lars_k
Forumsvar skapade
-
Visst är det säkert svårare att sälja en ren custom, om man inte hittar rätt köpare som vet vad han vill ha. Men iofs, även en produktionsbräda kan ju tappa halva värdet efter ett par säsonger så skillnaden är nog inte så stor.
Vet man vad man vill ha för egenskaper och tänker behålla brädan länge så är det ju lätt val!
Skulle också vilja slå ett slag för semi-custom! Man får en shape som ofta förfinats under flera år och en begagnatköpare vet mer vad han köper. Samt får en väldigt välbyggd och lätt bräda! -
Ja, undrar varför priserna tar ett sånt kliv just nu…
Tror helt klart man får problem att hålla volymerna uppe med dessa priser, dessutom i dagens lågkonja. Samtidigt som tillverkarna verkar ha stora problem med lönsamheten.
En snabbt ihopsmackad produktionsplanka är dyrare än en omsorgsfullt handbyggd custom… Snurrigt. Lätt val eller?
Bra läge för Svenne att dra igång sin customtillverkning! 🙂 -
Kul med ny shopp i Götet! Vad säljer ni för grejjer, har ni en hemsida? 🙂
-
Ser bra ut tsss! Jag ska nog beställa en sats jag med. Kan vara bra att ha inför nästa ding! 🙂
-
Mossies ger väl babordsridning när det vrider upp till nordligt?
-
Haze;568866 wrote:Nja men han har utvecklat många så de har tagit ett gæng kliv framåt!
Verkar vara en toppeninnovatör!
Men vad exakt har han utvecklat på brädorna? Är det fönsterfenan, No-nose eller wingers? Ovärderliga framsteg för dagens brädor! -
Nä, jag stannar hemma. Tror inte jag kan hitta något bra vågridningsspot idag…
Gillar du freestyle lär Öckerö funka fint, Rambo och Co kör ju där på SO! -
Måste blåsa pung. Har dock haft några riktigt bra dagar på SSO och 4.0. Helst ska det vrida från SV ner till SSO. Konstant SO blir nog jäkligt platt även om det blåser som fan.
Annars lär Olofsbo ha sidvind på SO, fast vågorna verkar aldrig bli så bra pga mkt grund och rev utanför…. -
Ola H.;568311 wrote:Jag tror mer på en smal, tunn heliumballong inuti masten.
Fyll kådisar med helium, gnid in med glidmedel och skjut in en efter en i masten! Egentligen samma princip som när man tar hem kokset från Thailand. Inga konstigheter.
-
Jävligt surt. Som Ola_H skrev kan riggen sjunka. Finns bara 2st plastmaterial som har något lägre densitet (-10%) än vatten, PE (ICA-kasse), och PP (Hinkplast) och därmed flyter.
Seglets monofilm (PET) är 30% tyngre än vatten, epoxyn i masten dubbelt så tung och aluminiumet i bommen+längaren 3ggr så tungt. Så är inte masten pluggad (sällan en RDM är pluggad) och fylld med luft, kan nog skiten ha sjunkit.
En anledning att köra pluggad SDM alltså….
Man borde kanske spruta in PU-skum i mast+bom så riggen inte sjunker…? 😛 -
lars_k
Medlem19 augusti, 2009 vid 10:48 som svar på: Quad, twinn, railshape, rocker, stubby, classic…snicksnackWhat???!! E de en liten luftmadrass eller? Jävlar vad det går undan!
-
Nasty stuff. Men skitbra att laga brädor med. Precis som epoxy alltså…
Berätta hur det gick sen tsss! Gärna med bilder! 🙂 -
Mag;568065 wrote:Oh mamma!
Du har väl ringt till mamma och berättat? 😉
-
Jag har seglat Ringenäs, Vilshärad, Haverdal etc hur mkt som helst och ja, Klitten är BRA mkt bättre. Nordens Hawaii kallas det ju! Hela nordsjön ligger på och bygger vågor. Åk dit och njut vetja! 🙂
-
Kul ni gillar bilderna! Klitten är ju faktiskt bara 4 timmar bort och åker man på progg över dan blir det garanterad utdelning och förhållanden man bara kan drömma om i sverige! Sen underlättar det ju iofs om man bor 5 min från färjan och slipper köra långt när man kommer fram i GBG vid 0230-snåret (och ska jobba några timmar senare…).
I Klittmöller och även Middles gäller det att hålla prylarna i spolningarna. Och skulle man tappa dem gäller det att göra en snabb rush efter dem, de driver snabbt iväg och det kan bli långt att simma. Annars tycker jag vågen i Klittmöller bay är rätt snäll och förutsäjbar, om man inte lägger sej rakt under den brytande läppen förstås. På musselrevet dumpar det klart hårdare och är allmänt stökigare, samt trångt.
En normaldag inga problem om man kört Abay etc och är hyffsat simkunnig. Men över masthögt och 17-20 m/s blir ju klart mera risky.
Vi käkade på pizzerian i byn, annars finns ju rökeriet eller korvmånglaren nere vid parkeringen. Burgare vet jag ej om man kan få tag i.
De e bara å åk! 🙂
