lars_k
Forumsvar skapade
-
Åfan… tylosand.net ser bra ut. Hinner nog inte ner innan det lägger sej vid 20-tiden (enl DMI). Skär sönder nån våg åt mej också =)
-
Jag har Clasans för 399. Använder den jämt. Stabil sak.
-
Verkligen briljant hörru.
Skulle tro att det rippades med neråt 4.0, det var det vi körde på lite norrut, i Åsa.
-
Tänkte på det att när du ändå lägger uppåt 20000 på ditt livs surfresa så snåla inte på utrustningen. Det är värt mycket att ha rätt grejer där nere. Och kör in dej på vågisen i Varberg i höst så kommer det att gå bra i SA. Lycka till och vi ses nog i där nere till vintern =)
-
Du kan köra i havet också, men det är ju aldrig kul med för stor bräda i vågorna…
Du behöver ej mindre än 4.2. Vinden brukar öka under dan och när man börjar bli överriggad drar man sej uppåt kusten, till Big Bay eller Melkeboss, där det blåser mindre.
Vid 3.7 börjar vågorna blåsa sönder till skum nere i TableView. -
Klart du kan klara dig med 98 i sydafrika, men du kommer att bli sugen på att rida vågor där nere och då kommer den att kännas stor. Köp en vågis på 75-80 l. Det blåser som fan i SA, men kan vara byigt närmast stranden (side-off) där du vill ha lite flytkraft för att komma ut genom bryten. Så köp ej för liten bräda. Komplettera med ett 4.2-segel också.
-
Ser ut som Ringenäs i Lördags, men jag kan ha fel….
-
Sjysst Ola!
(…Om man inte kunde få hela råfilmen iofs, jag kan dra igång min ftp-server ikväll… =) -
Fint som fläsk, Ola! Tycker jag ser mej själv fladdra förbi i nån sekvens. Kul att ha i arkivet
-
Åfan. Den vågen ser skön ut =)
-
Är inte Väddö ett vågställe? Ser inga vågor…
-
Kom vid 1330 och körde hem vid 5-tiden. Höll mej mer nere vid revet, tyckte det var stabilare vind och fetare vågor där. Körde ett gulblått onshore 4.5.
Jäkligt gött att rida dryga 2m vågor som bryter 50 m brett långt utifrån och in. Många bottensvängar blir det… =) -
De kallar den ju för bästkusten…
Fre kväll 3 tim Åsa, helt OK vågridning och 4.5.
Lör fm 4 tim Åsa, helgrymt, bäst hittils och 4.0.
Lör em 3 tim Ringenäs, helgrymt och 4.5.
Nu får det gärna bli lite paus så blåsorna i händerna får läka… =) -
1.12 gäller en segelbåt, som sagt.
Nån med Formulagrejer kanske skulle ställa upp i en lystävling för segelbåtar…Då skulle man kunna räkna ut ett lämpligt lystal. Över planingsfart borde det bli högt, en formula tar ju bra höjd på kryssen också 😛