lars_k
Forumsvar skapade
-
Om man ska spekulera, vilket verkar vara tillåtet här, kan jag tänka mej att man får motsatt effekt om man sveper fenan framåt istället för bakåt. Svepa fenan bakåt gör man för att fenan ska ”suga sej” fast i svängen utan att spinna. T.ex en sideshorefena som ska klara tvära bottoms med fet-tryck är extremt bakåtsvept och flexig i spetsen.
En freestylefena ska däremot släppa lätt i diverse spinn-trick. Därav framåtsvepningen…
Vad tror ni? -
Vid NO ska du åka till Sillvik.
-
Nån ström har jag inte märkt av vid Fotöbron, men jag brukar inte ligga och simma alltför länge. Är nog inte lämpligaste för nybörjare. Men vill man ha bra tryck i seglet, stabil vind, och vågor, som jag, så åker man dit. Är man hardcore kör man ute vid Bolleskären, lär vara grymt vid SO. Ska jag testa nästa gång, men jag tror det kräver rätt mycket mer vind för att gå av, 12-15m/s kanske. Och man bör ej vara ensam för det finns inget som ”fångar upp” om man får problem.
-
Fotö är bäst vid SO säjer jag ju hela tiden. Men ni lyssnar ju inte… =)
-
Kolla i din morsas garage.
-
Nära gräsplätten är det en stenhäll som lutar svagt ner i vattnet. På den är det rätt enkelt att kliva ner och upp. Sen får man simma en liten bit med grejorna innan man vattenstartar. No problems.
-
Fotö är bra vid SO-SSO, fritt en lång bit för vinden så det blir stabilt. Kör ner innan bron, stor parkering, gräsplätt att rigga på. Hala klippor att glida ner i vattnet på. Bara att rigga och köra. Som det ska vara =)
-
Man skulle nog längre ut i havsbandet. Jag var ute med 5.3 och vågis vid Fotöbron ett bra tag. Bra drag och t.o.m lite vågor att ladda på. Lyckan tog dock slut när jag körde fejset rakt upp i röven på en brännmanet. Såg knappt inget men tog mej in. 3 timmars helvette, är dock nästan över nu..
-
Är det inte vid dessa förhållanden Bolleskären brukar gå av utav helvette? Man kanske skulle ta en koll tidigt imorgon…Annars funkar Hönö vid fotöbron bra vid SO-SSO.
(Bolleskären ligger utanför Hönö/Öckerö…) -
Jag förstår överhuvudtaget inte varför vi har en folkomröstning, frågan om EMU ingick redan i EU-valet. Dessutom är det en alltför komplex fråga för normalt folk att sätta sej in i. Och att det endast är okunskap som härskar på nej-sidan är nys. De som borde veta, s.k. experter är oense vad som är bäst. På nej-sidan finns ex-riksbankschefer, företagsledare, politiker etc som bör ha expertkunska men ändå röstar nej.
Nu när vi ändå ska ha folkomröstning är det komiskt att se hur Göran Persson plötsligt anser att det är självklart att sverige bör gå med, samtidigt som han så sent som för ett par år sen (utåt) såg EMU som ett riskprojekt och att vi bör vänta och se. Nej, nu ska alla plötsligt dansa efter hans pipa. Det är så man hoppas på ett nej, så det feta kräket får en välbehövlig knäpp på näsan. Denna gång gick det inte att köpa röster bland den bidragsberoende pöbeln.
Själv har jag inte bestämt mej, tycker både nej- och ja-sidan har bra argument. Antagligen skiter jag i att rösta, det har jag gjort förr, det har ändå alltid varit samma rövarpack som vunnit. Dessutom är september ingen bra månad för att få surfare att rösta, den är för blåsig. Förra riksdagsvalet ”blåste bort” för min del, och jag hoppas EMU-valet gör detsamma. -
Jag har tjing på en lgh i Big Bay Beach (2 bäddrum) club för 450R/dygn plus en bil (WV-golf, år ca 1990) i bra skick) för 4000R per månad perioden 15/12-16/1. Jag har prel bokat South African Airlines 14/12-16/1 från Köpenhamn (från landvetter verkar kört i December…). Man kan bo 4-5 pers i lgh utan problem, jag bodde i en sån förra året…
Om det är någon som vill joina så maila mej onshore53@hotmail.com eller priv-messa här på konfen. -
De markerar tävlingsområdet med 3 st bojar. Utanför detta är det OK att surfa. Så var det förra året iaf, då surfades det friskt i hela apelviken parallellt med tävlingarna….
-
Vafan, finns det fler Kongos…? Lycka till med brädan iaf…