marden
Forumsvar skapade
-
aha tror nog jag väntar så rusnings trafiken har lagt sig lite o så hinnar jag jobba lite åker nog ca 11
har du någe mobilnummer så vi kan höras imorrn jag har 0707750832bjornen fick du nån bräda ikväll o vill du prova seglet kan du höra av dig så går det kanske att lösa
-
är det nån som bestämt sig än vart ni ska imorrn?
börjar bli mer o mer sugen på forsmark lite rädd bara att mitt 6,5 blir för stor där uppe.
swe 155 coolt att du vart där! är piren uppe vid hamnen låg eller är det en jätte grej så vinden kommer bli helt störd
nån som kan tänka sig att sammåka från stan så resan inte blir så ensam och att man inte är där helt självman kan gå i på båda sidor av erstaviken antigen vid änden på strandvägen
eller vid prästholmen där twc har en sjötomt -
tar nog också ledigt efter lunch imorrn o hämtningen på dagis är bortbytt
har du nån lämplig 460 mast att prova 7,0 medsvårt det här me spots ska jag sattsa på erstan där man varit förr eller ska man prova någe nytt?
macts du som har ”nära” till forsmark kan väl åka dit o va försöksperson o se om du hamnar i aresten som självlysande gubbe:)
ser ju ut som mer vind norrut men mer regn ?
nä nu ska jag åka o träna resten av kvällen så man slipper fundera påt
-
forsmark hade jag gjömt bort att jag skulle hänga på när nån va på g dit:)
tycker det mest ser ut som om man kan lägga i mellan där det just står forsmarks kärnkraftverk
finns det ingen som vart där o kan ge lite information eller går det att ringa verket o fråga om det går för sig att surfa där?
krävs att jag fixar barnvakt o ledigt i morrn om vi ska göra en sån resaannars är en cup på erstan lite enklare o närmare kör vi från solsidan då?eller beror det på vindriktningen
också lite sugen att prova västra styran nere i ösmo en gång till fast på nv o inte på v som sist
-
shit en till 40kn tröja att dela ut
grattis -
en liten raport från dalarö som jag va på mellan 10-14
lite för mycket västsyd väst som väntat men det gick ganska bra ändå för o andra sidan va det nog mer vind än jag väntat byit såklart men jag planade istort sett hela tiden -
tror det blir perfekt me 8,5 o en snabb 7,0:a:) som du kan hålla upp mot 15m/s
när det blåser 6,0 tror jag nog brädan tyvärr kommer kännas för stor, iofs har jag alldrig stått på någon isonic -
menade visst söderarm, som jag inte har det minsta belägg för om den vissar rätt eller inte men på svenska dagbladets vädersidor redovisar dom vart det blåst mest dan innan och där står det söderarm 90% av alla dar o minst 12m/s
men i dag står det att gustaf dahlen hade mest vind i svealand igår me 19 m/s
o allt som står i tidningen är sant 🙂 -
jag har också varit på torö o planat i 8-9 m/s när smhi har precis den observationen
så det beror nog en del på vädrert för dan om den stämmer eller inte
ibland blåser det kanske mer där uppe vid mätaren än vid vattnet o ibland lika mycke eller mer vid vattet inne vid stranden -
nja håller nog inte med helt
telefonsvararen på landsort uppger ca 5 för mycket, jämfört med smhi:s mätare på landsort som jag tycker är i närheten av verkligheten.
idag visade både gustaf dahlen o landsort på kuling så nog tror jag det blåste på bra en bit söderut till havsutö tycker jag ofta verkar ligga högt på vissa vindrikningar
stavsnäs ligger nog som sagt i lä då o då
o söderhamn har svealands toppnoteringen varje dag i svenskan på 12m/s? -
@getwet 407592 wrote:
Vi ”blåser” av dagens race pga av utebliven vind, proggen höll inte.
va då landsort hade 15-17m/s o gustav dalen hade 12-19m/s såg jag kl 11
synd man inte var där:)
-
låter som exakt samma fel som jag hadde i tidernas begynelse och som sakt det gick lika bra med download traks som ligger under download all.
men i o med att det löste sig när jag skaffa nu dator så borde problemet ligga i mjukvaran på burken
prova att ominstalera alla prgram som har me gpsar att göra. -
har för mig att jag hadde samma problem i början och ända sättet jag fick det att funka va att istället för att välja download all köra med download tracks.
men efter den datoren rasa så funka ”all” på min nya dator -