lars_k
Forumsvar skapade
-
Ja det var bättre förr. På vintrarna var det ständigt snö och kallt. Sommaren var solig och varm (utom midsommar då det alltid regnade..), och det blåste alltid kuling från väst
-
Förstår inte problemet…Om du nu av någon märklig anledning vill SÄNKA farten – skota ut. Då gasar du helt enkelt mindre och saktar ner…
-
Det är bara snack att ostvinden ”dominerar”. Möjligtvis var det mer ostvind än vanligt förra hösten men ”dominerar” – nahädu. Västvinden dominerar här på västkusten, precis som det ska vara =)
-
Ja, det är möjligt att den breda nosen kompenserar för minskat scoop…Skulle vara intressant att se hur EVO:n ser ut från sidan. Formen allra längst fram kan ju vara mycket uppvinklad även om rockerkurvan är utdragen i övrigt. Brädan ser onekligen fräck ut, Starboards design väcker alltid visst habegar
-
Gött. Vad körde vågseglarna på för grejer? Stor vågis typ 90 liter och 6.2? Har funderat lite på UCPA, men jag vill ha bra vågförhållanden…
-
Jag funderar på varför man vill göra en vågbräda så extremt kort. Så stor skillnad kan det ju inte vara på rockerlinjen jämfört med normala vågbrädor. Alltså kapar man av scoopet. Men ett bra scoop behövs ju för att inte brädan ska gräva ner sej i vågorna. För några år sedan hade vågbrädorna scoop som såg ut som en snabel. Känns som detta med korta brädor är ännu en av dessa ”trender” som börjar balla ur, precis som ”no nose” för några år sedan. Jag kan förstå varför man gör en freestylebräda kort, det minskar rotationströgheten för spock och likn. Men en vågis ska väl ha ett rejält scoop…?
Jag är skeptisk
-
Jaså, han litar på dej så pass

Jag tror han skickade grejerna på tisdagen, jag fick dem på onsdagen veckan efter. Lev tiden nog slå lite hit och dit när det gäller posten… -
Aha, postförskott eller? Han hade den varianten också, glömde det. Blir ju lite avgift iofs. Han skickade med vanlig post (Bundespost?). Jag fick hämta brädorna vid nån postcentral i stan.
-
Aha, vi såg inga andra surfare.
Vi var där senare på eftermiddagen 15-17 ungefär. Vi körde 4.5 med bra tryck, ju längre ut desto mer vind. Vi ses nästa gång =) -
Och gör ett litet skutt.
-
OK. Vågorna var rätt rena, liite små bara…Fint skum va?
-
Tack. Det var rätt härligt faktiskt. Men allt annat än varmt…
-
Aha, klippte ut info om XC65 needle från pdf:en.
Finns i 460 och väger 2.3 kg. Verkar vara standard
diameter i basen för att passa vanliga förlängare
för att övergå i RDM en bit upp:XC 65 NEEDLE
380 17 CC 3.0 – 4.5 1.90 65
400 19 CC 3.0 – 5.3 2.05 65
430 21 CC 5.0 – 6.2 2.15 65
460 25 CC 6.2 – 7.5 2.30 65
xc 65 needle
HARDCORE WAVE The XC 65 needle
is our newest achievement. Its extreme
thin shape, in combination with a greater
wall thickness, makes this weapon