lars_k
Forumsvar skapade
-
Grymt! Tror jag vet vilken ”secret spot” du menar =)
-
Apelviken var vågor på 1-1.5 m i förmiddags, sen vred vinden ur, för nordligt och vågorna la sej. Men 4.5 funkade ett tag och sideshore, men vågorna hann aldrig bli feta.
Hoppas ni får bättre tryck imorgon… =) -
Mountainbiking är mkt bra träning. Tränar hela kroppen och kondisen. Sen jag började med det orkar jag mkt längre surfpass…
-
Hoppar du av en bräda gör du inte det pga ett fabrikationsfel utan pga överbelastning. Alltså bör ej konsumentköplagen gälla eftersom man själv orsakade felet. Inga brädor håller för allt. Att vissa brädmärken har garanti är ren goodwill som jag ser det…
-
lars_k
Medlem26 september, 2003 vid 13:28 som svar på: Reparationstips vid genomgående spricka…HELP!Ska du limma frigolit använd polyuretanlim. Höll på mkt med modellflyg (1:12 luftstrid hehe) innan och vi byggde planen i bl.a. cellplast. Limmet skummar lite, fyller ut håligheter och blir urstarkt.
-
Ola_H är den verkliga experten men det kan vara rätt stor skillnad:
– Sideshore-vågis: Mer scoop-rocker (böj sedd från sidan), smalare, mindre volym i häcken, tunna kanter.
Man får en bräda som är lite långsammare, svänger snävare och stabilare. Långsammare i bottensvängen ger mindre risk att man hamnar långt framför vågen. Mindre volym i häcken och smalare, sjunker lättare innan planing, mer kritiskt var man står på brädan. Upplevs därmed ”svårare”.
– Onshore vågis: Rakare rocker ger tidigare planing, högre toppfart, bättre höjdtagning. Bredare och mer volym i häcken ger också tidigare planing, bättre avstamp i hoppen pga bredare häck. Snabb i bottensvängen, kräver mer kanttryck och aggresivitet. Mer förlåtande bräda, mer ”lättkörd” om man inte rider stora snabba vågor. -
Aha. Tyckte bara att det var knepigt att om man gillade Culten tidigare år och vill ha mindre vågis med samma egenskaper så måste man antingen gå Hardcore-hållet (sideshorevågis) eller Frestyle-wave hållet. Vi får se vad testerna säjer om brädorna. Bör ju vara freestyle-waven som tagit cultens plats i de mindre storlekarna…
-
lars_k
Medlem26 september, 2003 vid 07:01 som svar på: Logohögt Torö 030923 – Nu ännu bättre med film 😉Hmm. Funkade fint för mej. Köp ny data… 😛
-
lars_k
Medlem26 september, 2003 vid 06:43 som svar på: Logohögt Torö 030923 – Nu ännu bättre med film 😉Jag lyckades till slut med Power DVD….
-
lars_k
Medlem25 september, 2003 vid 20:23 som svar på: Logohögt Torö 030923 – Nu ännu bättre med film 😉Fint klipp. Jag la upp den på FTP:n…
-
lars_k
Medlem25 september, 2003 vid 19:40 som svar på: Logohögt Torö 030923 – Nu ännu bättre med film 😉Kollade först på bilderna och tyckte det såg ut som en ganska normal dag i Åsa eller Ringenäs, våghöjdsmässigt iaf. Ringenäs erbjuder dessutom betydligt fler svängar på samma våg och den bryter cleanare. Dock av filmen att döma bryter Torövågan fan så mycket brutalare, rakt på stenstranden dessutom. Riktigt nasty =)
Kan tänka mej att brytet i inre revet i Åsa kan bli lika kraftigt vid hård SV…Skall nog till en stenstrand för att det ska bryta hårt i Sverige.
Tur vi har snällare vågställen, hade blivit för dyrt att hålla på annars =)
Klart impad av Torö… -
lars_k
Medlem25 september, 2003 vid 18:00 som svar på: Logohögt Torö 030923 – Nu ännu bättre med film 😉Sjysst! Har du fler bilder? Fan, ni blir ju som tokiga så fort ni fått lite vågor på ostsidan =)
-
Men lite bajslukt är väl inget som hindrar dej från att surfa? Då är du en riktig fjolla =)
Och lukten av ruttnande tång hör havsmiljön till. Så njut istället. -
Jo, det är väl lite ofräscht, men bara där man går i, vid norra parkeringen.
-
Hmm, märkte jag inget av…Är du säker på att lukten inte kom av att du krämade ner våtdräkten i de stora vågorna?