larssa
Forumsvar skapade
- 
Kommer ni vara där även om vädrets makter inte är med? 
- 
Jag bor i Helsingborg och kitar häromkring. Vi är några stycken som kitar tillsammans här och det är bara att hänga på om du vill. Kom gärna till Vikingstrand på lördag mellan 14.00 och 18.00 då SKID skall ha en kite/Windsurfing dag. 
 [email=”larssa@home.se ”]larssa@home.se [/email]
- 
Jag själv är också nybörjare och jag tränar i Råå, Lundåkrahamnen och Jonstorp. Det är bra ställen tycker jag, men det finns säker en massa andra ställen också. Lycka till! 
- 
Klart kul att se lite egna filmer. Bra initiativ tycker jag. Upp med fler filmer på nätet   
- 
Jag och två kompisar var nere vid rene-egli center i februari. Kompisarna hyrde både drakar och brädor en dag utan några problem och vi är riktiga nybörjare. Det var ingen som sa något om nån liscence 3. Det enda dom sa var att vi skulle hålla oss i lagunen eftersom det var frånlandsvind. 
- 
Hej! 
 Jag skall också ner till Nya Zeeland i Okt-Nov och undrar om någon vet hur det är att kita runt Christchurch?
- 
Har du fått din GlobeRider kite än? Är du hemma på fredag & till helgen så kan vi sticka ut och döda nån drake då? 
- 
Hejsan! 
 Då var man hemma igen i kalla svedala och kallt är det fanimej. Nä tacka vet jag ligga i plurret och gå runt i kortbyxor det är gött det. Det blev lite mindre kitesurfande än jag hade tänkt. Beroende på A. svåra förhållanden för nybörjare såsom vågor och rev. B. antingen blåste det inget alls eller så blåste det aphjärna. Fick ialla fall gjort en snygg faceplant på Flagbeach strand (som är inspelad) och en del åkande nere i Sotavento på lagunen. Synd att vi inte träffades något mer, men det kommer väl fler gånger. Dags att spara ihop till nästa resa.
 Ha det gött i kylan!
 //Larssa
- 
Hoppas vi syns där nere. Får väl skriva och tala om var vi är när vi kommit ner. Skall ni hyra bil här hemifrån eller hyr ni när ni kommer ner? 
- 
Vi körde utanför Landskrona, vid södra infarten. Jag själv tar med mig en drake på 10 och en på 14. Jag tror att vinden ligger på ca:6-7 s/m i genomsnitt på Fuerte nu. Jasså ryggen pallade inte Bengt. Då blir det inget i morgon då?