Forumsvar skapade

Sida 316 av 321
  • lars_k

Medlem
    30 december, 2002 vid 20:48 som svar på: Har gjort en liten trevlig hemsida i vintermörkret

Fint. Känner till dessa ställen men vet inte exakt hur jag hittar dit, var man riggar, stenar och grund, var bygger vågorna… Vilken vindriktning är bäst vid resp spot etc. Har hittat till Ringenäs i somras efter att ha irrat runt ett tag. När jag kom fram hade vinden lagt sej…(det blev ändå surfat i Mellbystrand senare samma dag eftersom vinden ökade igen wink.gif

• lars_k

Medlem
    30 december, 2002 vid 20:33 som svar på: Har gjort en liten trevlig hemsida i vintermörkret

Du Börje. Kan du inte fixa in en spotguide för Halmstad. Har tänkt dra vidare förbi Varberg men har inte vetat riktigt vart jag ska åka. Lär ju vara bättre vågor runt Halmstad jämfört med Apelviken, större chans på riktig sideshore iaf…

• lars_k

Medlem
    30 december, 2002 vid 20:05 som svar på: Vem är egentligen…

Ska du döma på Wave Classic? Isåfall ställer jag upp. Kastfall och efterföljande rövplaning i riktning mot publiken var det. Det kan jag nog få till. Får ta något stärkande först bara (minns du Eddie the Eagle…?)

• lars_k

Medlem
    30 december, 2002 vid 19:02 som svar på: Har gjort en liten trevlig hemsida i vintermörkret

Snyggt Borje! Ser fram emot fler bilder och filmer från vår kära framsida! =)

• lars_k

Medlem
    30 december, 2002 vid 18:57 som svar på: Vem är egentligen…

Hm, faktum är nog att man står rätt still. Det lilla man utvecklas de få vinddagarna under säsongen tappar man igen på vintern. Försöker göra ett ryck nu med en 4v resa till vindigare trakter. Förhoppningsvis tar man ett steg framåt. Har köpt hjälm nu så jag kanske äntligen vågar testa lite simpla manövrar som loopar… blush.gif

• lars_k

Medlem
    30 december, 2002 vid 18:09 som svar på: Nån som seglat i minusgrader???

Du bör nog oroa dej mer för din egen än dina grejors hälsa när du ger dej ut i kylan…brrhh…

• lars_k

Medlem
    30 december, 2002 vid 17:36 som svar på: Nån som seglat i minusgrader???

Vet ej om det är minusgrader, men det här ser jävligt kallt ut iaf…och det håller!
    http://www.apelviken.nu/galleri.dagar.html
    Plast är ofta skörare ju kallare det är (det finns en ”glastemperatur” för termoplaster dvs mjuk plast blir plötsligt hård och skör). Så grejerna, framför allt monofilmen, håller nog inte lika bra i kyla. Epoxi och glasfiber är nog mindre känsligt för olika temperaturer.

• lars_k

Medlem
    30 december, 2002 vid 17:07 som svar på: med vilken manöver blir man kungen av beachen ?

South Africa….

• lars_k

Medlem
    30 december, 2002 vid 13:44 som svar på: vilken är den lösaste bräda ni seglat ?

Kolla bräddesign-länkarna här, det kanske ger dej ledtrådar:
    http://www.surfblaskan.com/features/gear/index.html

• lars_k

Medlem
    30 december, 2002 vid 13:27 som svar på: Vem är egentligen…

Snart 33 men vassare än någonsin. Har bara kommit halvvägs i min stadigt stigande utvecklingskurva.

• lars_k

Medlem
    30 december, 2002 vid 13:19 som svar på: med vilken manöver blir man kungen av beachen ?

Härligt!
    Kom att tänka på att en rejäl spinout i full planing så brädan ställer sej på tvären också är effektfull. En gång resulterade det i att jag åkte genom seglet med knäna före. Tur att det var hyrgrejor och uthyraren bara ryckte på axlarna och gav mej en ny rigg att trasha…

• lars_k

Medlem
    30 december, 2002 vid 12:59 som svar på: vilken är den lösaste bräda ni seglat ?

Hörru, han menade nog surfbrädor och inget annat. (252…?)

• lars_k

Medlem
    30 december, 2002 vid 12:54 som svar på: med vilken manöver blir man kungen av beachen ?

Ja, det gäller att få det där härliga rycket i selen, så ryggen spänns som en fiolstråke, precis innan bommen går av. En rejäl nossmäll med bommen kanske man också hinner få till.
    Kanske bra att man lärt sej parera och numera sällan gör denna manöver. Man är ju inte så ung och vig längre…

• lars_k

Medlem
    30 december, 2002 vid 12:43 som svar på: Fuerte vs. GC

här en till (surfshop) med fungerande vindmätare, dock verkar ej kameran vara igång:
    http://www.dlight.net/html/webcam.htm

• lars_k

Medlem
    30 december, 2002 vid 12:40 som svar på: Fuerte vs. GC

En jobbig…med vindmätare och cam:
    http://www.el-medano.net/
    mistral-centret, vindstat etc:
    http://www.surfcenter.el-medano.com/

Sida 316 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications