larry
Forumsvar skapade
-
Ja jävlar. Nu snackar vi kameraman.
Den trailern får 5 fenor. -
Petter;403151 wrote:Kommit upp parkeringsskyltar så parkera varsamt, respektera framkomlighet och ta med allt skräp!!!
Vad är status på parkeringsfrågan?
Vågar man åka in och parkera på Mats Väg?
Har du varit och kört där i år Petter?(Jag förutsätter att alla sköter sig snyggt när de är och vindsurfar så vi får så lite liknande problem som möjligt.)
-
hstrom;402249 wrote:Tänkte köpa mig en ny bom. Kommer nog bli en hybrid, Alu med kolbakstycke.
Kollat lite på Localsprit på SP.. Men har inte så bra förtroende för Localspirit. Har haft deras förlängare och mastfötter. Deras bommar kanske har bättre kvalité? Väldigt bra pris!
Bommen ska köras med 6,4 som störst. Luffen på det är 1,88. Så jag tänkte köpa 140-195. För då funkar den även med mitt 4,2.
Om man bortser från priset… så länge det inte skiljer flera tusen…. Vilket märke är bäst? Minst reklamationer, bra hållbarhet utan att vara allt för tung, ledat frontbeslag, vill ha relativt ”smal” bom… Så man inte hamnar så långt ifrån seglet….
Vilken Bom rekomenderar du och varför??
/Jonas
Hej,
Jag kör med Local Spirit AluPro 140-190 och tycker den är riktigt fin. Den är lite tung, men i gengälld är den lika styv och till och med styvare än en del del kol bommar.
Min bom går faktiskt att förlänga ända till 200 även fast texten säger 190 och jag har kört 6.6 segel med 196 cm förlängning med samma kännsla som med min kol bom som jag hade innan.
Ledat gediget frontbeslag har den också.
Mycket prisvärd är mitt utlåtande.Om jag kollar på dina prioriteringar skulle jag värdera styvhet högt. En svampig bom kommer göra att riggen känns tyngre trots lätt bom.
Men OK. Hostar man upp runt 4000 eller mer finns det bommar att välja mellan som både är styva och lätta.
//Larry
-
Koa;402067 wrote:För lite inspiration kolla nya trailern; Addicted to ride 3
Otroligt kul och hoppas Ni gillar den!
http://www.fanatic.com/public/content/e554/e1302/e1342/e1343/index_eng.html
2008
http://www.fanatic.comHärligt Calle, finns filmen hos Skidsport nu? Måste se hela.
//Larry
-
Jag läser eran rapport på konfen 🙂 Ska också jobba.
Tycker också att det har varit lite nord i år, men det kommer väl på hösten så snart kanske det kommer någon dag som passar bättre med jobbet. -
Simmer använder Powerexmaster (Fast omdöpta till Simmer). Simmer Crossover 5.3 eller 5.0 skulle jag kunna rekommendera.
Har själv kört en del med Neil Pryde med Powerex och det har funkat bra och är själv rätt såld på dessa just nu.Kolla bara att seglet är sytt för 430 mast. Om det inte är det utan är sytt för 400 mast, vilket är ganska troligt om det är ett nyare segel, så dubbelkolla att seglet har variotopp.
Det är inte så noga som det ibland framstår här på konfen. Vill man ha allt optimalt och har råd får man köra på tillverkarnas rekommendationer, men hellre lite olika segelstorlekar på ej helt optimala master än bara ett segel på optimal mast.
Lycka till!
//Larry
-
Tack för synpunkterna.
Jag ska nog sätta över masterna på segelbagen. Då har jag inget kolli över 32 kg. Dessutom kanske man gör en god gärning för bagagekillarna.
Det där med att sätta en lapp med 250 på boardbagen är en bra idé. Bra tips. Jag ska nog i alla fall överväga att dölja den märkning som anger längden på boardbag. Det är ju onödigt att skylta med 270.
//Lars
-
Får jag haka på eran tråd?
Har precis packat prylarna innför Karpathos.
1 Kolli=36,5kg (2brädor+3master+1bom)
1 Kolli=16,5kg (4segel)Har aldrig haft problem på charter tidigare och packat på samma sätt, men jag blir lite orolig då jag hört rykten om att de skärpt maxvikterna pga arbetsmiljöskäl.
Tror ni jag kan bli torsk på att mitt stora kolli är för tungt?
(Den enda smidiga lösningen är att lyfta ut masterna och surra fast i segelbagen. Då skulle jag få ett kolli på ca 31 kg och ett på ca 22 kg)
Synpunktet av experterna!
-
Var förbi Danne och kollade in hans nya vapen.
Lovade då att skicka länken till ett Marocko klipp som jag såg igår.
Postar det här, det kanske intresserar fler.http://www.boardseekermag.com/home.php
MVH
//King of the chickenbay
-
Oregistrerad;390345 wrote:Vart ligger Närlunda, hur hittar man dit?
[IMG]http://goto.glocalnet.net/SIDEWAVE/GallstaO%20Narlunda.JPG[/IMG]
-
Kan ju slå ett slag för Närlunda på Ekerö, ett av mina favvospots som jag oftast föredrar framför rasta. Bra riggytor och parkering nere på stranden. Funkar på VSV-VNV. Kan vara lite byigt, men värt att testa. Tycker man det ser dåligt ut kan man fortsätta till Rasta, men själv stannar jag oftast.
Vi var ett gäng där idag och körde 4.7 till 5.4. Ursäkta bildkvaliten, jag kan inte bättre. -
Tja Poppo!
Roligaste rapporten på länge!!
Grattis till spock 540n. Kungligt.Själv lyckades jag både jobba ha dagisavslutning med picknick och segla. Bra med ljusa kvällare:smile:
Körde Närlunda på Ekerö, ett av mina favvospot. 4.7 och 5.4 var numren. Vinden varierade rätt mycket (om man ska formulera sig possitivt.)
-
_Frippe_;389315 wrote:På Cityakuten sa dom inget om Dukoral förrän jag frågade. Det är väl egentligen mot Kolera och det kanske man inte behöver men det ger även 25% lägre risk att drabbas av ”turistdiarré” vilket kan vara värt 250 spänn med tanke på hur toaletterna ser ut i Marocko…
Angående flygfrakten så låter det som vanligt då… vi har ju dock kvar texten från deras hemsida angående surfprylarna så man får väl skriva ut den och ta med så kanske man slipper pröjsa ändå.
I Marocko käkar man Dukoral och på Karpathos käkar vi Sovlaki :cool2: .
13 arbetsdagar kvar ………..yeeha.
-
swe650;384595 wrote:hej, jag funderar också på att åka under hösten med familj, september/oktober till maui, och ja, min ena son är fyra…
maila gärna eller ring mikael.olofson@gmail.com, 08-26 18 55, och jag såg på din hemsida att du verkar bo på ekerö, själv bor jag i bromma…
Klart du ska flyga dit med en lekkompis till grabben. Slutet av september, oktober och november blir det.
Jag mailar.//Larry
