Forumsvar skapade

Sida 272 av 321
  • lars_k

Medlem
    22 september, 2003 vid 07:57 som svar på: gbg trakten på sydligt?

Ja, vrider det upp mot SV blir det Åsa stenudde…Jag drar vid 3-snåret. Så vi ses kanske =)

• lars_k

Medlem
    22 september, 2003 vid 07:21 som svar på: gbg trakten på sydligt?

Seglar du en bit ut från hamnen blir det mindre byigt och vågorna vrider in till sideshore. Men det beror ju på om man prioriterar vind eller vågor. Jag tar gärna lite byig vind om vågorna är bra. Har haft jäkligt bra segling i Lejet vid syd, allra bäst blir det om det vrider från SV till SSO. Blir side-off då och fint som fläsk.

• lars_k

Medlem
    21 september, 2003 vid 19:52 som svar på: gbg trakten på sydligt?

Sydligt funkar ju fiskebäck bra på…men platt och choppigt..(öh?). Ska du ha vågor får du dra till Läjet.
    Dit dra jag imorgon eftermiddag…om prognoserna stämmer…hrrmpfhh…

• lars_k

Medlem
    21 september, 2003 vid 19:26 som svar på: Väderstation/webcam i Halmstad?

Var nere i Ringenäs och feskörde med minimalt uthal på 5.3:an utan att plana ett bra tag. Fina vågor att pumpa igång på på vägen in iaf. Sen ökade vinden och det blev rätt bra. Såg ut att vara mkt vind när vi passerade Varberg på vägen hem…

• lars_k

Medlem
    21 september, 2003 vid 18:10 som svar på: fylleinlägg!

Ringenäs blev rätt OK när vinden ökade. Slappt riggat 5.3 funkade och det var hyfsade vågor.

• lars_k

Medlem
    21 september, 2003 vid 18:06 som svar på: vad ska man prova som första trick?

Clewfirst är när man kör seglet bakvänt, dvs med akterliket mot vinden. Kan enklast testas genom att inte flippa seglet i jippen. Man får falla av rätt mkt för att behålla farten när man kör clewfirst.

• lars_k

Medlem
    21 september, 2003 vid 09:58 som svar på: fylleinlägg!

God morgon!
    Var blir bäst i Halmstad idag då, ditt fyllo?
    Ringenäs eller?

• lars_k

Medlem
    21 september, 2003 vid 08:36 som svar på: Väderstation/webcam i Halmstad?

Finns här plus väderstation:
    http://www.tylosand.net/
    Men det verkar som säs är över där nere….de fattar inte att det är nu den börjar =)
    Jag drar till Ringenäs, längs hela kusten ser det ut att bli fetast vågor i Halmstad…enl DMI.

• lars_k

Medlem
    20 september, 2003 vid 09:03 som svar på: 100%

Iofs är terminatorn extremt lätt och har tunn väggtjocklek, men borde vara så pass förstärkt i basen att den borde vara styvare radiellt…Nån annan terminator-ägare kanske kan svara…?

• lars_k

Medlem
    20 september, 2003 vid 07:43 som svar på: 100%

Vad tryckte du med? Tummen eller? Isåfall är det nog nåt fel på masten, om du inte är jäkligt stark i tummen förstås…

• lars_k

Medlem
    20 september, 2003 vid 07:05 som svar på: vad ska man prova som första trick?

Duckjipp började jag med. Det sätter jag nu. Men det är säkert svinlätt enl freestylarna antar jag…
    Sen fortsätta med flipp till clewfirst och köra. Lova upp och gör en tack clewfirst, det är mitt nästa projekt. =)

• lars_k

Medlem
    20 september, 2003 vid 06:45 som svar på: Ett stort, fårlåt från en kitare i Habo ….

Nu ser det iaf ut att komma fetvind, enl wetteronline iaf. Redan imorgon =)
    Sen måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag…osv.
    När ska man få tid över till jobbet?

• lars_k

Medlem
    19 september, 2003 vid 20:34 som svar på: Äntligen Surf i Mellbystrand!

gutt mos

• lars_k

Medlem
    19 september, 2003 vid 18:45 som svar på: Äntligen Surf i Mellbystrand!

Vad blev det för segelstorlek där nere…?

• lars_k

Medlem
    19 september, 2003 vid 18:43 som svar på: Ett stort, fårlåt från en kitare i Habo ….

Ähum. Jag kan verka kort och tvär, men alltid med glimten i ögat wink.gif
    Jo, det var nobelt, men de får allt skärpa till sej de där kitarna…

Sida 272 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications