kris
Forumsvar skapade
-
Douglas L;643204 wrote:Skönt att se gamla Bettan (brädan alltså 🙂 på isen…snorhal eller hur…men snabb!
Kör hårt!Snabb men inte så hal längre, hon är säker gamla Bettan! Om du vill hålla koll på din gamla flamma:
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=5rWAaudVdA4″]YouTube – Issurfing Kungsbackafjorden, ice surfing Sweden[/ame]Rattar man lite på gummina så svänger hon precis som jag vill, grym åkkänsla 😀
Mittlisten, som som sagt ett måste vid speed, är klurig vid manövrar, man får liksom hoppa över den hala rackarn. Ska halkskydda alt. modifiera den snarast 🙂P.S Er film från Vättern var fantastisk! D.S
-
Någon som vet hur djup snö det ligger på fjorden nu?
-
Riktigt fin is ca 50-100 m ut från land, slät och snöfri, betydligt finare än förväntat. Vinden låg runt 5 men det gick ändå helt ok med 6.0. Premiärtur på Douglas gamla bräda som gick superfint efter lite skruvande på truckgummit.. 🙂 Grepptejp på inför nästa pass bara, det är rejält halt att bara lita på mittlisten.
Såg inga andra ute (förutom isjakter och en och annan skridskokitare), men gick i vid Karsegården, kanske längre in än vad ni andra kör? Fredag ser bra ut vindmässigt..
-
Lite kommunal konstgräsdörrmatta? 😀 Nää, det skulle verkligen förfula din bräda, även fast jag tror packad snö/is skulle vara lätt att trampa bort.
Maglu;642905 wrote:Lacka in socker eller salt är snyggare tycker jag. Testade råsocker nu men blev nog för stora korn som krasas sönder för lätt.Lackade du in sockret, hela kornen s a s? Strö det bara på ytan och skölj bort kornen annars (som man gör med salt på windsurfbrädor). Kratrarna blir bättre halkskydd än hela korn under lacken tror jag. Iofs låter det som du har fixat några egna kratrar redan 🙂
-
Har samma problem (c-låset) och gav upp att försöka få loss dörrsidan, satt som f-n på diverse ställen och blev rädd att lämna fula märken.. Men det funkade alltså ok med din dörr när veven väl var loss?
-
Douglas L;641147 wrote:Nej det är ingen fjäder i, vanligt skategummi, du kan lätta lite på muttern då jag dragit den i botten
Jag tänkte på din nya Hiberna alltså! Ser ut som en oversized joint, eller boll nästan.. Bara nyfiken på hur de löst mekanismen, om det är bara gummi eller en ingjuten fjäder typ.. Du får väl dissekera din 12000-kronors leksak lite.. 🙂
-
Redigt snygg! Men det är din gamla bräda också 🙂 Är det en fjäder i den svarta gummijointen?
-
stoorfaen;639479 wrote:Ja den är ju bra den tabellen! Är det någon som vet vart Challenger masterna hamnar? Är dom konstant eller hard top?!
Det är CC på dom.
-
Känner igen detta, min buss krånglade i våras på liknande sätt, ofta startproblem och ett fåtal gånger la den av mitt under körning. En annan sak var att den började dra mycket mer soppa än vanligt och åkte dit på lambdavärdena på besiktningen. Larmet krånglade också.
Allt visade sig höra ihop och berodde på en taskig jordfläta.. Lätt och billigt att fixa bara man hittade problemet.
Fick höra att detta är vanligt på bussar som är 10+ år (eg. alla bilar kanske), kablar/fläta sitter rätt utsatt och ärgar lätt. -
Jalla, var parkerar ni, vid båthamnen eller? Bästa stället att kliva i? Kör ni innanför Inre Gulaskär?
-
Ser betydligt bättre ut norrut, REAB visar vind uppåt Jörlanda, hinner du så dra till Getskär.
Själv får det bli Björlanda, ser ut att ev komma in 11-14 senare, om dansken är pålitlig.. -
Chippat in! Självklart viktigt att stödja detta. Dina två medborgerliga plikter: rösta och underhålla TT-vägen 🙂
-
Och gött med sjögräs, det hängde liksom överallt där. Skön feeling, äkta TT-feeling s a s.. 😀
En och annan dyr vurpa förutom Hellgren, som han som klev i med en Mistralbräda och strax efteråt kom upp med två..
