m-c
Forumsvar skapade
-
Klipp första heatet imorgon Andy så väntar Voget i andra omgången…:smile:
http://pwaworldtour.com/index.php?id=1290/M
-
Alla ser ju mer eller mindre obekväma ut, men 3:an är nog mest spektakulär!
/M -
OLANDERSSON;628065 wrote:Ja den landades ju inte helt torr precis plus att den ena skon satt på halva foten efter landningen. Fan man blir tårögd av att tänka på gårdagen.
//henke
Amenvafan Henke!!! Sluta självdissa!!! Ser inte ut som en plaskvåt landning om du frågar mig:laugh:
och lite bonusbilder…
/Måns
-
S66;623814 wrote:Ujujuj vad du tar i Slusken, jag höll tillbaka o nigde som en skolflikka i hoppen, precis som du brukar göra! Och jag hoppade fan inte högre än 3m, en bakåt och en pushloop….dessutom aldrig nära o platta.
Plankorna håller…don´t worry bro!!Hjälmen kändes najjs…snygg, går nog diskutera ett tag om. Fick dock en fin krasch i en delayed då hjälmen helt plötsligt satt framför ansiktet när jag landade (hakremmen spändes därefter). Förövrigt så kommer jag att fortsätta me kruka efter mitt test.
Slusken, du behöver inte ngn eftersom varken jag eller ngn annan sett dig lyfta från vattenytan sen du fick spinout me din CLS-Uffe-slalombräda i mitten på 80 talet.Mvh Andreas
Andy, blygsamhet är inte din starka gren, ”>3m” är väl lite närmare sanningen. Tvinga mig inte att posta fler bevis:smile:
/Måns -
Living, Henke och Andy(med Sluskens Flikka)
/M -
Lars_K;621469 wrote:Var inte det som togs om hand i OBs reklam alltid blått? Snarare är det väl du som är sponsrad av OB isåfall??
eller tar ni både rött och blått och får som bekant lila=Fanatic Quad 2011:grin:
/M -
-
Ola H.;612957 wrote:Lustigt. Jag hade precis raderat ett inlägg jag höll på att skriva med motsvarande budskap som Jeppe, när jag kom på att det här är en ty av diskussion jag inte heller vill ägna mig åt. Så jag var lite mer principfast än Jeppe. Eller inte, för nu skriver jag ju i alla fall. Fast på ett annan sätt.
Jag har en artikel som jag velat skriva i flera år, men inte riktigt fått ur mig. Den skall heta ”Emotionella bindningar till sitt material”. Fråga är om det är bra eller dåligt? Jag har själv liksom gått hela vägen från att först att vara tämligen noggrann och analt försiktig med prylarna. Sedan haft tillgång till så mycket nya prylar varje år att det närmast blir tråkigt. Slutligen till att börja ”spara och vårda” lite brädor (trots att jag forfarande har samma snurr i brädgarderoben).
Min slutsats är att brädor liksom kan ha två typer av emotionella värden associerade till sig. Det första är ett slags ”nytt och fint”-värde. Visst kan det vara en psykologisk (och kanske social…) tillfredställelse att ha en ny, fin och bland bräda, men funktionellt sett är denna typ av emotionella förhållande till brädan mest av ondo. Men samtidigt känns det i längden inte heller bra att ha en slags slit och släng mentalitet. Kalla mig flummig, men det är något speciellt med att faktiskt ha något slags känslomässigt förhållande till sin bräda. Men som jag ser det är ”ny och fin”-känslan snarare i praktiken en slags negativ känsla. Den är ju så skör. Minsta misstanke om en skada ger ”ny och fin”-känslan en törn. Och till och med om man lyckas hålla brädan i perfekt nyskick så finns risken att blotta ryktet om att en ny modell är på g gör att brädan plötsligt börjar kännas gammal och…ja, kanske inte sliten, men ändå lite unken på något sätt.
Men timmar på vattnet de där riktigt bra dagarna när man laddar för fullt och liter på att brädan klarar sig med livet i behåll, det skapar djupare känsla. Och i någon mening kanske ännu mer timmarna i garaget när man lappar ihop de sår (på brädan) som de där bra dagarna ofta resulterar i. Eller när man efter en ovanligt lång, ovanligt vindfattig period beställer ett par nya stroppar till trotjänaren. Eller kanske gör en egentligen onödig refinish eller rent av sätter i några nya fenboxar.
Den typen av emotionell bindning som allt det här kan föra med sig är en positiv känsla som både får dig att segla bättre för att du helt enkelt spenderar mer tid på brädan och får dig att segla bättre för att du vågar ladda mer. Den där sista svängen när vågen reser sig sååå fint, men när du vet att ett misstag ger er en resa upp på stenarna. Skall ni göra den? Ja, för ni vet att ni tillsammans kan klara det…även om slutfasen får göras en sen kväll i garaget.
Exakt!
”Sista svängen” har bla. kostat mig, dingad nos, revbensfraktur och brutna master. Efteråt var det lätt värt det! Eller som S-66 ropade när jag testseglade en av hans brädor ”in över stenarna” ”SKIT I BRÄDAN, BARA KÖR!”
Den inställningen har antagligen gjort honom till Sveriges vassaste ripper.Har i vuxen(?) ålder upptäckt att jag som partiell perfektionist(är det en diagnos?) njuter så mycket mer av/med grejerna om jag slipper ansvara för första dingen, så till den grad att jag numera i princip uteslutande köper ”så nära nytt som möjligt, men gärna uppackat” för att slippa göra första repan på brädan när stropparna eller fenorna skall dit för första gången eller så…
/Sjukt?, kanske…
M -
Grymt läs- och sevärd surfresedagbok med mycket behaglig prestigelös inställning.
TACK!
/Måns -
Precis Masse, kanske dags för brädproducenterna att flytta hälförstärkningarna/heelbumpers något…framåt/inåt!
/M -
Och vilken härlig bild på bilen i annonsen.
Man kan, utan att överdriva, påstå att produktfotografering har utvecklats sedan 1985:smile:
/M -
Andy Bull!
Trodde hela idén med konfen var att hetsa de(oss…) som sitter fast framför datorn…
Kör hårt!
/Måns -
Jesper_B;590995 wrote:Jävig som en tok – av boards blir man dock inte klok!
PS: Det råder dessutom nog lite begreppsförvirring här. Twinser är i min terminologi en fyrfenig bräda där bakre paret är störst, lite som en 2+1 på en longboard eller lite äldre trusters där mittfenan också är lite större än sidfenoran, fast i twinserfallet mittfenan delad i två. Quad är tvärt om när framfenorna är större än bakfenorna. Tror inte Fler än JP och Quatro har en twinser (dvs med fyra fenor) i sitt produktionsbrädesortimentet, och tror inte fler än Starboard har en Quad (i vart fall inte fler av de stora produktionsbärdemärkena). Hur faan skulle då en Fanatik twinser (som inte finns) kunna vara bättre än en Quatro (som finns).. Tror kanske att det är vissa som kallar sina twins för twinsers eller sina twinsers för quads… eller är det rentav testarna som har lite skakig koll? Kan låta som ointressant ordlek men eftersom Quatros två twin-modeller skiljer sig markant sinsemellan och ännu mer jämfört med deras fyrfenade twinsers är det kanske ändå viktigt att veta vad man pratar om?
Ok, men om det nu är storleksförhållandet mellan främre och bakre fenparet som avgör benämningen blir det jobbigt att kategorisera Tabou ”Quad?”)(http://beachtelegraph.typepad.com/beach_telegraph/2009/06/tabou-quad.html) som erbjuder FCS-boxar för alla fyra fenorna och du kan således köra med stora fram eller bak(eller lika eller olika stora i alla boxar:confused2:…),snart måste även dekoren vara utbytbar så att när man placerar stora fenor fram blir det Quadgrafik och stora bak=twinsergrafik, kanske kan lite nanoteknologi fixa så att brädan ändrar grafik automatiskt efter hur man placerat fenorna…
Jag föreslår redan nu namnet ”Quatro Star Trek” på den brädan.
/M
