Forumsvar skapade

Sida 286 av 321
  • lars_k

Medlem
    13 juli, 2003 vid 13:37 som svar på: Rockade Apelviken i dag?

Det händer ju ibland att linan tvinnas runt kroken så man sitter fast, är ju lite otäckt i början. Men man kan ju rätt lätt kränga av den igen med tummen.
    Kan ju funka bättre med avsmalnande krok. Värt att prova kanske. Dock är det risk att du försvagar svetsarna som håller kroken om du börjar bända och böja.

• lars_k

Medlem
    13 juli, 2003 vid 11:31 som svar på: Bilder från Björlanda idag

Hehe, känner igen mej. Blir grymt choppigt utanför fiskebäck. Knäckte ett revben i en kraschad fullfartsgipp där för ett par år sen. For rätt in i bommen med bröstet. Lite panikkänsla då med när jag tappade andan och det gjorde ont som fan.
    Men man får tänka att man klarar stanna ett rätt bra tag under vattnet bara man håller sej lugn…

• lars_k

Medlem
    13 juli, 2003 vid 11:21 som svar på: Rockade Apelviken i dag?

Har bara lite bilder jag tog ut i tomma intet innan jag stack. Andreas verkar ligga inne med de grymma bilderna.
    Det tar ca 45 min till Varberg och ungefär det dubbla ner till Ringenäs från GBG. Men det är ju motorväg nästan hela vägen. Dock risk att man somnar vid ratten efter en lång surfdag, märkte jag 😛

• lars_k

Medlem
    13 juli, 2003 vid 09:37 som svar på: Rockade Apelviken i dag?

Grymma bilder Andreas! Feta vågor och hopp, såskadeva.
    Själv fick jag hålla igen lite för jag hade grym nackspärr när jag vaknade igår, men surfa skulle jag fanimej. Väl på vattnet släppte smärtorna något, adrenalin gör underverk =)
    Jag kör förbi Varberg med näsan i vädret när det blåser i Hstd.

• lars_k

Medlem
    13 juli, 2003 vid 09:02 som svar på: Rockade Apelviken i dag?

De e gött att rida vågor. För vågridning tycker jag Ringenäs är mycket bättre än Apelviken. Renare och större vågor. Plus att det är inte lika crowded. Man kan slöra ner lite och få sina egna vågor att leka med. I Apelviken får man väja hela tiden, dock är det grymt för hopp.
    Testa gärna Ringenäs en bra dag med NV-vind.
    Bra att Dänemark gick av, var på väg dit men tyckte prognoserna blev sämre och sämre för varje dag.

• lars_k

Medlem
    13 juli, 2003 vid 05:07 som svar på: Rockade Apelviken i dag?

Tyckte det såg helt platt ut närmast webbkameran…Blir så när det är mkt nordligt. Men det kan bli hyfsade hoppramper i södra delen ändå, förstås.

• lars_k

Medlem
    12 juli, 2003 vid 18:55 som svar på: Rockade Apelviken i dag?

Inget speciellt, en liten Pentax Optio S på högsta upplösningen. Sen har jag beskurit bort uppe och nere för att få ner filstorleken…

• lars_k

Medlem
    12 juli, 2003 vid 18:09 som svar på: Rockade Apelviken i dag?

Enklast är att köra norrut från Tylösand, passera Frösakull, sedan svänga vänster vid skylt Ringenäs.
    Jag svänger iofs av vid Kvibilleavfarten och kör lite kringelikrokar över åkrarna. Lite svårare att hitta men närmre.

• lars_k

Medlem
    12 juli, 2003 vid 16:27 som svar på: Rockade Apelviken i dag?

För mycket nordligt i Abay idag. Det var Ringenäs som gällde. Vi körde 4.5, ridvågor på uppåt 2m, side-on. Uppåt 5-6 kringlor på vågen. Var det Julis enda bra dag…? Hoppas inte wink.gif

• lars_k

Medlem
    11 juli, 2003 vid 16:17 som svar på: tävling i Halmstad

Snacka om att ha tur med vädret. Otroligt…Har inte blåst ordentligt på veckor nu.

• lars_k

Medlem
    11 juli, 2003 vid 12:34 som svar på: dåligt fäste på brädan!

Vad brukar uthyrarna säja när du kletar in deras brädor med sexwax?

• lars_k

Medlem
    11 juli, 2003 vid 09:51 som svar på: Vind i Falsterbo!!!

Kolla smhi:s vindobs falsterbo kl 1100: 63 m/s. Verkar lovande. Rigga morsans trosor.

• lars_k

Medlem
    11 juli, 2003 vid 09:24 som svar på: Surfa i björlanda i helgen?

Gå i vid Marholmen:
    http://www.gwc.se/templates/main.asp?iMenuID=170
    eller
    Hovås kallbad:
    http://www.gwc.se/templates/main.asp?iMenuID=192
    Jag brukar gå i vid kallbadet och kryssa ut till grunden mitt i viken. Där bygger det lite vågor ibland.

• lars_k

Medlem
    11 juli, 2003 vid 06:24 som svar på: Helvete!!

Lägg inte massa tryck på bakfoten det första du gör. Innan du fått upp farten ordentligt, försök hålla mest tryck på framfoten. Det ger mer våtyta på brädan och mindre motstånd i vattnet vid låg hastighet. Sen vid hög planingsfart är det mer tryck på bakfoten och så lite våtyta som möjligt som gäller.

• lars_k

Medlem
    11 juli, 2003 vid 05:54 som svar på: Helvete!!

Får väl försöka med ett seriöst svar också…
    När vinden börjar dö och du har dåligt tryck, kolla på vattnet efter annalkande vindbyar. Det krusar sej lite extra när de kommer. När du känner byn, fall av lite, fram med framfoten närmre masten och ta några ordentliga pumptag. Pumpa åt dej riggen samtidigt som du sträcker/böjer på benen. Nu har du förhoppningsvis ökat farten och börjat plana. Gå i stropparna, framfoten först.
    Försök lova upp och ta lite höjd, men inte så mycket att du tappar fart. Börjar du tappa igen, fall av något, pumpa lite med bakhanden och lirka. Mycket känsla i det här…

Försök utnyttja vågor för att komma i planing. En liten våg i kombination med några pumptag brukar göra susen.

Sida 286 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications