Forumsvar skapade

Sida 312 av 321
  • lars_k

Medlem
    15 mars, 2003 vid 18:18 som svar på: lagningstips!!!

En sån liten reva kan du tejpa med packtejp (typ Biltema genomskinlig). Rengör med T-sprit först så tejpen sitter ordentligt (tejpa över på båda sidor).
    Ska du lämna in seglet till en segelmakare får du räkna med 400-500 kr för att byta fönstret…

• lars_k

Medlem
    15 mars, 2003 vid 17:53 som svar på: Vindhastigheten på skrivbordet

Siten verkar vara nere nu. Det finns en dansk också:
    http://www.samurize.dk

• lars_k

Medlem
    15 mars, 2003 vid 15:45 som svar på: Vindhastigheten på skrivbordet

Fräckt =)
    Snodde ihop ett script med Grötömätarna, uppdatering 1 gång per minut, med vindgrafer (flatline just nu…):

• lars_k

Medlem
    14 mars, 2003 vid 07:42 som svar på: Bilder från Gotland!!

Det är det värt över en långhelg med bra surf =)
    Kostar inte mycket mer än att åka till österlen eller öland. Dit åker jag iofs också ibland…

• lars_k

Medlem
    14 mars, 2003 vid 07:36 som svar på: Vattentemp??

Håller med. 5 grader i luften räcker, bara det inte regnar. Då kyls man snabbt ner. Hoppas på sjöbris i helgen. Då ska jag ut och freestajla =)

• lars_k

Medlem
    13 mars, 2003 vid 21:53 som svar på: SurfersParadise

Priserna på Gunsails ger väl en hyfsad fingervisning om hur priserna hade varit utan mellanhänder och diverse omkostnader. Men vi får väl räkna med att betala lite för att få ha en bra surfshop ”runt hörnet”…

• lars_k

Medlem
    13 mars, 2003 vid 21:47 som svar på: Vattentemp??

Reab visar vattentempen på Grötö Norra. Vet inte om det stämmer dock…1.7 grader, knappast badbart 😛
    http://www2.reab.se/weather.cfm

• lars_k

Medlem
    13 mars, 2003 vid 18:15 som svar på: Bilder från Gotland!!

Ja, jag åker ibland över till Jylland vid god prognos. Där har man också bra förhållande i alla vindriktningar (Klitmöller är ju grymt). Gotland är kanske ett exklusivt alternativ att testa. Finns ju en hel del annat att se. Lite krångligt för mej från GBG att ta mej dit bara…

• lars_k

Medlem
    13 mars, 2003 vid 17:25 som svar på: Bilder från Gotland!!

Vad har du för vindsäkerhet på Gotland? Eller ännu hellre, har du nån vindsurf-dagbok du kan hänga ut här från förra året? =)
    Har aldrig varit på Gotland, men det verkar ju lovande…

• lars_k

Medlem
    12 mars, 2003 vid 16:12 som svar på: Den nya kanalen, TV4+

Jag har TV-kort och TV4+ så det fixar jag. Finns redan en del på ftp som jag spelat in från eurosport. Har dessutom hittat hur man får bukt med ljud-lagget nu 😛

• lars_k

Medlem
    12 mars, 2003 vid 11:39 som svar på: RDM förlängare +40cm?

Såg det också. Ska testa först med en vanlig förlängare och köra in masten inuti. Funkar inte det bra blir det nog en sådan där kolförlängare från SP.

• lars_k

Medlem
    9 mars, 2003 vid 07:42 som svar på: torrdräckt eller tjock våtdräckt??

Det var en diskussion här för något år sedan om dessa overall-liknande torrdräkter. En stor nackdel som direkt gör dem olämpliga är att om du får en reva och den börjar läcka, fylls den genast med stora mängder vatten. Stor risk att du drunknar. En neoprendräkt (torr eller våt) håller värmen trots lite hål, sitter tight så att stora mängder vatten inte läcker in. Är dessutom smidigare att röra sej i. Det är tight neoporen som gäller, grabben.

• lars_k

Medlem
    8 mars, 2003 vid 21:26 som svar på: Premiär i år?

Öhhm. Surfade ju hela januari i Sydafrika…då har jag ju för fanken redan haft premiär 😛

• lars_k

Medlem
    8 mars, 2003 vid 21:23 som svar på: Premiär i år?

Fick tyvärr kryssa i sista alternativet…
    Köpte neopren-strumpor idag, tror mycket på dem innanför våtskorna. På måndag ska jag ut i varberg om prognoserna håller. Nån timme ska man nog kunna vara ute…

• lars_k

Medlem
    7 mars, 2003 vid 16:37 som svar på: Vilka vågbrädor från typ 94-97 är bra?

Jag körde med 6.3 freezone i vågor och en 24.5 fena på min rad wave 255. Var väl inte helt rätt med det gick förvånansvärt bra. En 5.7:a ska inte vara något problem. Optimala seglet är nog 4.7-5.3 annars. Jäkligt snygg bräda… wink.gif

Sida 312 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications