lars_k
Forumsvar skapade
-
Fint. använde dina länkar för att ladda ner filerna. Det är 800×600, bra kvalité. Skickade ut bild till TV:n och ljud till stereon. Fick 2 timmar grym surfing, utan reklam

Jag hittade ett progg ”HiDownload” som analyserar vilken URL man är uppkopplad mot, och därefter kan man spara filen.
Drog hem 540 Mb. PWA wave + freestyle 2002 samt Search med Dunken. Jag kan lägga upp på ftp:n om du inte redan gjort det förstås… -
Västvinden dominerar!
-
Jag har en sån. Funkar utmärkt tycker jag. Även om den skulle visa lite fel så lär man sej efter ett tag vad den ska visa vid olika segelstorlekar. Perfekt på nya spots där man inte har erfarenhet av att se på sjön/höra bruset och bedöma hur mycket det blåser. Man kan lätt bli lurad av stora vågor t.ex. Köp!
-
hmm. kollade dina länkar. kvalitén är ju knappast bättre än när jag capturade i 320×240. så 800×600 kan det inte vara. det hade varit superkvalité (och betydligt större filer)…
-
aha. gött. ska jag testa. men livestreamen lär man inte få tag i på detta sätt, eller?
-
hmm. sänder de i 800×600 eller capturar du i ”fullscreen”. Då är det nog ändå 320×240 kvalité i grunden…hur fick du dem i wmv?
-
Fel där. Kollade pwatour-sida…De kommer att sända live. As it happens. Då bör man kanske spara den oredigerade streamen ändå…
-
Hehe. Fast de lär ju ligga på high.tv ett tag så frågan är om man behöver spara dem. Kan iofs vara kul att ha i arkivet.
-
Fixat. Hittade ett skärmcapture-program som heter SnagIt. Det spelar in allt som händer på skärmen (eller en valfri del av den). Använder dock kass codec så 4 min blir 90 Mb. Jag efterkomprimerade dock ljud och bild ner till 27 Mb i Virtualdub.
Capturade ett windsurfprogram från High-TV, de sänder i max 320×240 så kvalitén blir ju sådär…Om nån är intresserad priv-messa mej så ger jag pass till att ladda ner ett smakprov från min ftp. -
Nja. Videon spelar in antennsignaler…S-videosladden jag har mellan datan och TV:n levererar något annat tror jag.
Man kan ju skicka ut bilden till TV:n och filma den med en videokamera (som jag inte har..), hehe.
Nä, seriöst. Jag får nog hitta nåt progg för Windows som kan spara streamad webb-TV. Borde ju nån knäckt vid det här laget. -
Om de ska streama reportagen över nätet hjälper inte mitt TV-kort. Men kanske jag kan spara det på något sätt. Jag kollar upp detta…Ska det blåsa lär jag dock inte sitta framför datan och pilla iofs
-
Fan också. Gick Varberg av igår? Jag försökte komma söder om lågtrycket, var ända nere i Torekov och letade. Var bra vind och sol(!) ett tag med droppade lite. Bra vågor men hittade inget lämpligt ställe att gå i. På vägen hem stötte vi på en annan surfkille. Han visade oss det pittoreska spotet vid Hemmeslövs reningsverk utanför Båstad. Riggade 5.3 och hade lite tryck i seglet ett tag innan vinden tvärdog.
I lördags tyckte jag det verkade vara kass vind och ruskigt ute så jag stannade hemma och ansade mina blommor. -
Kollar man på sjökort så ligger bolleskären precis i lä bakom Hönö vi SO. Men vågor har ju en förmåga att ”vrida” runt öar etc. Och att de ligger i lä kan ju innebära att de blir rena…Bara en teori iofs. Skulle gärna vilja prova stället när det blir lite varmare…
-
Du behöver inte vara skeptisk mot Gun. Det är de få mellanhänderna som gör dem billiga, inte krafsig kvalité. Detta är min övertygelse iaf…
-
Jag har inte den läggningen att jag njuter av att bada i andras avföring. Men är det vågor får jag väl inte låta denna lilla detalj hindra mej. Tror dock också att Träslövläge blir bättre än dogge imorgon…Dogge lär ju vara bäst på SW om jag förstått det hela OK.