lars_k
Forumsvar skapade
-
SO är väl inte den roligaste vindriktingen i Apel men det funkar ju bra till plattvatten-freestyle. Ska bli kul att se lite action från Stone och grabbarna…
-
Jo, till actionshots på lite håll duger inte en pocket, det håller jag med om. Jag vägrar dock släpa omkring på en fet systemkamera, min lilla (Pentrax Optio S) har jag alltid med i fickan, så det blir många bilder att ha som minne.
Jag tycker dock inte man kan kalla fördröjningen för en ”evighet”… -
På min kompakt-dig kan man ställa in manuell fokus, så man behöver inte fokusera, bara trycka av. Det jag saknar mest är mer zoom, har bara 3x….
-
Evighet? Jävla trams. De hundradelarna kan man vara utan…
-
Hoppas på KLM…men det verkar vara rätt uppbokat innan jul. Någon som har tips?
-
Vi är två (jag och min bror) som ska dit över Jul&Nyår plus några veckor till. Var där förra året, känner att jag måste dit igen =)
Säkert många svenska som ska dit. Skulle man inte kunna göra gemensam sak och boka upp ett antal lägenheter i närheten av varandra (t.ex Big Bay Beach club) och skapa ett stort svensk-läger? Ju fler desto roligare känns det som… -
Sjysst Arnie! Jag la ner Gislövs för det såg för osäkert ut. Gjorde alltså rätt…
Jag ska inte glömma att ta med Mini-malen nästa gång jag åker ner ser det ut som, jävligt sjysst våg =) -
Jag tror de kommer att runda av uppåt till 5 Euro så var rädd om tamparna!
-
lars_k
Medlem29 augusti, 2003 vid 09:55 som svar på: sydvästra Skåne – sista chansen för ”sommarsurf”?Ja, man får nog surfa tills solen går ner och vara riggad och klar när den går upp imorgon om det ska bli nåt. Den lågtrycksnurran har dålig timing…
-
lars_k
Medlem29 augusti, 2003 vid 09:49 som svar på: sydvästra Skåne – sista chansen för ”sommarsurf”?Är lite inne på att dra ner till Gislöfs ikväll. Vinden ser dock ut att stryka förbi utanför i Bornholmsgattet. Men du tror det blir bra alltså….intressant. =)
-
lars_k
Medlem28 augusti, 2003 vid 17:26 som svar på: Hur höjdar man med vågis om det inte blåser apa?Går knappt att ta höjd utan tryck i seglet. Man kan ju försöka lägga mycket tryck på framfoten och vinkla brädan lite åt lovart. Sen höjda precis så mycket att man behåller planingen. Ett jävla lirkande helt enkelt.
-
Låter härligt. Var var du nånstans? Ett tips är att gippa i en fetvåg som håller på att bryta. Har man tur hamnar man mitt inne i skummet sittande på huk med händerna rakt upp på bommen. När man sen kommer ut är det som att födas på nytt. Rätt vild upplevelse.
Att hitta vågor att rida är lite lurigt. Att försöka hinna ifatt en våg som ser fet ut är oftast lönlöst. Hellre gippa på en feting på väg ut och försöka följa den in. De kommer ju i set så du kommer att ligga hyfsat rätt i timingen på det viset. -
OK. Där missade man något alltså. Fasen.
Har gått i vid Frösakull en gång. Hittade en parkering men fick bära grejerna en bit på en stig med plankor på. Något söder om revet. Är det där kanske? -
Surt. Så snabbt som det lågtrycket pep förbi tänkte jag att det inte var lönt att bry sej. Blev väl för nordligt också för att det skulle bygga vågor att tala om?
-
4.0 4.5 5.3 6.3 7.1