larry
Forumsvar skapade
-
Är det lika roligt med en 15.5 m2 som med mindre kitar? Är det lika lätt att hoppa högt, går det lika fort osv? När man vindsurfar är det ju inte samma känsla att köra med stora grejjer som med små
-
Om det är ett stort hål och mono-film är nog det enda raka att byta ut hela panelen. Kolla med ett vanligt segelmakeri. De kan säkert fixa det för ett par hundralappar om de är bussiga.
-
Be någon skissa av konturen på ditt knä och gör en mall. Klipp sedan ut en likadan bit i lämpligt material och limma fast. Spara mallen till senare tillfälle om skadan skulle upprepa sig 🙂
-
När jag läser din fråga igen inser jag att jag har svarat på fel bräda. Inlägget innan gäller gamla rrd cult 50.
-
Tja
Jag har kört 250 en säsong och tycker som helhet att det är en ganska OK bräda. Den planar snabbt och är kvick och rolig att segla. Jag har kört med segel från 4,0 till 5,3 och det funkar bra(väger ca 75 kg). När vinden dör ut sjunker man dock igenom en hel del. När man rider vågor kan man ibland uppleva att den är lite bred baktill. -
Tack för svaren.
Om du kan några namn eller adresser på bra backpackerställen, biluthyrare, eller boende blir jag ännu gladare. Det är bra att ha en första adress att styra kosan mot när man står på flygplatsen med sin pronto packning.
/Larry -
Guincho är bra ibland. Vind från höger. Och vågor som varierar från små till riktigt stora. På sommaren får man vind 5:0 och mindre segel, mer än hälften av dagarna. Det ligger utanför Lisabon närmare bestämt utanför Cascais. Fritidsresor flyger till Cascais. Du behöver bil så att bila är också helt OK.
-
Ha det så bra! Hoppas att det har kommit mer snö! Har ni testat de andra skidområdena?
-
Och hur bra är det? Jag har hört att det brukar vara bra i mars och april, men att det kan vara problem med vinden under vintern. Stämmer det? När börjar vinden komma igång? Hur många vinddagar med 5,0 och mindre tror du att man får?
-
DET RÄCKER INTE om man inte har en jävligt bra boardbag eller tur. Vill man vara säker på att brädan ska hålla får man embalera den ordentligt och då menar jag dubbelt så mycket som man tror.
Var noga med att kolla att brädan är hel innan du lämnar flygplatsen, så att du kan anmäla skadan och få ersättning. Det är dock ingen större tröst om man ska använda brädan.
FLYGBOLAGEN SUGER PÅ ALLA SÄTT NÄR DET GÄLLER HANTERING AV SURFPRYLAR -
Prova att stoppa din lätta bräda i en boardbag som är tillräckligt embalerad för att klara Arlandas hantering. Väg därefter paketet och lägg in resultatet på konfen. För övrigt är inte Tiga så dumt att flyga med. Det är nämligen dessa som bagagekillarna har tränat med.
-
larry
Medlem13 december, 2000 vid 15:21 som svar på: FROM ALL THE PROD. BOARDS THIS IS THE BEST BY FAR.Varför inte införa en klass där dyrast prylar vinner!
Skulle vara den klass som är mest lämpad för svenka förhållanden. -
En tumregel från mig är att en utrustning med:
1 bräda, 3 segel, en mast, en bom, lagom embalerat
väger 30 kg.
Sen ska man ha lite annat också plussa på 10-15 kg
