lars_k
Forumsvar skapade
-
Jag menar inta brytande vågor på 4 m. Dyningar som bryter lite på toppen blir lätt 4 m. Jag har varit ute i sådana förhållanden utanför apelviken. Dvs seglare försvann med segel och allt bakom vågorna. Är ganska lamt egentligen, ingen större kraft i vågorna, trots storleken. Brytande 4m vågor är en helt annan sak…
-
Jag gav 40 E per bräda när jag köpte 2 st.
-
Vad för ”avancerad bräda” har du köpt då? Inte en vågis hoppas jag…
-
Om hängseletamparna sitter för långt fram, får du streta och dra med bakre handen. Var tar denna ”vridkraft” vägen? – Jo till bakre foten. Att ha hängseletamparna neutralt i tryckpunkten är viktigt. Jag brukar få justera mina något efter första repan. Grundinställ gärna tamparna genom att ”torrsegla” seglet på land efter du riggat. Sätt tamparna mitt mellan händerna när du håller bommen där det känns bäst med tryck i seglet.
-
4 m, dvs masthögt är inte så ovanligt här på västkusten heller. Blåser det 15-20 m/s och det får bygga ett tag så blir det riktigt stort.
-
”Bidragssamhället” är ett cyniskt socialdemokratiskt system för att säkra röster. Det gäller helt enkelt att få folk att känna sej beroende av systemet. Och den enda garanten för det är att sossarna vinner valen. Vill man fortsätta leva på andra, som man till stora delar gör i norrland, gäller det att rösta på vänstern. Med andra ord betalar vi alla som jobbar varje år genom skatten ett ”partistöd” för sossarna, varesej vi vill det eller inte. Fy fan säger jag

Lite raljerande, men jag anser att sanningen ligger åt detta håll iaf.Hmm, vad har politik här att göra förresten. Sorry.
-
Du är en klippa! Trodde Halo var död och fattade inte varför de la ner en så bra tjänst. Men menar du att den funnits hela tiden…? Har för mej att jag var inne på theyr efter de ”la ner” men hittade inget…
Bra att den är tillbaka iaf… -
Har du hemförsäkring ingår oftast rese- och olycksfallsförsäkring, ju. Jag såg bara till att ha ett försäkringskort med mej som visar att jag är sjukvårdförsäkrad när jag reste till SA. Kolla vad din hemförsäkring täcker.
Vissa kreditkort har också reseförsäkring om man betalar resan med dem. -
Mina brädor var ”in ausgezeichnetes Zustand”. Beställer du en viss bräda/årsmodell så får du den (nog). Nån annan kille här på konfen beställde en RRD TT men fick en Avantride…Verkar skumt. Gör verkligen klart för Keppler vad du ska ha för bräda så bör det inte vara några probl.
Ang färg kan ju ett segel avvika lite från bilden på hemsidan. Denna typ av avvikelser menar han antagligen. Brädor brukar ju bara ha en färgkombination. -
Perfekt. Vart flyttar ni mätaren? Den står inte riktigt bra nu, ju…
-
Jag befattar mej inte med plattvatten och billiga tyskertrick.
-
Ja, det har du rätt i…I år (detta har jag sa jag förra året också..) ska jag börja träna loopar. Så då drar jag nog på mej Gul-västen och min Hockey-hjälm med galler. Det är nog bra att padda upp sej, för att våga mer…
-
Jaha. Då är det ju synd att mamma bor 40 mil härifrån. Så jag får oftast klara mej uten hennes visa råd.
Ang flytväst har jag en ”Gul”, rätt tunn väst, som jag aldrig använder. Känner mej ”instängd” i den. Kör med torrdräkt som har bra flytkraft. Och skulle man slå sej medvetslös hjälper ändå inte en tunn väst. Då måste man en riktig livväst med flytklotsar på bröst och under nacken så man vänds rätt. Men en sån kan mamma glömma att jag drar på mej, hur mycket hon än tjatar och gnatar…
-
Jag är iofs 33 år, men gör alltid som mamma säger, så det har nödvändigtvis inte med åldern att göra. Mammor brukar dessutom oftast ha rätt
-
Jo för fanken. Det kan man ju göra om man tappar farten rejält och är sen med segelflippen så kan man ju rädda det hela, t.o.m. få upp farten lite igen genom att köra clewfirst en bit innan man flippar seglet. Blir ju ibland om vågorna ställer till det mitt i gippen, eller liknande