lars_k
Forumsvar skapade
-
lars_k
Medlem2 juli, 2003 vid 18:23 som svar på: Kom igen och släng upp lite nya härliga surfbilderFina bilder. Ja, det var en bra dag i Abay. Jag körde 4.5 har jag för mej =)
-
Resa:
Flyg: 7500 plus 400 dollar totalt för brädfrakt.
Boende och bil (årsmodell ca 10 år gammal VW), 10000-12000 att dela på per månad.
Har man inte kört vågor alls innan är det tveksamt. Swellet är ofta rätt stort. Är man inte van vid att ta sej ut genom brytande vågor får man räkna med att bli rejält spolad. Ofta rejält med vind, små storlekar gäller.
SA är inget för nybörjare, om man inte vill köra på sjön förstås… -
Jag har seglat uppåt masthögt på Öland och i Skåne så nog kan östersjön leverera. Gotland är säkert inget undantag.
Men västkusten är förmodligen bästa stället att bo på om man vill ha feta vågförhållanden ofta.
Jag flyttar inte i första taget iaf
-
Södra Hönö vid fotöbron brukar funka om vinden ligger på SO. Ren O tror jag blir lite fel där. Då är nog Gottskär bättre. NO funkar för Sillvik.
Men vädret ser lite väl ruttet ut för min del. Lycka till… -
Jag brukar öppna segelpåsen och dra ut seglet halvvägs. Sedan ställa det upprätt mot en vägg med lattorna neråt. Då rinner vattnet ut och seglet torkar hyffsat fort. Där går min pedant-gräns 😛
-
Jag har köpt 2 st brädor från Keppler. Fungerar faktiskt.
-
Enl nyheterna ska ju saneringsarbetet vara klart, men det måste ju vara extremt svårt att få bort allt bland stenarna.
Klart, lite olja kanske man kan leva med om vågorna är feta. Jag tar med diskmedel
-
”Bred maststrumpa utan camber”…? Vad skulle vara bra med det? Enda anledningen till att ha bred mastrumpa är väl att få in cambers i den? Lattorna kommer ju att slå hit och dit helt okontrollerat med bred mastrumpa och inget som håller dem på plats relativt masten…
-
Finns gott om tunga vindsurfare, tex. Dunken eller Albeau. Verkar inte vara någon nackdel för vågsegling. Inte formula heller.
Dock verkar freestylers ha fördel av låg vikt. Som Campello mfl som flyger omkring som vantar i vinden. -
Jag tror du hade druckit för lite bara. Vätskebrist.
Stick in då och då och drick.
Men en shorty för de varma dagarna är ju inte fel. -
Det är klittmöller som gäller, från klittmoller.com:
the busload of swedish chicks
this story is often told on warm summer evenings in windless periods, when everybody is hanging around and planning how to spend the evening. It is about the legendary night some years ago when suddenly a travel-bus full of mostly female swedish youths arrived at the parking and unloaded into the Brandingen. Those chicks were pretty, naughty and wanted to have fun, and according to the story a lot of surfers did not sleep alone in their vans that night. I have not been there myself, but in my early years at klitmoller, once a busload full of danish chicks arrived, and the effect was almost the same, so watch out for the buses!
-
Öh va? Äger NP GUN? Intern konkurrens eller?
-
Nåt i stil med 5.7 är väl nästa steg ner från 6.5…? Kan du nog hålla upp till 12 m/s iaf, beroende på vikt och armstyrka.
-
Jag är den riktige Kongo så håll käft.
-
Jag plockade den till divX. 400 Mb dyker nog snart upp under /nya på ftp:n.