Forumsvar skapade

Sida 271 av 321
  • lars_k

Medlem
    24 september, 2003 vid 19:06 som svar på: hängselelinor

Linorna ska sitta där du har tryckcentrum i seglet. Rigga och ställ dej i vinden och känn på draget i seglet. Kolla var du har händerna när det känns som om du håller lika hårt med båda. Mitt mellan händerna har du tryckcentrum. Sätt linorna på var sida om denna punkt. Brukar vara ca 1/3 från masten av bomlängden. Du kan behöva fintrimma placeringen senare, grejen är att riggen ska kännas neutral och balansera i linorna. Du ska i princip kunna hänga i riggen enbart i linorna. Då är de perfekt placerade.

• lars_k

Medlem
    24 september, 2003 vid 18:28 som svar på: RRD 2004

Gött att brädorna blir allt lättare, snart kanske man står på en sån där 5 kgs plastbit =)
    Undrar varför Cultwaven inte finns i mindre än 86l…?

• lars_k

Medlem
    24 september, 2003 vid 18:10 som svar på: hängselelinor

Det är dåligt eftersom hängselelinan måste glida i kroken varje gång du ändrar skotningen i seglet. Flyttar du ihop linorna helt blir det friktionslöst, lätt och ledigt att skota. Ett visst avstånd kan dock vara bra, friktionen i kroken ger lite stabilitet. En smaksak…
    Vill du ha kortare linor köp nytt. Det finns inga genvägar =)

• lars_k

Medlem
    24 september, 2003 vid 15:06 som svar på: Hoppa

Är kanske lite läskigt i början, men bäst är faktiskt att inte kroka ur, om man bara ska hoppa rakt fram. Då är det enklast att behålla draget i riggen. Man fortsätter att segla uppe i luften helt enkelt. Launcha på en våg, dra åt dej bakfoten och segla ner, gött mos.

• lars_k

Medlem
    24 september, 2003 vid 14:17 som svar på: Mollösund eller omnejd

Hehe, jo det finns många spots jag inte varit på…Men jag har varit på många också. Betar av dem en efter en =)

• lars_k

Medlem
    24 september, 2003 vid 14:00 som svar på: Mollösund eller omnejd

Innan du kommer fram till Mollösund kör du igenom ett litet samhälle som heter Edshultshall. Till höger efter 1:a hamnen kommer du förbi en småbåtshamn, sväng ner till höger på en grusväg. Där har du lite gräsytor och en sandstrand att sticka ut från. Inga större vågor, ett OK freestylespot bara. Därifrån kan du också kryssa ut på öppet hav och köra fet dyning. Gjorde vi tidigare i år, det var nice.

• lars_k

Medlem
    23 september, 2003 vid 18:52 som svar på: Ringenäs NW 17M/S

Äh, vi får plats vi också din snåle fan.

• lars_k

Medlem
    23 september, 2003 vid 18:23 som svar på: Bilder från Torö 030923

Schyssta bilder, vågorna rätt lika Åsas inre rev, och där har man inte heller någonstans att ta vägen =)
    Hur ofta går Torö av på detta viset på ett år?
    (Inga planer på att flytta till Sthlm men man vet ju aldrig…)

• lars_k

Medlem
    23 september, 2003 vid 17:52 som svar på: Ringenäs NW 17M/S

W enl Tylösandsmätaren…men säkert bra ändå. Orkade inte köra längre än varberg imorse…

• lars_k

Medlem
    23 september, 2003 vid 16:42 som svar på: Idag var en bra dag att ligga sjuk!!!

Du får ju åka till Maui så du ska inte klaga. =)

• lars_k

Medlem
    23 september, 2003 vid 15:58 som svar på: Var fanns alla GBG-surfare tisdag morgon?

Du hade nog lätt kommit upp i 30 kn nerför de vågorna, så var det avklarat! Sitter här och flexar jag också. 16-21 är 5 timmar iaf. Och min chef brukar inte bry sej om vad jag håller på med. =)

• lars_k

Medlem
    23 september, 2003 vid 14:22 som svar på: Var fanns alla GBG-surfare tisdag morgon?

Ja, det ökade bra så mitt 5.3 blev också snabbt för stort, trots att jag gick in och drog max i alla snören. Men du bytte väl ner du också?

• lars_k

Medlem
    23 september, 2003 vid 13:47 som svar på: Var fanns alla GBG-surfare tisdag morgon?

amen Knatte för faen, inte Björlanda en dag som denna..Steg upp 0530 och drog till Apelviken. 5 timmar med apdrag i 4.5:an och brytande 2-3m vågor att rida och hoppa på. Blir knappt bättre. Är på jobbet nu och vilar… =)

• lars_k

Medlem
    22 september, 2003 vid 10:45 som svar på: Morgonpigg på tisdag?

Glöm inte bølgerna =)

• lars_k

Medlem
    22 september, 2003 vid 08:32 som svar på: gbg trakten på sydligt?

Nä, det ska vara minst SV. Helst SV vridande till V. Ser inte ut att vrida upp så mkt idag, enl DMI iaf. Men vi får väl se…

Sida 271 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications