lars_k
Forumsvar skapade
-
Är inte alla pins ditgängade? Eller vilket märke kör du som är en hel enhet till jointen?
-
I mars och april hade jag några ”halvepiska” dagar i Varberg och Gislövshammar. Maj var helkass. Juni har börjat lovande, dock.
-
lars_k
Medlem12 juni, 2003 vid 08:33 som svar på: När/var seglar ni på fredag? bua, åsa eller haby?Väst i vassbäck ser fritt ut. Men NV? Då ser udden ut att ligga ivägen…Ser också ut att ligga en bit in, där bör vågorna ha tappat en del kraft, även på ren väst…
-
lars_k
Medlem12 juni, 2003 vid 08:23 som svar på: När/var seglar ni på fredag? bua, åsa eller haby?Stark rak syd..då är det onshore. Känns lite riskabelt på en stenstrand. Framför allt att ta sej i och ur vattnet. Skulle nog inte våga rida vågor på onshore i Åsa…
-
lars_k
Medlem12 juni, 2003 vid 06:56 som svar på: När/var seglar ni på fredag? bua, åsa eller haby?Hmm. Ser nu att det grundar upp betydligt snabbare på norra sidan…Bryter längre in då. Men det finns ju en del ”uddar” som kan ge snygga bryt kanske.
-
lars_k
Medlem12 juni, 2003 vid 06:44 som svar på: När/var seglar ni på fredag? bua, åsa eller haby?OK. Kan vara värt ett försök. Bara kryssa lite till och runda spetsen kanske. Jag är inte mycket för att släpa grejer över land

Norra ser inte så olik ut södra stranden, udden är hyffsat ”symmetrisk”. Dock finns ju inget yttre rev (lilla ön). Det kanske är haken… -
lars_k
Medlem12 juni, 2003 vid 05:54 som svar på: När/var seglar ni på fredag? bua, åsa eller haby?Jag kör Åsa på fredag, om det funkar.
Ola_H, har du testat norra sidan av Näsbo-kroken?
NV kanske blir för onshore, men SV-S kanske funkar om man kör ner vid ”Viken” och riggar… -
Japp. Du lär få en hel del att berätta om.
Jag åker också över en lämplig helg. Väntar bara på prognosen med stort P =) -
Håller med. Inte någon av surfberättelserna här på konfen från måndagen skvallrar om något speciellt. Torö, Halmstad etc verkar ha haft helt OK förhållanden. Men vafan, 4.2-5.8 segling är ju vardagsmat. Här på västkusten iaf.
Det ska ner i 3.5 och masthögt om man ska tala kunna tala om nån ”Big Day”. Väntar otåligt på den riktiga ”Big Day”, brukar bli ett par varje år….Varför inte midsommar =) -
Ölands norra udde, östsidan. Funkar på Nordligt.
-
Jag har ridit vågor i Gislöv, Åsa och Trollskogen. Bäst var helt klart Trollis i höstas, men så blåste det ju extremt bra de två dagarna jag var där.
Varberg, Lejet etc funkar endast för hoppträning. Det behövs en stenudde för bra sideshore, verkar det som…
Sitt intryck färgas såklart av förhållandena just den dan man är där.
Jag ska köra mycket i Åsa har jag bestämt mej för. Hoppas på en riktig pangdag snart, måndagen var lite mesig.
-
lars_k
Medlem11 juni, 2003 vid 09:15 som svar på: Finns det bilder från the ”Big Day” i går måndag 9/6?Hade kameran med till Åsa. Glömde tyvärr ta kort på surfet, hade för bråttom ut i vågorna. Tog lite kort när vi riggade ner, men det är ju inget ni vill se 😛
Dock stod det någon som fotade oss ute på yttre revet med stativ och allt. Någon som vet vem det var? Eller fotade han mest vågsurfarna?
Hans bilder vore grymt heta för mej att titta på
-
Jag är så negativ som jag vill, hörru.
Vi får väl se vad som händer nu när det kommer lite nya brädor. Folk vill ju uppenbarligen köra fort och gippa snävt. Så varför inte lite rejsing mot varandra. -
Packa rejäla mängder bärs. Då är ni utom all fara.
-
Glöm inte att ta med mat och vatten för minst en vecka. Har hört talas om folk som irrat omkring på ”Stora Allvaret” i dagar och sedan aldrig hörts av igen. Öland är riktig ödemark, riktigt glest mellan MacD:erna. Stanna ni hemma i stan.