Forumsvar skapade

Sida 284 av 321
  • lars_k

Medlem
    26 juli, 2003 vid 19:27 som svar på: Har någon ett bräd tips ?

Att dra rigg på 100l är nog klurigt om du väger 90 kg…
    Du kanske skulle satsa på en stor freestyle på 110-115 liter istället?

• lars_k

Medlem
    26 juli, 2003 vid 18:57 som svar på: stulen väska med alla mina tillbehör

Är väl några snorungar som snott med sej väskan. Sen när de såg att det inte var något de ville ha har de kanske släng den i nån buske. Kan ju vara värt att kolla runt lite i närheten. Och sätta upp lappar i affären etc, och utlova lite hittelön…

• lars_k

Medlem
    26 juli, 2003 vid 18:04 som svar på: Vart gäller må-tors. östkust eller västkust ?

Tycker det ser lovande ut veckan som kommer. Det ska bli ostadigt och ett antal lågtryck ska passera. Jag säger nog västkusten. Men man vet ju aldrig…
    Kolla 10 m wind (Mitteur) här, 7 dygn framåt:
    http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavneur.html

• lars_k

Medlem
    26 juli, 2003 vid 06:28 som svar på: Vario top?

Har du pengar till en 400-mast så köp. Du kan ju få en beggad för 1000 kr. 430 masten blir för styv för seglet. Det funkar men det blir lite ”död” känsla i riggen. Märks framför allt när du börjar bli överriggad, seglet släpper inte byarna lika bra -> sämre kontroll. Den som har mest prylar när han dör vinner…. wink.gif

• lars_k

Medlem
    24 juli, 2003 vid 14:56 som svar på: Freestylesegel vs. vågsegel

Finns lite olika vågsegel. Men ett onshore-segel som Simmer Onshore, Crossover eller NP Search har bra bottendrag och tidig planing. Är rätt lika freestylesegel, dock tyngre eftersom de är mer förstärkta. Tänker du aldrig ge dej ut i vågor är det kanske bäst att köpa ett lätt freestylesegel. Men ett 5.0 kan du ju köra i vågor och då är det bättre med ett vågsegel med mer förstärkningar. Köp ett vågsegel om det är under 5.5, tycker jag iaf..

• lars_k

Medlem
    24 juli, 2003 vid 10:28 som svar på: Webcam

Kameran har nog blåst ner…not.

• lars_k

Medlem
    23 juli, 2003 vid 15:21 som svar på: Vinta

Nej, det är skräp. För liten, för tung, och för gammal.
    Köp någon widestyle runt 150 l, 3-4 år gammal istället.

• lars_k

Medlem
    23 juli, 2003 vid 08:53 som svar på: Spots i SO -O (GBG)

Har inte varit vid sandvik/nötö. Men vid fotöbron på hönösidan har jag surfat några ggr på SO. Fritt och bra, lite vågor fick jag också. =)

• lars_k

Medlem
    23 juli, 2003 vid 07:49 som svar på: Svenskt rekord!!

Nu ryker nog snart rekordet som det där båt?-missfostret har satt. =)

• lars_k

Medlem
    22 juli, 2003 vid 18:47 som svar på: Bomhöjd del 2

ja, pannhögt verkar vara det ultimata wink.gif

• lars_k

Medlem
    22 juli, 2003 vid 17:24 som svar på: Bomhöjd del 2

Freestylarna har oftast bommen jävligt högt, t.ex Olanderson har den nästan så långt upp det går. I kombination med långa hängtampar. Ser nästan sjukt ut när de kör, med raka armar och kutad rygg. Men det lär vara jäkligt bra för tidig planing och kontroll i tricken. Och för att kroka ur lätt.
    Men för en freerider som ska köra långa repor blir det ju för jobbigt att köra på det viset. Man får dålig kontroll i hög fart dessutom.
    Men man får ju prova sej fram till vad som känns bäst…
    Att ha bommen högt bara för proffsen har det duger inte.

• lars_k

Medlem
    22 juli, 2003 vid 16:36 som svar på: Bomhöjd del 2

Jag sätter bommen lite olika beroende på hur vågorna är. Ska jag rida vågorna, sätter jag bommen högt och flyttar fram stropparna något. Detta för att inte tappa för mycket fart frontside, särskilt om vinden är lite onshore. Får lättare planing och därmed lättare att ta sej ut genom brytvågor vid onshorevind.
    Är det pungadrag, krabbiga vågor, och bra hoppförhållanden sätter jag bommen lite lägre och stropparna längre bak. Bättre kontroll och fart i hoppen då, tycker jag.
    Kan tilläggas att jag inte loopar (helvette…), kanske vill man ha bommen högre för att få bra rotation. Detta är jag dock inte helt säker på. Freestylarna har ju bommen grymt högt, så det måste ju underlätta trickning och tidig planing också. Men för högt blir ju jäkligt obekvämt i längden…

• lars_k

Medlem
    20 juli, 2003 vid 04:58 som svar på: Fångrem?

Eller ett ankare som man kan slänga i så grejerna inte driver iväg.

• lars_k

Medlem
    20 juli, 2003 vid 04:56 som svar på: titta vad jag hitta, windpower

Har hållit koll på vindmätarna senaste veckan. Har pendlat mellan 4-6 m/s hela tidan tycker jag. Det kallar inte jag järnet wink.gif
    Det ska blåsa minst 10 m/s så man kan köra vågor. Men jag kan ju fisa omkring i 7 m/s med 112l och 7.1 iofs, men det känns ju lite lamt.
    Flyttar du hit får du nog en annan referensnivå. Gör det =)

• lars_k

Medlem
    19 juli, 2003 vid 05:26 som svar på: Ett litet smakprov..

Satan vad högt. Man måste ha grym koll om man vågar en bakåt med den höjden. Landar man i grejorna kan man säkert stryka med. Men det är nog inget han tänker på.
    Ser fram emot fler klipp =)

Sida 284 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications