larssa
Forumsvar skapade
-
Själv tänker jag vänta byta tills dom kommer med ”invisible kites”, det kommer fan bli nåt det.
-
varför fortsätter dom producera gamla stora klumpiga tv-apparater när det finns platta nya mycket finare?
-
Var där i februari för 3 år sen och då blåste det bra ca: 6-7 dagar på 2 veckor.
-
larssa
Medlem14 december, 2005 vid 01:56 som svar på: Inbjudan – Kitepubafton i Malmö, Fredagen den 16:eLåter trevligt. Får väl se om en kan ta sig ner..
-
larssa
Medlem11 december, 2005 vid 14:17 som svar på: Kita i Fortuna i morgon och på söndag .Jepp 12.00Hörde att ni fick ett tag på vattnet. Ha det bra i Kinaland!
-
larssa
Medlem10 december, 2005 vid 09:02 som svar på: Kita i Fortuna i morgon och på söndag .Jepp 12.00opps solly, men du… det verkar lite dåligt med vind idag

-
larssa
Medlem9 december, 2005 vid 21:04 som svar på: Kita i Fortuna i morgon och på söndag .Jepp 12.00När hade du tänkt?
-
En riktigt ” fet ” bild!
-
Jag skulle vilja be hemskt mycket om ursäkt till en himla massa upphovsrättstagare. Har precis lärt mig följande: – Om du vill visa, sprida eller framföra andras material offentligt, alltså utanför din närmaste familje- och vänkrets, måste du be upphovsmannen om lov. Om du till exempel vill använda texter och bilder som du har hittat på Internet och publicera dessa på din egen hemsida bör du först kontakta upphovsmannen till materialet och fråga om lov.
Källa: http://www.skolutveckling.se/publikationer/publ/main?uri=scam%3A%2F%2Fpubl%2F568&cmd=download
Ps! Jag har inte bett om lov att få låna denna texten, men var shyssta och inte tala om det för nån.
-
Jag skulle gärna vilja veta exakt vad som gäller?
Själv så gick jag en webbutbildning för 4år sen och då fick jag lära mig att det är helt ok att lägga upp en personlig hemsida med andras bilder och text om det inte är i kommersiellt syfte. Är det i kommersiellt syfte måste man kontakta fotografen och be om tillåtelse(det är ju knappast så att nån tjänar pengar på att lägga upp bilder här på steffo). Jag kan ha fel, men så fick vi lära oss att det var då och om inte det stämmer skall jag stämma den läraren som sagt att det var så. För i såfall ligger jag nog risit i det.
-
Svar till:
ta lite bilder av mathieu och lägg ut här så kan vi ju se vad han tycker om de. Det är upphovsrättsbrott och inte mint sjukt respektlöst.
[/ QUOTE ]
Det är inte upphovsrättsbrott så länge som det inte är i kommersiellt syfte. Vilket det knappast är om någon lägger upp bilder här på steffo.
Roligare att titta på shyssta bilder än läsa en massa klagande.

-
Skal blåsa bra iaf.
-
eru nån internet polis eller?
tillåtet ¨å länge det inte är i kommersiellt syfte
gött me feta bilder