lars_k
Forumsvar skapade
-
Det gör stor skillnad. Om inte avgörande om de är uppklippta i handflatan. Du får antagligen kramp direkt om de inte är öppna.
Jag kör med biltemas fiskehandskar i neopren som jag klippt upp i handflatan. De duger om man undviker att simma. -
Prognoser 2-3 dar bort brukar vara tillförlitliga när majoriteten visar samma sak. Gör de inte det, ta dem med en nypa salt. DMI är fortfarande bäst, tycker jag, de uppdaterar iaf prognoserna flera ggr per dag. Jag har kvällskört på eftermiddagsuppdateringen flera ggr, när jag tidigare under dan inte trott det skulle bli nåt.
-
Kör på Ola. Jag tror de flesta vet att du har spons vid det här laget. Du skriver mycket vettigt. För en som inte är så prylgalen, som jag t.ex, ger det mycket att läsa om dina erfarenheter om olika master, bräd-shapes etc. Jag har inga möjligheter att testa så mycket grejer som du. Så sluta inte skriva för fanken.
….läste ditt inlägg lite noggrannare. Du hotar ju faktiskt inte med att sluta skriva… =)
-
Dax att sluta se fängelser och psykvård enbart som vårdinrättningar utan även som förvaringsplats åt drogberoende psykon som annars springer omkring med knivar, järnrör etc ute bland folk. Samhället behöver skyddas från dessa. Lås in dem för gott!
Jag är övertygad om att detta mord inte har något med internationell terrorism att göra utan den svenska psykvårdens misslyckande. För några år sen släpptes patienterna ut och fick klara sej själva. Det ser vi konsekvenserna av nu. Mordet på Anna Lindh är bara ett i raden av flera psykrelaterade mord (iofs inte uppklarat än men detta är vad jag tror…). -
Det är olika regler för olika flygbolag. Bäst är att kolla reglerna för bagage hos resp bolag, finns oftast på nätet.
T.ex. KLM tar $200 enkel resa för vindsurfutr upp till 45 kg.
Med South African kan man få med ”surfbräda” upp till 3m längd om man kan få med det tillsammans med övrigt bagage under 20 kg. Därefter tillägg per kg.
Jag ska åka med SAA och tänker slimma utrustningen till 20 kg och endast ta handbagage för kläder etc… -
Är inte sveriges mest kända hora verksam i Varberg…? Hon ville ju t.o.m få F-skattesedel för sitt ”företag”.
-
Vet ej om du känner till men du kan öppna vilken html sida som helst mha wap.google.com . Dvs googles sökmotor i wap-version. Den skriver om html-text till wap med hyfsat resultat.
Gå in på wap.google.com i din mobil. Knappa t.ex
in http://www.dmi.dk/vejr/farvandsudsigter/kattegat.txt.html
i sökfönstret. Öppna sidan du får träff på. Där har du dmi kattegats-prognosen. Kolla vilka direkt-urlar dina favorit-sidor har och knappa in på detta sätt.
Sen finns ju sjöväder 3-dygn på wap.vadret.se (eller wap.vader.se kommer ej ihåg exakt…).…wappa lugnt…
-
Funderar på den också…Brorsan kör oxå med en Loopcomp C100 400, känns sjukt lätt i handen…
-
Då har du inte sett mycket…
-
1.8 kg enl SP på Simmer RDM 400. Kan ju vara feltryckt iofs…
Hehe, du verkar vara en riktig mast-fetishist =) -
OK, jag får se vad jag gör med masterna. GT:n verkar mest lockande, 1.4 kg jfr m 1.8 för Simmer. Men vikten är iofs inte allt. Bra om GT:n är lite styvare också om jag ska ha den till större segel…
-
OK, ska testa, bara det kommer lite mer vind…Och mer uthal etc. Blir helt nytt setup för att trimma seglet antar jag.
Hur mycket kostar en Gulftech RDM 4.00 och vad väger den? -
Äh. Kom tillbaka när du satt en framåt =)
Okej då – grattis….
-
Bara för att testa riggade jag mitt 5.3 på 4.00 mast i söndags. Vilken skillnad. Kändes grymt skönt, mjukt och lättkontrollerat. Väldig respons i pumpningen upp i planing. Kan tilläggas att att jag var långt ifrån överriggad. Viss veckbildning diagonalt i seglet och fladder i leachet som jag inte haft med 430-mast. Luff i seglet är 438.
Anledningen till att jag testade är att jag kommer att försöka slimma min utrustning för sydafrika-resan och komma uder 20 kg….Genom att bara ha en mast, kanske bara två segel 4.5 och 5.3, en bom och bräda kan det gå…
Vad tror du Ola? Hur blir det med mer tryck i seglet…?
Med lagom tryck var det så gött så jag kan tänka mej att bara ha en mast (gärna RDM) i fortsättningen… =)