Forumsvar skapade

Sida 269 av 321
  • lars_k

Medlem
    3 oktober, 2003 vid 07:43 som svar på: utrymme for brada i bilen

På V70 måste man dra bak pass-stolen så mycket det går innan man fäller fram ryggstödet. Då passerar nackskyddet precis i-brädan. Sen trycker man ned nacksyddet medan man drar fram stolen igen. Allt som blir kvar av stolen är ett litet knyte under ibrädan…nästan.

• lars_k

Medlem
    3 oktober, 2003 vid 07:08 som svar på: Skor och stroppar?

Eftersom jag tycker man sitter bäst med smala och höga stroppar som klämmer lite på sidorna på fötterna så måste jag flytta ett hål när jag byter till skor. De bygger ju en hel del bredd.

• lars_k

Medlem
    2 oktober, 2003 vid 10:20 som svar på: Surfing på tv 4 plus !

Jag kan nog slänga in den på FTP:n, om jag är hyfsat nykter på tisdag kväll.

• lars_k

Medlem
    1 oktober, 2003 vid 17:09 som svar på: Kan någon visa mig hur man gör?

Ta kontakt med GWC:s damsektion. Verkar vara ett kul gäng.
    http://www.gwc.se
    Klart att du ska börja vindsurfa =)

• lars_k

Medlem
    1 oktober, 2003 vid 13:09 som svar på: Webbkamran i Apelviken STULEN!!!!

Fan vilka as. Det är ju ofta man låter brädan ligga på stranden medan man är uppe och riggar om etc…Borde man nog sluta med…Och gömma bilnycklarna bättre.

• lars_k

Medlem
    1 oktober, 2003 vid 12:41 som svar på: Så däääär ja!

Topp! Du har mail…

• lars_k

Medlem
    1 oktober, 2003 vid 11:13 som svar på: Fundering om hjälm?

Ja, för snowboard duger den nog inte…

• lars_k

Medlem
    1 oktober, 2003 vid 10:53 som svar på: Fundering om hjälm?

Jag har en Gath-hjälm, men nog står det något om att den skyddar mot smällar också. Är kanske ingen störtkruka, men den är ju grymt lätt, märks knappt att man har den på.
    Frågan är hur kraftig en ws-hjälm behöver vara, det finns ju inga hårda och vassa saker att smälla i. En smäll från masten eller brädan klarar den nog. Men jag har aldrig haft förmånen att prova hållfastheten…än.
    Jag ser den mer som en potenshöjare, så att jag vågar mer =)

• lars_k

Medlem
    1 oktober, 2003 vid 06:32 som svar på: Så däääär ja!

Fan, ser bra ut. Om det är nån som har plats över i bil och boende till Klitten hänger jag gärna på över helgen och delar på kostnader. Dra iväg ett PM isåfall… =)

• lars_k

Medlem
    30 september, 2003 vid 17:52 som svar på: Mer Torö!

Viktigaste är nog att surfa i vågor så ofta det går. Du bor ju nära Öland, åk till grönhögen och likn så fort det går av. Eller flytta till västkusten, här kör vi ofta i vågorna. Att börja rida, hoppa etc i stora vågor ska inte ta mer än 5-6 säs om man ger sej fan på det. Men är ju helt individuellt.

• lars_k

Medlem
    28 september, 2003 vid 19:18 som svar på: varmt, blåsigt från SV

ja, det är dax för Åsa igen, har blivit för mycket Apel och annat tjafs på sistone.

• lars_k

Medlem
    28 september, 2003 vid 18:40 som svar på: RRD 2004

Tjena Mag. RRD Cult 03 är säkert grymt bra, men det är en lätt 04:a jag vill åt. Synd att inte Cult 04 finns i mindre än 86l. Återstår bara HC-W som jag ser det, verkar ju rätt allround…Cult 86l blir för stort. Ska snacka med Mackan, brukar ju träffa på honom förvånansvärt ofta…
    Hade varit grymt med ny bräda i SA över jul/nyår. Vill lära mej rida som du och Ola =)

• lars_k

Medlem
    28 september, 2003 vid 12:05 som svar på: Vilken volym på en vågbräda är lämplig?

På en vågis är det rätt stor skillnad på 70 och 80 liter. Men de flesta kör ju på storlekar i detta intervallet. Ska det kännas bra med 5.3 ska du nog ha nåt runt 80-85 liter.
    Sen tycker jag det är skillnad om man helst vill köra med bra tryck och hoppa, loopa etc. Då föredrar man nog en lite mindre bräda. Vill man hellre rida sega vågor i sverige uppskattar man nog lite mer volym. En smaksak, bäst om man kan prova först…
    Jag väger 78 och kör 83l. Känns stor med 4.0 men jäkligt bra i vågridning med 4.5-5.3. Något fladdrig i höga hopp men OK.

• lars_k

Medlem
    28 september, 2003 vid 10:23 som svar på: RRD 2004

Har jag fattat det rätt att ASC-brädorna har samma garanti som övriga RRD-brädor, dvs att de ska hålla lika bra som std brädorna tidigare år? Alltså inte som 03 ”Golden Label” – dvs endast för tävlingsbruk utan garanti.
    Fan vad sugen man är på en HW-M… =)

• lars_k

Medlem
    28 september, 2003 vid 06:10 som svar på: Hinner man?

Ostkusten funkar, kanske inte så ofta men kan bli väldigt bra. Öland ligger nog närmast till hands, fick 2 pangdagar på norra udden för ca 1 år sen. Men Torö är ju inte så mycket längre att köra egentligen…Fast verkar bli jävligt crowded när det väl går av. Men kul att prova.

Sida 269 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications