Forumsvar skapade

Sida 296 av 321
  • lars_k

Medlem
    23 maj, 2003 vid 17:43 som svar på: förbannad

Håller med om att den nuvarande trenden är vansinnig, trots att jag varit med om att utveckla Volvos XC90. Men ett vinstdrivet företag måste se kunden som den som har rätt. Utan marknad, inget företag. USA har skapat SUV-trenden, tack vare den billiga bensinen. Man kan ju försöka göra bilen så miljövänlig som möjligt inom sin klass, något som också är ett säljargument.
    Men mest optimalt vore om alla körde omkring i snåla småbilar, men idag finns ingen marknad för en liten tillverkare som Volvo.
    Det kan iofs se helt annorlunda ut om 10 år när oljan börjar ta slut. 😛

• lars_k

Medlem
    23 maj, 2003 vid 13:56 som svar på: Översätta?

Finn flera,
    http://www.freetranslation.com
    är en. Den har dutch->english iaf…

• lars_k

Medlem
    23 maj, 2003 vid 13:42 som svar på: förbannad

Amen för faan…Det är olagligt att släppa ut olja, kasta skräp etc för att det är ONÖDIG miljöförstöring. Köra bil är i de flesta fall nödvändigt så som dagens samhälle ser ut.

• lars_k

Medlem
    23 maj, 2003 vid 12:46 som svar på: Har SMHI rätt – eller alla andra?

Kanske vädertypen vi har nu är extremt svårbedömd…Lågtrycken kommer kors och tvärs i olika banor. Blir ett enda kaos av allting. Tacka vetja rejäla lågtryck som efterföljs av högtrycksryggar som växlas åt med några dagars mellanrum.

• lars_k

Medlem
    23 maj, 2003 vid 11:51 som svar på: täppet åhus, sydväst, vridning kring pir ???????

Jag kommer från Åhus. Täppet är norr om byn/hamnen. Där Helge å egentligen rinner ut är snarare Yngsjö.
    Ett ställe där det blir bra vågor i Åhus är Revhaken, ligger söder om hamnen, i Äspet.
    Hade ett par bra dagar där i fjol med bra vind från NO. Där vrider vågorna runt udden.
    Runt Åhus finns bara sandstrand.
    Vet inte riktigt var du menar…Men vid SO känner jag ej till något bra vågställe (dvs sideshore, vågor som vrider runt en udde..).
    Du kanske menar piren vid Yngsjö (Gropahålet) där ån rinner ut? Där kanske det kan bli bra, ja…

• lars_k

Medlem
    23 maj, 2003 vid 08:46 som svar på: Anställa en vindsurfare

En vindsurfare har utmärkt ”work-life-balance”, vilket enligt senaste trenderna är en utmärkt egenskap hos en medarbetare. Stresstålighet och ”karriäristiskhet” är helt ute.
    Men du har nog rätt. Jag skulle inte anställa mej själv wink.gif

• lars_k

Medlem
    23 maj, 2003 vid 07:06 som svar på: Har SMHI rätt – eller alla andra?

SMHI verkar lost som vanligt. Deras kustväder säger 9-12 men vindprognoskartorna visar nada vind. Jag börjar misströsta vindprognoserna efter senaste veckorna. Inte ens DMI är att lita på längre. Har istället bilen packad och kollar mätarna.

• lars_k

Medlem
    23 maj, 2003 vid 06:53 som svar på: Har SMHI rätt – eller alla andra?

Jag brukar gå i vid badstugorna på Hovåssidan. Fast där har det installerats bom nu också…var öppen senast dock…

• lars_k

Medlem
    22 maj, 2003 vid 16:42 som svar på: Jäklar vad det övas! =)

Ett UFO?

• lars_k

Medlem
    21 maj, 2003 vid 10:39 som svar på: Öland eller Varberg?

Säger prognoserna högtrycksbetonat väder -> åk till Haga.
    Säger de lågtrycksbetonat -> åk till Varberg.
    Lycka till wink.gif

• lars_k

Medlem
    20 maj, 2003 vid 11:54 som svar på: det var bättre förr………………..

Undrar om det inta var bättre förr. Lågtrycken som man hoppas så mycket på bara fiser förbi utan att leverera. Förr blev det tryck varje gång de kom.

• lars_k

Medlem
    19 maj, 2003 vid 19:54 som svar på: VÅgor på öland?

Vid N-NNV blev trollskogen riktigt cleant och stort i höstas när jag var där wink.gif

• lars_k

Medlem
    19 maj, 2003 vid 18:48 som svar på: Kite – Windsurfing i vågor -regler?

Kul för er. Men jag misstänker att ni inte har trängsel i vattnet i kombination med stora vågor heller.
    OK, lite överdriven diskussion. Men jag tror ändå man bör separera kitare och vindsurfare så gott det går. Av säkerhetsskäl. Jag har inget emot kitare som personer eller företeelse, kan tilläggas.

• lars_k

Medlem
    19 maj, 2003 vid 17:19 som svar på: Kite – Windsurfing i vågor -regler?

Det handlar om SÄKERHET. Vem som är ”grymmast” är ointressant.
    Jag vill inte bli spolad i en våg med din kitelina runt halsen. frown.gif
    Grymmast hit eller dit, vilket fjanteri.

• lars_k

Medlem
    19 maj, 2003 vid 17:12 som svar på: sörst vågor i sverige?

Jag vet hur det känns. Har tappat grejerna i stora vågor själv några gånger. Konstigt nog tänker man mest på att utrustningen ska klara sej. Att man själv nästan drunknar struntar man i.
    Jaså, du har höstens trollis på film. Har du möjlighet kanske du skulle kunna lägga in lite klipp på ftp:n. Hade varit grymt. wink.gif

Sida 296 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications