marden
Forumsvar skapade
-
inte söndag, men måndag o onsdag då blir det hel dar på dalarö eller käringviken om det står sig
-
va koolt att kolla satelit bilderna över liepäja verkar va svårt o få till bra våg bryttare, ser ut o va bra stökigt innanför pirerna där vågorna vrider in från flera håll trotts att pirerna är så långa
-
o när jag flög italien -köpenhamn för ett tag sen så såg en denna 10km långa sandbank som nätt o jämt såg ut att titta upp ur havet i södra danmark
la upp en bild då bland cyklar o annat så den försvann väl i bruset
taskig upplösning på goggle där så get vet får åka förbi på sin danmark resa o spana -
@benke. 424278 wrote:
Jorå hade ju bra tryck i 7,8an på vsv för 8 år sen, har inte sett någon plana sen dess. Men nu har dom ju speedvågbrytare längs in emot gamla stan. kan bli bra på en västlig storm kanske.
vsv och ost funkar resten kan man glömma.har hållit på länge där nu me vad dom nu gör?
åkte pendeltåg förra året då det blåste på ganska bra samtidigt som dom lagt ut ett grovt rör över hela fjärden såg ut som dom tänkt på oss o byggt en speedbana mitt i stanhade träbåt på lilla essingen på 90-talet o tillbringade många torsdags seglingar på riddarfjärden fick oftast paddla hem men dom gånger det blåste på va det fantastisk gropigt där inne när alla vågor studdsade fram o tillbaks mellan kajerna
-
lite ot men blir så djävla lack på windguru/vädret
för 1 timme sen va det tokrött på måndag då höstlovet börjar
o nu är det grönt igen
suck
skit sport -
@ 423922 wrote:
Är du knäpp eller? Alla vet väl vad lousers betyder……
försökte mig bara på att skriva så ni danskdjävlar skulle förstå
spota ut gröten nästa gång du har nått att säga -
men ta din plog o stoppa upp nånstans
-
på tal om kite
in vet väl att kitearna är snabbast på vatten
lousers -
måste väl till en gammal rysk jätte transport helikopter fullastad me sådär 50ton för att det ska bli någe tryck i vinden
vill också se nån film påt
-
@MickeÖ 423439 wrote:
Så här ser den ut. Nu är det bara att hoppas på lite vind.
Ska bli kul att testa dena på IS86an och Is 76 som kommer på Torsdag.
C3 26an speed borde funka bra till 76an. till 86an är nog 28an och 30an dom bästa.
Men det ska bli kul att testa.
Mvh
MickeÖ SWE-707snart dags att söka hjälp när man går igång på fen bilder som man tycker är porriga
-
@Jester 423432 wrote:
Mården: 5900:- för ett segel med mast, bägge i nyskick (använt 2 ggr), är ju i min värld ganska billigt…
i min värld är det också billigt
kanske skulle skrivit äldre/mer använt/billigare märke typ -
marden
Medlem20 oktober, 2007 vid 09:11 som svar på: Kanske testa speed, vilka grejor ska jag köpa?minsta eller största segel?
finns nog bara en storlek som passar perfekt till varje bräda /seglare o det är nog den storleken du ska leta efter om du vill göra +40 -
marden
Medlem20 oktober, 2007 vid 07:09 som svar på: British Airways förbjuder vindsurfingutrustningsas?? sist jag flög hem från italien för 1 månad sen fick jag betala för att få hem min cykel som va packad i en cykelväska som är lite lite större än en vanlig resväska och som vägde in under 20kilo desutom hade jag bara den +handbagage
annledning all sportutrustning tog dom extra för? -
marden
Medlem19 oktober, 2007 vid 19:40 som svar på: Kanske testa speed, vilka grejor ska jag köpa?en 5,0 ska du nog klara hålla lite över 40 kn fast du bara väger 75kg sen kan du lägga på lite vikt i västen