Forumsvar skapade

Sida 295 av 321
  • lars_k

Medlem
    28 maj, 2003 vid 08:19 som svar på: Beställa från Tyskland (Keppler)?

Jag köpte 2 st brädor inkl case från Keppler. Överförde pengar gratis via internetbank. Faxade kvitto på detta och han skickade när han fått faxet. Leverans tog en dryg vecka.
    Jag är nöjd. Undrar om inte jag var först förresten wink.gif

• lars_k

Medlem
    27 maj, 2003 vid 20:56 som svar på: Hängsele.

Japp. Jag är lång och smal som du. 193 väger 78 kg…Midjesele sitter inte bra då…
    Jag har en North ”Move” sele:
    http://www.north-sails.com/products/list.asp?iArtCatID=11&iMenuID=240&iParentMenuID=227&iLanguageID=1

• lars_k

Medlem
    27 maj, 2003 vid 16:41 som svar på: Skall någon ut NU på västkusten? Mån kl.15

Aha. Ända däär ute. Blir en saftig kryss…
    Maila gärna mej nästa gång du ska ut där så hänger jag på. =)

• lars_k

Medlem
    27 maj, 2003 vid 12:33 som svar på: Hängsele.

Val av sele är mycket en komfortgrej. Ska du segla ikrokad längre tider är en sittsele bäst. Men i vågor, eller om du tränar trick är det bra att kunna kroka i och ur snabbt och lätt. Då är midjeselen att föredra. Nackdelen är att den har en tendens att glida upp. Jag körde en del med midjesele för några år sen men tyckte det var jäkligt obekvämt. Fick ont i ryggen också. Nu kör jag med en sittsele med lite högre krokposition. Funkar helt OK i vågorna.
    De senaste midjeselarna kanske iofs sitter bättre än den jag hade, och de flesta som kör freestyle eller våg kör ju med midjesele.
    Men inte jag, som sagt…

• lars_k

Medlem
    27 maj, 2003 vid 12:03 som svar på: Hur kul är formula om man inte tävlar!!!!!

Hmm. Lättklädda brudar på stranden brukar jag sällan se till när jag är ute, snarare täckjacksprydda penschisar ute på strand-promenad med sin feta hund.
    Ska nog skaffa formula jag också wink.gif

• lars_k

Medlem
    27 maj, 2003 vid 11:33 som svar på: Skall någon ut NU på västkusten? Mån kl.15

Jo. Det är klart. blåser det bara norrut kan man lika gärna leta.
    Ska semestersegla en hel del i sommar och ska hålla utkik efter vågspots från ”andra hållet”.
    Funderar också på att ta med surfgrejerna i segelbåten och surfa ”där ingen annan surfat”. T.ex. lägga till ute vid väderöarna eller koster, rigga och lägga några repor :O)

• lars_k

Medlem
    27 maj, 2003 vid 11:21 som svar på: Hur kul är formula om man inte tävlar!!!!!

Men man kan ju inte göra annat än ”cruisa” runt med en formula. Gött iofs att plana i 4-5 m/s men jag undrar om jag inte hade tröttnat rätt fort. Tror man måste tävla för att det ska vara kul med formula…Eller vara ett gäng som hetsåker ihop kors och tvärs i viken ;P

• lars_k

Medlem
    27 maj, 2003 vid 11:10 som svar på: Skall någon ut NU på västkusten? Mån kl.15

Jaså. Det är du som har den röda förbrytar-vanen? Den har man ju sett lite här och där. wink.gif
    Stenungsund verkar bra för freestyle, dit ska jag nog åka nån gång.
    Låter lite kört att hitta nåt på Tjörn. Dock om man är beredd på att släpa grejerna över ett berg eller kryssa en stund borde det finnas nån udde där det vrider och grundar upp. Eller helt enkelt ett grund mitt i där det bygger. Synd bara att en bra dag så vill man inte lägga x antal timmar på att leta upp rätt spot…

• lars_k

Medlem
    27 maj, 2003 vid 11:01 som svar på: måste få avreagera mig!!!….världen har skitit…

Knas i resonemanget. Ska han jobba in 40′ på sommaren får han ju inte tid till att surfa. Eller ska han jobba natt kanske?
    Eller köp en sån där ”forumla” som alla tjatar om. Då bestämmer DU när du kan surfa. wink.gif

• lars_k

Medlem
    26 maj, 2003 vid 21:35 som svar på: Vindsurfingens Ö-M-U klass!

HAHA. I kat 3 finns INGET som stämmer in på mej…nada.
    Freerace/freeride…öhhh…Icke. wink.gif

• lars_k

Medlem
    26 maj, 2003 vid 21:18 som svar på: Skall någon ut NU på västkusten? Mån kl.15

Är det ”brunskär” strax norr om badplatsen? Fritt från väst och det ser ut att grunda upp runt ön…

• lars_k

Medlem
    26 maj, 2003 vid 21:09 som svar på: Skall någon ut NU på västkusten? Mån kl.15

Tackar för detta boys. Ska kolla upp dessa spots wink.gif
    Det blev björlanda in i solnedgången ikväll. Rätt sjysst det också…

• lars_k

Medlem
    26 maj, 2003 vid 14:05 som svar på: Skall någon ut NU på västkusten? Mån kl.15

skulle kunna ge 200 kr till den som kan ge ett bra tips på vågställe på västra sidan av Tjörn. Det är ofta det blåser som fan strax norr om GBG…
    Finns detta? Jag tänker mej kuststräckan Mollösund-Skärhamn-Rönnäng. Nåt som funkar vid västligt.
    En lämplig helg ska jag ut och leta… wink.gif

• lars_k

Medlem
    26 maj, 2003 vid 13:56 som svar på: Vindsurfingens Ö-M-U klass!

Intressant. Men jag passar inte in i någon av dina kategorier…

• lars_k

Medlem
    23 maj, 2003 vid 20:03 som svar på: grönhögen

OK. Gött. Känns som det är dax för en ölandsresa snart wink.gif

Sida 295 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications