlingen är sanktionerad av SVF, och om jag hört rätt så är SVF mer noga nu med att vi
skall vara registrerade med segelnummer.Tidigare har SVF varit på plats så att man via dem kan registrera sig och fixa med segelnummer, men jag är inte säker på att den bekvämligheten är garanterad i år.
Förra årets F2 Speed Challenge var väl mer av en kul grej, men nu är det väl på ”riktigt”… 🙂 … visst kommer väl vinnaren att få en officiell SM titel, eller?
/Klang
-
Alltså, man måste vara medlem i SVF och fixat sig ett officiellt segelnummer. Dags att ta tag i det för er som inte redan har ett…
Det samma gäller för Habo Ljung och Torkelstorp.
/Klang, SWE-241 🙂
-
Alltså, man måste vara medlem i SVF och fixat sig ett officiellt segelnummer. Dags att ta tag i det för er som inte redan har ett…
Det samma gäller för Habo Ljung och Torkelstorp.
/Klang, SWE-241 🙂
-
Ser riktigt bra ut med priser i år, många butiker kommer sponsra prisbordet, Wallens, GUL, Blå himmel, On Top Sports, Surfers Paradise, Robbans Sport och surf, mfl. Som det ser ut nu så kommer det finnas priser för över 15000kr, inte dåligt…
Hoppas alla har startat med bönerna för att vi åter ska få en riktigt blåsig helg med mycket sol under dessa tävlingar…
Förresten, vad tycker ni om David Ehrenstråhles feta affisch och hans design på SM sidorna. Tycker det blev riktigt bra!
/Klang
-
@Svenne 380741 wrote:
Förbannat snygg flyer!
Credits till klubbens egen designer, David Ehrenstråhle. Kolla gärna SM länkarna på hemsidan också, han har fixa dessa sidor också i samma tema.
Han arbetar med att ta fram en t-shirt för tävlingen, kommer nog bli super!
/Klang
-
@tobhed 379258 wrote:
Får korrigera mig själv nu när även jag har böjt min vev – vindsurfing.se veven är inte att lite på…
Var du ute i klagshamn idag, var det bra?
-
Man ska simma så lite som möjligt, det tar musten ur en och när man väl kommit rätt med grejorna så orkar man knappt ta sig upp.
Jag brukar alltid kolla på seglet hur det ligger i vattnet, och oavsett vilket håll jag skall på så plocka jag upp seglet först med minsta möjliga anstränging. När jag sedan har seglet ur vattnet är det rätt enkelt att flippa det. Om brädan är på fel håll så är det enkelt att fixa med benen så länge man har seglet i luften.
På bild 1 skulle jag simma seglet 60 grader åt höger och sedan lyfta det ur vattnet, efter det roterar jag brädan om jag skall på andra hållet. Bild 2 är samma sak, men 60 grader åt vänster.
Ett knep som jag tycker är viktigast är att man inte skall ta i så förbannat när seglet ska ur vattnet, satsa istället på att långsamt och försiktig lyfta det och få vinden att göra jobbet. Annars ligger man under ytan under hela processen. Om man har en lång bräda kan man även lägga upp seglet (bommen) på akten och låta brädan långsamt lyfta…
Lycka till med träningen!
/Robert
-
@callep 378154 wrote:
hej! sorry att ja tattar din tråd , men jag behöver lite hjälp med denna skadan..har tagit bort dingsticken och vill laga det.. hur gör jag?
den har ju lagt sig överlapp ..?Callep, skadan är liknande och borde kräva samma sorts procedur. Dock är din skada värre på så sätt att den är svårare att dölja eftersom den ligger tvärs över ett gäng olika färger. Är själv rätt nyfiken på hur man blandar till sig färger för att dölja en skada som din…
/Klang
