Forumsvar skapade

Sida 311 av 321
  • lars_k

Medlem
    21 mars, 2003 vid 20:46 som svar på: 11m/s imorgon

Dykarbutik är ett hett tips. Jag köpte mina på Atlantis på Södra Vägen, nära korsvägen.
    Av märket waterproof, kostar 240 kr, sköna som fanken:
    http://www.waterproof.se/accessories/boots.html
    Här är för övrigt en mkt dålig bild på mina Biltema hanskar, som jag har ”förbättrat”:

• lars_k

Medlem
    21 mars, 2003 vid 11:46 som svar på: 11m/s imorgon

Ja, det finns ju de som gillar sånt…
    Se bara upp för mega-dingen du får när du bränner in i isflaket =)

• lars_k

Medlem
    21 mars, 2003 vid 10:31 som svar på: SP-katalogstävling

Verkar som folk är så surfkåta så att de fullständigt läser sönder SP:s nya porrkatalog…jag är inte bättre själv iofs… 😛

• lars_k

Medlem
    21 mars, 2003 vid 10:27 som svar på: 11m/s imorgon

Blir ju inte så varma vindar när de kommer från havet som håller 1.5 grader vattentemp. Inte som hos er i V-ås…
    Sen tycker jag dessutom att jag ser så grymt cool ut i min huva.

• lars_k

Medlem
    21 mars, 2003 vid 10:15 som svar på: 11m/s imorgon

Jag kör med torrdräkt med armlös shorty under. Dominans-huva, 1.5 mm dykar-neoprenstrumpor innanför 4 mm vanliga neoprenskor. Biltemas neopren-fingerhandskar som jag klippt upp handflatan på och halvvägs upp på fingrarna (ej lillfingret). Handskarna inkräktar ej på greppet på detta vis.

• lars_k

Medlem
    21 mars, 2003 vid 09:51 som svar på: 11m/s imorgon

OK. Ska kolla på mitt sjökort. Vi kanske ses smile.gif

• lars_k

Medlem
    21 mars, 2003 vid 09:49 som svar på: 11m/s imorgon

Jag skyddar mej med gummi.

• lars_k

Medlem
    21 mars, 2003 vid 09:46 som svar på: SP-katalogstävling

”använda” stavas det, vad är ”anväda” för något? HAHAHA.
    Visserligen kanske man kan ställa högre krav på stavningen i SP-katalogen än här på konfen wink.gif
    Fick Gunsails-katalogen för några dagar sen inklusive bilaga med vad ”Fehlerteufel” hade ställt till med. Det var ett antal faktafel som smugit sej in. Såg inga stavfel men sen är jag ju inte så extremt vass på tyska heller….
    Så SP-katalogen är inte ensam om att ha fel, killarna lägger nog hellre tid på surfingen än på korrekturläsning. Helt rätt =)

• lars_k

Medlem
    21 mars, 2003 vid 09:33 som svar på: 11m/s imorgon

Var exakt ska du ut? Verkar bli bäst norr om GBG. Något ställe med vågor? Har inte surfat norr om Björlanda…

• lars_k

Medlem
    20 mars, 2003 vid 10:30 som svar på: Bilder från Gotland!!

Tack för inbjudan! Jag kanske dyker upp, kolla efter en skäggig, tyken typ. Har ni några sandstränder? Tycker det ser stenigt ut. Vill inte smasha min nya bräda mot en rauk 😛

• lars_k

Medlem
    17 mars, 2003 vid 18:25 som svar på: Vindhastigheten på skrivbordet

Detta var kul att pilla med smile.gif
    Kolla mitt västkustscript, läser webbsidorna var 3:e minut:

• lars_k

Medlem
    17 mars, 2003 vid 09:53 som svar på: Bilder från Gotland!!

Jag är skåning boende i GBG, därav tykenheten, hehe.
    Självklart är alla inklusive stockholmare välkomna hit. Det jag vänder mej mot är hur det kan se ut på södra parkeringen, vilket ger alla oss surfare i Varberg dåligt rykte. Ölburkar, grillrester och allmänt skräpigt vissa veckor. De som kommer för att vindsurfa är välkomna. Har dock en känsla av att många kommer för ”festen” och struntar i om det kommer att blåsa eller inte.

• lars_k

Medlem
    16 mars, 2003 vid 21:21 som svar på: Bilder från Gotland!!

Äh, ta inläggen med en nypa salt wink.gif
    Man reagerar bara när någon skriver strunt om just sin egen favorit spot, som t.ex. ”Freestajl i Apelviken”…
    Jag önskar jag hade en bil god för 300 knyck som drar 0.1 l mil (gärna amfibiebil för Gotland och Danmark). Då skulle man kunna surfa nästan varje dag i bra förhållanden, oavsett var =)

• lars_k

Medlem
    16 mars, 2003 vid 17:01 som svar på: Bilder från Gotland!!

Du har uppenbarligen inte varit i Apelviken vid NV 15-20 m/s. Då blir det logo- till masthögt side-on och mycket kul =)
    Tolkar också ditt inlägg som om du är en av dem som campar och skitar ner i veckor på södra parkeringen, väntar på vind och blir grymt besviken. Vi locals bara skrattar åt er, men ni lär väl er till slut att studera väderprognoser innan ni bestämmer er för att åka. Det är lågtryck som behövs och de kommer i perioder. Att ”åka till Varberg och surfa vecka 28-30” funkar inte.
    Förra året var sämre än vanligt från Sept-Okt, men det fanns bra dagar då också. Våren och försommaren var som vanligt bra.
    Men jag håller med om att ostkusten kan vara grymt bra också. Har haft mkt bra surfdagar på Öland och Österlen. Det gäller ju bara att åka dit det blåser.

• lars_k

Medlem
    16 mars, 2003 vid 08:30 som svar på: Bilder från Gotland!!

Locka inte hit dem. Låt oss ha våra brutalvågor för oss själva. Det är ju redan tillräckligt överbefolkat i våra västkustspots en bra dag =)

Sida 311 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications