Forumsvar skapade

Sida 103 av 135
  • krillan82

Medlem
    27 juni, 2007 vid 14:36 som svar på: Föör faaaan!

Jag är fan på… men har bara min feda 12a ring mig om du drar ngnstans.

• krillan82

Medlem
    27 juni, 2007 vid 14:18 som svar på: Skanörs Hamn?

Tack Ludde för du gick upp och sa till mig att draken hade vandrat runder.

• krillan82

Medlem
    27 juni, 2007 vid 10:44 som svar på: Skanörs Hamn?

ska bara koka lite kaffe sen sticker jag från Skateholm.

• krillan82

Medlem
    27 juni, 2007 vid 10:32 som svar på: Skanörs Hamn?

så vilken tid kommer ni ner ungefär?

• krillan82

Medlem
    26 juni, 2007 vid 13:18 som svar på: Sydkustens Pågar?

funka iaf inte här… skulle eventuellt öka vid 20.00

• krillan82

Medlem
    26 juni, 2007 vid 10:42 som svar på: Kämpinge eller parkvägen nu?

jag befinner mig på sydkusten… tänkte rejka här nere

• krillan82

Medlem
    25 juni, 2007 vid 20:22 som svar på: vem vill!

@pjoter 392393 wrote:

kan som sagt inte på kvällen så måste ni åka på kvällen så tar jag egen bil upp. men hade varit gött å slippa de om de går.

Det är redan bokat, hur det än blir är det du och jag i ena sängen.

• krillan82

Medlem
    25 juni, 2007 vid 19:03 som svar på: vem vill!

Verkar som någon Martin från Lomma är på. Funkar nog skit bra. Vi får bestämma hur vi ska göa om vi ska köra på fredagkväll eller lördag morgon.

Ps Kom ihåg att jag har sagt att den är liten gammal och skitful. så ha inga lyxförväntningar…

• krillan82

Medlem
    25 juni, 2007 vid 15:52 som svar på: vem vill!

@pjoter 392348 wrote:

åååh va du vill åka på lör morgon istället för fre kväll. 🙂

Mig spelar det ingen roll… men det hade ju varit gött om alla 4a drog sammtidigt
    i samma fula bil. Hade iof varit gött att komma upp pa natten så man kunde ta en eller frler bira innan man myser ner i det trånga utrymmet

• krillan82

Medlem
    24 juni, 2007 vid 18:32 som svar på: Bli en Liquid Force Team Rider!

stick ni bara! vi tar en gammal husbil och drar till båsted och lever loppan. Tysk är bilfan med

• krillan82

Medlem
    24 juni, 2007 vid 16:06 som svar på: Båstad Kite Weekend

@pjoter 391974 wrote:

saknar knopp då den råkade fastna en gång, men håller på att välja ut en ny, funderar på john holmes special edition.. den ska va fin visst.

de låter gött. hoppas jag får de där rummet bara då. gött att slippa tälta.

jag har tillgång till husbilen. Fan hade varit gött om man drog upp dit på fredag natt så man var på plats lixom. Men dom där småpågarna i Habolocals vet ju inte hur det blir… Kollade i bilen i dag, den e fan inte stor så det blir ricktigt mysigt.

• krillan82

Medlem
    23 juni, 2007 vid 21:57 som svar på: Vindsurfare, sugen på kite

GO ACK ACK, GO ACK ACK, GO ACKAK ACKAK GA. EJ ÖRON EJ ÖRON ja sen kan ni resten själv!

• krillan82

Medlem
    23 juni, 2007 vid 21:15 som svar på: nån mer än jag som är sugen att åka till amager???

Vi var där i tisdags och rejkade, kolla även upp Cabelparken. Amagerspoten ser ricktigt najs ut men enligt danskarna får man inte surfa där när dom badar så man får nog ta en småruggig dag. Den bästa ricktningen var tydligen NO

• krillan82

Medlem
    22 juni, 2007 vid 21:31 som svar på: Vindsurfare, sugen på kite

@tetras 391980 wrote:

Henrik

Jag antar att du inte läser teknisk fysik på LTH? För att lyfta ett föremål från marken krävs en kraft. Denna kraft får vi ifrån vinden som är logaritmiskt proportionel mot hastigheten (se Beaufort skalan). Något förenklat, vinden driver en luftmassa som träffar drakens framkant där den klyvs, en del av luftmassan går på drakens undersida och den andra delen på drakens åvansida. Efter som åvansidan är något konvex vilket innebär att luftmassan har en längre väg att gå vilket i sin tur ger upphov till en högre hastigeht. Tack vare detta fenomen (kallas också Aerodynamic) skapas en uppåtriktad kraft, detta är samma fenoimen som får en flygplansvinge att lyfta ett flyglan . Beroende på vinklen på draken kan man variera luftsrömarna på drakens ovan- och undersida och därigenom också den uppåtriktade kraften.

Nu råkar det faktiskt vara så att om du har två identiska vingprofiler (t.ex en North Rhino 16m2 och en North Rhino 18m2) så under samma omständigheter alstras en större kraft med den större vingen och därigenom ett högre hopp.

Att du upplever att du kan hoppa höre med en mindre drake är förmodligen vid högre vindhastighet och högre vindstyrka men om jag kan hålla min 18m2 under kontrol när du seglar med din mindr drake kommer jad ändå kunna hoppa högre än vad du kan tack vare den större ytan.
    Elementary my dear Henrik

SNART ÄR DET DAX FÖR MIN OCH SIMONS BERÖMDA FLYG TEORI. BÅSA LÄSER TILL INGENJÖR. eller vad säger du Simon

• krillan82

Medlem
    22 juni, 2007 vid 15:33 som svar på: Vindsurfare, sugen på kite

@SkånePaul 391965 wrote:

hahaha så fort jag kan lägga hand på en så ska jag testa…

Kan någon ge ett bra exempel på hur högt 5 meter är?

5m är som 3ans trampolin på de flesta badhusen.

Sida 103 av 135
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications