lars_k
Forumsvar skapade
-
Gött!
Vad tror du om lördag f.m. då i Abbekås eller Löderup? -
Jo, för fan..Jag avvaktar bara lite säkrare prognoser. Men går det av i helgen åker jag dit. Just nu ser det ut att bli NV…Vet ej om trollis funkar då, blir väl lite side-off, kan jag tro. Annars lär västra sidan av udden funka också, jag kan dock inga spots där. Kanske nån local kan svara…?
Annars ser södra skåne bra ut på lördag fm på VSV-V. Kanske Abbekås funkar. Beror på hur snabbt fronten rör sej söderut under lördagsdygnet. -
lars_k
Medlem23 oktober, 2003 vid 10:09 som svar på: Klippt ur GP: 19-årig draksurfare svårt skadadHur mycket jobbar kiteindustrin med säkerhet? Så enormt ny är ju inte sporten, har väl funnits i iaf 5 år? Har en känsla av att det gärna kan vara lite farligt och därmed häftigt. Vi svenskar är nog lite speciella som hela tiden tänker säkerhet, hjälm på , mm.
Känns som det skulle behövas nån form av ”emergency-depower”, att man drar/släpper en lina så kollapsar hela kiten och tappar all kraft. Att skota ut den verkar inte räcka till.
Känns inte bra att som vindsurfare dela spot med kitare som inte har full koll på sina prylar… -
Och du måste ju segla in nya bommen ordentligt också Peder!
-
Klittmöller ser ju fin ut på lördag…10 grader och 11-12 m/s från NV. Kanske kan vara nåt, synd bara att det vrider till NO och blir kallt igen på söndag.
Men nästa helg kanske..om värmen håller i sej. Vi kanske kan dra ihop ett GBG-gäng och sticka över
-
Jag surfade gislövs i påskas och det blåste inte mer än 5.3, uppåt 12 m/s, men ändå var vågorna som vi red uppåt gubbhöga. Bara det får bygga ett tag blir det rätt stort.
Och det är NO som gäller, ja, då vrider det till sideshore runt udden. Rätt snällt trots all sten eftersom man launchar på ”baksidan” av udden.
Kör söderut från Simrishamn, ligger 3 km söder om Brantevik. -
Sydafrika på vintern är klockrent. Sideshore, 10-15 m/s, 2-3 m swell, billigt att bo och leva, allt inom korta avstånd, mkt att se etc…
Jag var där 4 v i vintras och drar dit nu i December för ytterligare 5 veckors finslipning av min vågridning. Ska bli gutt! =) -
Ja, 4% spridning kanske är lite väl mycket för en sån automatiserad process som masttillverkning. Dock kan det ju vara mätfel också. Det är bara att kolla in lirarna i labbet på företaget jag jobbar på. Mätning är inte alltid lika med sanning… =)
Hade varit intressant att veta hur mycket de andra masterna spred mot spec…I vilket nr av SURF är testet? Eller om du kan scanna&maila, eller faxa…? -
Ola_H…
Hur många master provade Surf? Jag menar att om de mäter 20.7 på en 20-spec så är det ju mindre än 4% spridning.
Så det kan ju kanske finnas Loop C100 4.0 på neråt 19.3 lika gärna, menar jag. Kan säkert sprida en del i tillverkningstolerans hos mast-tillverkare… -
Fina bilder. Grymt cleant. Synd att man inte var där. Hoppas det går av nån kommande helg så man kan ta sej dit…
-
Hmm. Kanske har konfen (jag bl.a…) lockat ut en massa nybörjare till Åsarevet. Kräver mycket kontroll att kunna rida den vågen med vågsurfare och ett antal vindsurfare samtidigt. När jag har varit där har vi vindsurfare köat upp oss och gått in en i taget och hållit avstånd till vågsurfarna. Tydligen, när brorsan var där sist, var det vindsurfare som körde ut och in helt okontrollerat, utan att ens försöka rida vågen, typ slalomrepor fram och tillbaka. Han blev rätt lack på det hela och drog.
Kanske lika bra att man skippade Åsa i fredags och körde onshore i Apel…Annars hade man kanske blivit påseglad, som Ola_H blev… -
Jag fryser lätt om fötterna (lång och smal lirare..). Införskaffade 2 mm neoprensockar i en dykbutik tidigt i våras. Med dem inuti neoprenskorna, och med lite tätande tejp runt smalbenet så blev det otroligt varmt och gott, trots en vattentemp på 3-4 grader. Tilläggas bör väl att neoprenskorna inte ska vara för alltför små så det blir trångt…
-
huh…? Finns många som kallar sej Lasse Kongo på olika forum. Kallsupens forum är jag sällan inne och kollar på, nivån är ju också en helt annan än här.
Visst, vågsurfare är lite jobbiga och ivägen ute på Åsas rev, men jag är mer rädd för deras skull att nån vindsurfare missar och klyver dem på mitten. Förresten kan jag själv kalla mej vågsurfare, har en mini-mal som jag iofs sällan använder…men jag ska prova nån gång när vinden lagt sej i Åsa. Så anklaga inte mej för några omogna inlägg på Kallsupen, jag är alltid sansad och seriös 😛 -
Kör hårt imorgon då jävla grisar! =)
…och ta gärna lite kort till oss andra….
-
Tänkte väl att det funka. Hade det varit helg hade jag varit där idag. Jobbhelvette…