Forumsvar skapade

Sida 309 av 321
  • lars_k

Medlem
    4 april, 2003 vid 14:53 som svar på: Importera bräda = billigare

Har köpt grejer från http://www.gunsails.de och [url=”http://www.surfkeppler.de.”]www.surfkeppler.de.[/url] Har funkat bra. Tyskar är nog minst lika seriösa som svenska handlare. Ungern, Polen och övriga östeuropa skulle jag inte våga mej på. Tycker danska SWC inte verkar så speciellt billig, men jag kan ha fel…

• lars_k

Medlem
    3 april, 2003 vid 17:19 som svar på: kolla detta!

Det ser man inte. Men de flesta ”Auslaufmodelle” ser ut att vara 02:or, det gäller att känna igen årsmodellerna på utseende och spec…

• lars_k

Medlem
    3 april, 2003 vid 15:31 som svar på: kolla detta!

Jag beställde nyligen två brädor från surfkeppler.de. Fick en Goya PM 255 och en Skate 64 (02:or) för 699 EUR per styck. Frakt gick på 40 EUR per bräda. Han ville ha pengarna i förskott insatta på hans konto så det kändes väl sådär kul…Men en vecka senare hade jag mina brädor =)

• lars_k

Medlem
    3 april, 2003 vid 07:12 som svar på: fredag vind!!!!!!!!!!!!!!

Ser ut att bli SW vridande till NW. A-bay kan bli grym senare på fredagseftermiddagen. Lördag NW. Denna säsongen har ju börjat bra. Vi ses!

• lars_k

Medlem
    2 april, 2003 vid 13:58 som svar på: Vindmätare i Långedrag (Gbg)

Bra. Jag har aldrig förstått varför man lägger pengar på en väderstation och sedan hänger den i busken (som Apelviksmätaren…skymd vid NV).

• lars_k

Medlem
    1 april, 2003 vid 19:35 som svar på: hehe

Hmm, en ”damsektion” på 2-3 tjejer blir nog lite löjeväckande wink.gif I GWC verkar de vara rätt många, minst 10, så det är kanske mer motiverat…Hoppas det blir fler tjejer som surfar, det kommer ju att ge er mer ”tyngd” automatiskt. Tycker man ser mycket fler tjejer på vattnet nu än för 5-6 år sedan (fler killar också iofs…).

• lars_k

Medlem
    1 april, 2003 vid 13:52 som svar på: 11 grader i vattnet i Falsterbo

Vilket dyngsnack!

• lars_k

Medlem
    1 april, 2003 vid 13:41 som svar på: Vindmätare i Långedrag (Gbg)

Gött! Står den bra (fritt mot alla riktningar)?

• lars_k

Medlem
    1 april, 2003 vid 13:39 som svar på: SATAN VAD DET BLÅSER!

Blir inga vågor på SSE så det kvittar. Vid SW hade jag varit i Lejet nu…Lika bra att sitta kvar här och jobba 😛

• lars_k

Medlem
    1 april, 2003 vid 13:05 som svar på: SATAN VAD DET BLÅSER!

Grötömätarna är nog närmst:
    http://www2.reab.se/weather.cfm
    Björlanda är dock inget vidare på syd, fiskebäck kanske…?

• lars_k

Medlem
    1 april, 2003 vid 06:48 som svar på: Våtskor

Jag kör med vanliga tunna skor men nu i kylan dessutom med 1.5 mm neoprensockar under. Underlättar om neoprenskorna är något stora så sockarna får plats. Dra ett varv silvertejp runt benet/sockan så läcker det minimalt och det blir varmt och gott om fossingarna.

• lars_k

Medlem
    31 mars, 2003 vid 20:59 som svar på: imsc??

Brorsan köpte ett Gunsails Wave MC nyligen. Kändes mkt bra kvalitetsmässigt i sömmar, förstärkningar etc. Har aldrig provat Jam men tror inte du blir missnöjd. Gunsails var nästan standard hos tyskarna nere i sydafrika. Ska du beställa hem köp en mast också, de har bra master till låga priser (jag har en Loop C75 460, finfin 75% mast för 2300kr).
    Beror lite på vad du har för bräda, har du en våg/freestyle på 80-90 liter välj:
    5.2:an och 6.2:an, en 430 mast och en lång förlängare (max 45 cm).
    Har du en större freestyle på 95-105 liter välj:
    5.7:an och 6.7:an, en 460 mast, en vanlig 30-förlängare räcker.
    Eftersom du bor i Sthlm tror jag mest på det större alternativet…

• lars_k

Medlem
    31 mars, 2003 vid 18:21 som svar på: Vem seglade idag?

Ja, svinnet från det militära är ju allmänt kännt 😛
    Antar att ”kemstridshandskar” inte finns att köpa för simpel pöbel. Kanske kollar hos Clas Olsson , de har visst olika varianter på gummihandskar, även med lite vaddering på insidan…

• lars_k

Medlem
    31 mars, 2003 vid 16:52 som svar på: Hjälp mig med tips mot abstinens!

Kundvagn?

• lars_k

Medlem
    31 mars, 2003 vid 16:41 som svar på: Vem seglade idag?

Funderar på att dra diskhandskar över eller kanske under, vet ej vad som är bäst. Har dock testat diskhandskar tidigare men fick kramp rätt snabbt. Vet inte om jag är ovanligt klen i greppet men jag kan nog inte ha något alls emellan. Tycker det är tillräckligt varmt bara man skärper sej i gipparna och håller sej på brädan 😛
    De har olika storlekar, bäst är nog att ta dej till en Biltema och prova, finns väl flera i Sthlm…?

Sida 309 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications