Forumsvar skapade

Sida 262 av 321
  • lars_k

Medlem
    6 november, 2003 vid 09:21 som svar på: Local spirit RDM Carbon 45 cm förlängare…

OK. Trög som fanken alltså. Körde du med den i stora vågor i WA? Hade du mkt förlängning?

• lars_k

Medlem
    5 november, 2003 vid 21:05 som svar på: Local spirit RDM Carbon 45 cm förlängare…

OK. Verkar som alla kolförlängare har samma förlängningssystem, dvs spår och en låsring. Jag gillar iofs också pinn-hål systemet bättre. Men det funkar kanske inte med kolfiber…Att nedhalet är lite trögt spelar inte så stor roll. Jag kan ta i lite om det behövs. Och vågsegel behöver man ju inte dra så värst hårt. Bara skiten håller i vågorna så är jag nöjd…

• lars_k

Medlem
    5 november, 2003 vid 20:45 som svar på: Local spirit RDM Carbon 45 cm förlängare…

Ser fin ut… Dubbelt så dyr, är den dubbelt så bra? Förlänger ”bara” max 37 cm. Jag behöver förlänga en 400 mast till ett 437 luff segel…Räcker nog inte om man vill ha lite juster-mån.

• lars_k

Medlem
    5 november, 2003 vid 20:30 som svar på: Öppettider i WA

Dessa tider gäller redan för mej. Arbetstider alltså =)

• lars_k

Medlem
    5 november, 2003 vid 12:57 som svar på: RDM – eller inte?

Vet du om det är samma som Guns Loop Comp C100 master?

• lars_k

Medlem
    4 november, 2003 vid 13:12 som svar på: Fråga kring racemusche och fuerte!

hehe, det är rätt kul faktiskt. Nån i Killinggänget måste vara gammal surfare.
    Har ett gammal UP från ’93 liggande. Men använder det sällan….

• lars_k

Medlem
    4 november, 2003 vid 12:28 som svar på: stilla havet på en pråm?

Hon får sponsorkontrakt, blir psuedo-kändis, får vara med i prat-program, doku-såpor, kanske t.o.m hålla föredrag om personlig utveckling. Galenskap kan man leva gott på. Ungefär som Göran Kropp (må han vila i frid…).

• lars_k

Medlem
    4 november, 2003 vid 10:49 som svar på: långa vågridningar?? jobbigt att kryssa tillbaka??

Vi reser med SAS från Köpenhamn, sen South African från London.
    Det blir bara slimmad utrustning för att komma så nära 20 kg som möjligt. Och 8 kg handbagage. Lyckas jag blir det inga tillägg…Man får ta med ett ”surfboard” under 20 kg och 277 cm långt. Jag vet flera andra som lyckats..

• lars_k

Medlem
    4 november, 2003 vid 10:25 som svar på: långa vågridningar?? jobbigt att kryssa tillbaka??

Ja, det är tufft med biljetter i december. Januari mkt lättare, ska nog gå. Jag bokade via flygvaruhuset.se .
    Där kan man söka och boka lediga platser online.
    Saknar du boende så har vi gott om plats i vår lgh, 2 rummare…Kan nog klämma in dej i Golfen också, hehe. Men bara tills 16:e jan iofs. Kul om vi ses där nere!

• lars_k

Medlem
    4 november, 2003 vid 10:14 som svar på: långa vågridningar?? jobbigt att kryssa tillbaka??

Gutt. Bara det är bra tryck tar man sej ut, även i över mast…I full plan är man ju mycket snabbare än vågorna och kan hitta en väg ut genom bryten. Sen kom Yzervågorna i set, väntade man ut luckan så var det hellugnt att ta sej ut.
    Vi flyger den 14 dec, brorsan och jag. Kör en röd Golf och Goya-brädor. Ser du oss kom fram och snacka lite vetja! Vi är bara otrevliga mot tyskar, inte svenskar. =)

• lars_k

Medlem
    4 november, 2003 vid 08:50 som svar på: stilla havet på en pråm?

Willy-skipper…?

• lars_k

Medlem
    4 november, 2003 vid 08:47 som svar på: långa vågridningar?? jobbigt att kryssa tillbaka??

Japp. Jag körde precis framför parkeringen i Yzer. Byigt värre, men glassigt. Ska testa köra längre ner till höger nästa gång, de verkade ha bättre tryck i seglena där nere.
    Vi ses i Yzer, Björn. Vi stannar tills 16 Jan. Verkar som vi blir många svenskar i år igen där nere =)

• lars_k

Medlem
    3 november, 2003 vid 14:31 som svar på: Fråga kring racemusche och fuerte!

Jag kör Kongo-stuket. Det funkar.

• lars_k

Medlem
    3 november, 2003 vid 12:49 som svar på: långa vågridningar?? jobbigt att kryssa tillbaka??

Nä, för fan. Du behöver inte vara så duktig för att ha kul i vågorna. Rida backside är ju enkelt, det är ju bara att hitta ett fint fejs och ligga och bränna på det ett tag. Frontsideridning kräver mer balans och aggresivitet för bottensvängarna. Men är det cleana vågor så är inte det heller så svårt. Även en högst medioker vågridare som jag kan ha riktigt kul på ställen som sydafrika etc. Därför ska jag också dit igen om några veckor, hehe.

• lars_k

Medlem
    3 november, 2003 vid 12:21 som svar på: RDM – eller inte?

Aha. Jag har aldrig känt och klämt på en dropshape (mast alltså…) men jag tror jag läst nånstans att de ser ut som de gör för att hålla bättre…Och måste de inte ha tjockare gods för att hålla uppe styvheten med mindre ytterdiameter?

Sida 262 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications