Forumsvar skapade

Sida 300 av 321
  • lars_k

Medlem
    5 maj, 2003 vid 20:05 som svar på: Hur får jag fart ut ur gippen?

Ja. Rådet att byta grejjer, fena etc är alltid bra när movsen inte går som på räls wink.gif
    Och Rambo, gipp into clewfirst tror jag inte grabben var ute efter, men det är iofs coolt =)

• lars_k

Medlem
    5 maj, 2003 vid 19:46 som svar på: Hur får jag fart ut ur gippen?

Försök flippa seglet något tidigare, är lätt att man väntar tills brädan tappat fart. Flippa kvickt, nästan tryck runt det och skota snabbt in igen på nya bogen wink.gif

• lars_k

Medlem
    5 maj, 2003 vid 17:28 som svar på: Surfpartner GIN

Ja. Straffa inte din tjej med en urgången sunkbräda. Då blir hon inte tänd på att surfa. Köp ett ordentligt nybörjarkit som hon lär sej snabbt på. Kan man nog lätt kränga av senare, tycker det borde finnas en bra 2:a hands marknad för nybörjarkit, även om man sällan ser det på säljeskonfen…behåller folk grejerna kanske?

• lars_k

Medlem
    5 maj, 2003 vid 12:04 som svar på: nu kommer det…

Västvinden dominerar! Länge leve framsidan!
    …sorry om jag retar upp någon…hehe wink.gif

• lars_k

Medlem
    5 maj, 2003 vid 09:06 som svar på: Måndag efter långhelg!

Hmm. Tänkte ta en rövare och dra till Lejet imorse, sen smyga in på jobbet vid lunch. Var uppe 0530 och kollade Onsala, vinden på 130 grader, lite väl mycket ost så jag la ner det hela. Ligger på 140 grader nu så jag börjar ångra mej. Om nån var där idag, berätta hur vågorna var. wink.gif

• lars_k

Medlem
    4 maj, 2003 vid 16:06 som svar på: Sprucken mast

Ajaj. Tycker det borde hålla om du öppnar/bänder upp sprickorna lite och petar in epoxilim och klämmer ihop med en tving eller slangklämma.
    Sedan laminerar du ett varv glasfiberväv utanpå.
    Längst upp är ju inte belastingarna på masten så stora så det bör hålla…

• lars_k

Medlem
    4 maj, 2003 vid 14:16 som svar på: Ska köpa fetebräda ”snart”, wave eller fsw?

Här på västkusten tycker jag man ska ha två brädor. En vågis och en lättplanad bräda, antingen freeride eller freestyle.
    En liten vågis är ett måste när det pungar på med 10+ m/s. Då funkar en liten 60-65 liters perfekt för dej. Planar gör man alltid i bra vind, och när det brallar i vill man ha så liten bräda som möjligt.
    Blåser det mindre är det sällan några vågor. Det är ju inga ”tropiska” förhållanden där det kommer in stora swell som man kan ”puttra” ut och plocka med en stor vågis.
    Då kan du lika gärna köra en bräda för nära nog plattvatten, dvs en ren freestylebräda, för dej blir nog 90 l perfekt. Särskilt om det är din 1:a freestyle och du vill lära dej lite tricks är det inte fel med en lite större bräda.

Men ska du bara ha en bräda, är nog en wave/freestyle runt 80 l det bästa, men den blir alltid en kompromiss.

Behåll 72 litaren och köp en 90 l freestyle. Du kan byta till en mindre vågis senare, men det är ingen panik med det wink.gif

• lars_k

Medlem
    3 maj, 2003 vid 21:16 som svar på: Skåne idag

Gött. Här började det blåsa när solen gått ner. Taskig timing…

• lars_k

Medlem
    3 maj, 2003 vid 15:23 som svar på: Skåne idag

Har du denna länk, Knegekung?
    http://www2.fomfrv.dk/frv2/ifm/sr/
    Tryck på ”vind” så får du vindstyrka timme för timme i baelt/sund. Ni verkar få bra tryck ikväll… =)

• lars_k

Medlem
    1 maj, 2003 vid 20:02 som svar på: Försvunnen gelcoat?!

Så kanske du lär dej att vara lite mer rädd om brädan i fortsättningen! …hehe…

• lars_k

Medlem
    1 maj, 2003 vid 19:48 som svar på: Försvunnen gelcoat?!

Efter vad jag förstått är laminat aldrig helt täta. Vatten diffunderar sakta in längs fibrerna. Låt torka ut ordentligt och lägg i ny gelcoat, eller lacka med nån 2 comp färg.

• lars_k

Medlem
    1 maj, 2003 vid 10:31 som svar på: Ezzy segel

Locs i kungsbacka säljer Ezzy:
    http://come.to/locs.fritid

• lars_k

Medlem
    1 maj, 2003 vid 08:43 som svar på: Vargas LIVE!

ligger under /nya och /nya/pwa_2002 nu på http://ftp.steffo.nu

• lars_k

Medlem
    1 maj, 2003 vid 05:41 som svar på: Vargas LIVE!

Jag lägger dem i incoming. Sen måste ftp-master flytta dem till /nya . Brukar ta en stund…
    Jag laddade upp PWA filerna och Search. AWT sket jag i. Det var bara formula, speed, och slalom med asiater….Men om nån propsar kan jag ta dem också. tongue.gif

• lars_k

Medlem
    30 april, 2003 vid 20:42 som svar på: Vargas LIVE!

äh. vafan. jag laddar upp dem i vilket fall som helst…

Sida 300 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications