lars_k
Forumsvar skapade
-
Dra ner till södra parkeringen så hittar du surfbussarna, dreadlocks och flummiga typer som påstår att de är vindsurfare. Det vill folk läsa om.
Vi andra, som tillhör majoriteten, kör vanliga bilar, ser vanliga ut, har bra jobb och dyker bara upp när det blåser pung. Vi har inte heller tid att bli intervjuade, för vi ska ut och surfa järnet.
Så ligger det till =) -
Det har också med vattentempen att göra. Det är ju tempskillnaden mellan hav och land som ger sjöbris. Nu på sommaren när vattnet är varmare blir därför inte sjöbrisen så kraftig, men kanske tillräcklig ändå på Haga. Bäst är den ju på våren.
-
Men hur påverkas surfingen av EMU? Jag tycker ni undviker den frågan…
-
Japp, fick ett par repor vid 18…sen var det slut…
-
Här blir det vind ibland, men man kan bli knäckt ändå. Gissa när jag riggade ikväll…
Nu får det fanimej bli danmark snart. -
Japp, det är till Klittmöller man vill…Dock om man ska längre söderut, till Römö eller likn, kan ju broarna vara alternativet. Men då blir det broavgifter också.
Fan vad det blåser nu på norra Jylland, varje dag i stort sett. Och nada här. Snart dags att åka mao. -
Ringde till Stenaline och frågade….
Det går inte att ta två st Skagen över dagen. Om man inte utnyttjar utresan, avbokas hemresan automatiskt. Och man får inte pengarna tillbaka…
Dock kan man boka en Skagen över dagen till Fredrikshamn, skita i hemresan, och boka en enkelresa hem en senare dag. Det bör man dock inte göra samtidigt med samma säljare (tipsade tjejen om… =) -
Verkar inte finnas Skagen över dagen från Danmark och hem…Men man kan kanske boka 2 st på en gång och ta den ena dit och den andra hem. Eller ser Stenaline det i sitt bokningssytem på bilens reg nr och sätter stopp. Är det någon som provat denna variant?
Annars kan man ju ta en Skagen över dagen för 495:- och ta en enkel nattfärja kl 2230 hem för 645:- några dagar senare…1140 kr totalt. -
Aha. Kollade Kuballe på kartan. Jag försöker hitta något ut mot havet västerut med lite vågor. Men det verkar kört på Tjörn.
-
Har du nåt bra spot på Tjörn, Kobra-Kalle?
Ser ut att bli vind idag också, ju… -
Ja, den skruven rör man ju bara när brädan ska flyga.
Ska man hålla på och skruva i och ur den vid varje surfpass är risken stor att man glömmer den någon gång. Då blir det vatten i brädan och det är inte rolit. -
Bakåt ser ut att kräva betydligt högre hopp än pushloopen som man mer ”snäpper” runt. Verkar som man slänger sej bakåt i upphoppet, slänga huvvet bakåt som du säger.
Vad man gör sedan med rigg verkar vara att man håller ganska konstant skotning. Verkar inte som man ska krypa ihop heller nämnvärt…Stämmer detta kanske?
Jag har testat rotera bakåt, men alltid landat på ryggen. Lite smärtsamt, har nästan tappat luften ibland… =)
Tror jag roterar för horisontellt och hänger i riggen med röven neråt. Gör säkert helt fel… -
Hur var vågorna i Sandviken vid 4.5-segling?
Våghöjd i bryten? Avstånd och renhet mellan vågorna? Gick de att rida bra? Någon udde där det vred över till sideshore? Höjd på dyningen en bit ut? Etc….
Många frågor som kanske kan få ett svar.
Är sugen på ön på baksidan.
-
Har kört några ggr vid Edshultshall/Barrevik på Orust. Bra riggplats plus liten sandstrand att starta från. Antingen kör man freestyle intill eller kryssar utåt tills man är ute på öppet hav och plockar dyning (var mäktigt senast =).
Sen lär Sörskär utanför Mollösund funka för vågridning, har dock inte testat stället än. Man kan gå i vid Mollösunds badplats och kryssa ut.