lars_k
Forumsvar skapade
-
DMI stämde bra. Vinden nådde inte in till land norr om GBG enl vindkartan, jämförde man 08- och 14-vindprognosen insåg man också att det skulle blåsa mest och längst kring Halmstad, och lägga sej undan för undan norrifrån. Så det var bara att köra till Hstd. I Ringenäs hade vi 13-15 m/s hela f.m. DMI:s vindprognoskartor funkar.
-
Fan va gytt, Mag! Vet inte om jag hade fått nåt ut av Middles denna helgen, mer än en ordentlig rensning av örongångarna…och en fet upplevelse förstås.
Hoppas också på en klitt-resa till innan det är slut, men gubb till logohögt känns mer som min grej… -
Kul att se, ni rippade ju järnet! Var är det ifrån?
Gött att även den änden av landet funkar. Ser dock jävligt stenigt ut, hehe… -
Grattis till framåtarna Andreas! Fan va gutt. Kraschar mina bakåtar än så länge, har ej provat framåt, som var årets mål. Men säs är ju långt ifrån slut… =)
-
lars_k
Medlem12 oktober, 2003 vid 17:58 som svar på: Denna dag sög stenhårt,kunde fan inte bli sämre…Hmm. Intressant. Har alltid undrat om det är ryggen eller kroken som går av först i ett rejält kastfall. Känns bra att det är kroken =)
-
Nä, det är en kul bräda. Brorsan hade (har…) en sån. ”Bump&jump” bräda, lite blandning av dagens freeride och freestyle, plus en släng av vågis. Bred, rätt kort och platt. Lättplanad, hyfsat snabb, hoppar och svänger bra. Kul kort sagt. =)
Vi vindsurfare hade faktisk skitkul även för 10 år sen… -
Boan är ju rätt bred och bra, men mer volym hade ju underlättat. Men är en kul bräda när du väl kommer upp på den… =)
-
Här hade det iofs lagt sej, men brorsan rippade i det lilla som var kvar:
-
Ringenäs kanon. 4.5, logo, 100% sideshore, 4-5 cutbacks där också. Fan va gutt
-
Vet ej exakt eftersom jag inte sett dej i aktion, men ställ dej inte för långt bak på brädan, kanske tillochmed en fot strax framför masten. Och väl på brädan; luta riggen framåt så att den ej lovar upp i vind. När du börjar få fart kan du succesivt flytta dej bakåt på brädan.
-
Den som varit i Ringenäs vet att de stora vågorna är en bit ut och är svårfångade på bild…Så här såg det ut vid middagstid igår, men då hade det lagt sej rejält. Under f.m. var det uppåt logo, rak sideshore och fettryck i 4.5:an…no shit =)
-
Testa smala och höga stroppar. Du sitter mycket bättre i stropparna om de klämmer lite på sidorna på fötterna. Jag kör smalt och högt och tappar aldrig brädan i hopp etc. Med höga menar jag att det trots att de är smala ska gå att peta in fötterna i dem.
-
VSV i Apel var inget vidare, rak onshore. Gick knappt varken att rida vågor eller hoppa.
Men pangdrag i 4.5:an stundtals, dock väldigt byigt….
Blir säkert bättre imorgon bitti. -
Om du gör följande ”lilla” modifiering av dina Biltema-handskar slipper du kramp. Mina funkar svinbra. Om man inte simmar längre sträckor dvs.
-
Man får dessutom alltid bra sidvind i björlanda.