lars_k
Forumsvar skapade
-
Javisst. Tänk på alla stackars fåglar i Apelviken då. Måsarna blir vettskrämda av all plast i grälla färger som flyger omkring överallt. Jag mailar fågelskådarna och länstyrelsen.
-
Drar ni till något av vågställena om det går av? Grönhögen eller norra udden? Haga blir i längden för gemytligt för min smak.

…ja, jag är medlem i GWC…dock rätt oengagerad för tillfället… -
Jag vill inte ”ta höjd” om jag därmed missar där vågorna bryter som snyggast.
Kiteförbud i Apelviken, som i Haga? Vi var ju där först
Eller ska det till en allvarlig olycka innan det blir aktuellt…
I SA hade de sin ”kitebeach”, men ändå skulle några assholes kita vid ”våra” spots. Har en känsla av att vissa kitare vill reta upp vindsurfarna. -
Precis. Man orkar mycket mer. Har förlängt mina surfsessioner flera timmar sen jag började cykla. Jag kör mycket knixiga stigar runt GBG. Här är perfekt för MTB, jag bor 5 min från änggårdsbergen med massor av goa löpor. Kör mycket på kvällarna efter jobbet. Om det inte blåser förstås..
-
Jag kör mycket mountainbike. Bra att kombinera med windsurfing dagarna när det inte blåser. Tränar hela kroppen plus att man får bra kondition. Kul att köra långlopp typ bockstensturen och finnmarksturen. Sen suger ju alltid sjön så brorsan och jag har en Maxi-racer segelbåt att glida omkring med de fina dagarna.
-
Gelcoat är en form av polyesterspackel som plastbåtar är belagda med. Du blandar i lite härdare och smetar på ett lager. Sen kan du våtslipa till perfekt yta. Lackering behövs ej efteråt (om det är rätt färg dvs..). Plastic Padding har vit ”Gelcoat-filler”, som jag brukar använda. Obs bara för ytskador, djupare dingar fyller jag först upp med biltemas epoxy-deg enl tidigare tips.
-
Kanske är svenska kitare inte så duktiga (ännu…), men i sydafrika var de ute i 15 m/s och 3-meters vågor. Är väl bara en tidsfråga innan det blir krig i Apelviken. Jag kommer att leta upp andra ställen att surfa vågor på. Retade mej som fan på kitarna i SA. De hade ingen respekt alls för vindsurfarna, inte för vågsurfare heller för den delen. Dock stack de när det blev för många vindsurfare i vattnet. Antagligen för att det blev för jobbigt att lyfta kiten hela tiden när de mötte vindsurfare. Nä, de får hålla till ”någon annanstans”…
-
Gelcoat bör duga för en sån liten skada.
-
Snygg grafik. Goyas egen antar jag….
Undrar varför de är så stora, 85 och 95 l. Kommer kanske mindre i linjen också. En lättviktare skulle väl vilja ha en mindre bräda, även om det är för segvåg…eller? -
Lysande. Det måste jag omedelbart prova, kan inte bärga mej.
-
Körde freezone 7.1 på min skate 64 igår. Visst känns det stort, även om ett modernt freestylesegel är väldigt lätt för sin storlek. Jag är dessutom mest van vid små våggrejer. Men fördelen var ju att jag planade i 6-7 m/s så jag klagar inte…
-
1 kg på en vågis gör mycket. Min förra bräda vägde 7 kg, min nya 6.2 (enl spec). Dessa 800g märks otroligt mycket, framför allt i luften. Men vikten är egentligen inte den ”viktigaste” egenskapen. Shapen gör mer skillnad. Sen ska det ju hålla också. Att hoppa av en vågbräda i plattlandningar är faktiskt inte så ovanligt… Finns lätta ”ltd” – versioner, t.ex. RRD har ju en nu, men utan garantier :/
Men Ola H som provar material på löpande band kan säkert ge ett utförligare svar… -
Aha. Där hade man ju noll koll…