marden
Forumsvar skapade
-
väst är en knepig vind för skärgården
men om det vrider ner lite mer åt syd o finns någon vind kvar när jag slutar jobba vid 15,30 kanske det blir en vända till dalarö i kväll -
JA ruggit imponerande av cullin att göra över 35 på fituna idag
o när en annan kom ut på vattnet en timme senare så han jag plana 4gr i junkvind sen dog det helt och det ända posetiva idag va att min 89l bräda går att guppa in me, alla som va ute då hade inte den lyxen -
@peppem 405955 wrote:
hur mycket vind var det igår kollade på landsort kl 16.00 och då var det inte mycket att hänga i julgranen…..kan man lite på fyren brukar väl oftast visa för mycket eller?
är det någon som kör fm imorgon?
/Perjag tycker nog smhi vind mätare (den på internet o wap)på landsort stämmer bra för torö
däremot telefonsvararen uppger 4-5m/s för mycket -
vad tror ni blir de någe åka av idag?
ni som ska dit när rullar ni dit?
vad säger fituna locals finns det risk att vinden är för mucke på syd
ska själv arbeta några timmar till sen får ja se -
@dr Masse 405332 wrote:
Nej, det får man verkligen inte.
Det där är ju en en sån bilmekar har och ligger med. Förlåt, på.
Själv tänker jag bygga något ikväll enligt ”skottkäreprincipen”, dvs ett hjul att fästa fram för långpromenader med alla grejor på Salnö och Torö, men som även kan användas fram på flygplatser. Vi får se hur det går…
jag brukar packa mina grejer i en barnvagn utan insats när jag ska tiill kärringviken eller skälsåker
men lånade en kanot i sommar med kanotvagn och sist la jag brädan på den vagen med segel osv ovan på med några band runt hela paket så gick det mycket bättre i terängen än barnvagen
kan också som ola varmt rekomendera att sätta hjulen lite mer i mitten för jämnviktens skull -
det där liknar en sån bilmekar har o ligger på men det kanske blir för otympligt.
denna från biltema var dessutom större än dom jag sett förr
edit kan nog bli till nytta att rulla hem på efter alla skjutna korkar vid pb -
verkar som man får börja arbeta låss lite tid
-
ahh det är mycke nu
men om det blir vind ska jag nog kanske kunna klämma in nån timme surf -
jag tänker på nya hockeytrunkar när jag ser ditt problrm,
dom har inlins hjul i änden ,kanske går att stoppa ner storbagens ena ända i en sån trunk o spänna fast? -
-
hör väl inte till ämnet men det verkar va lite kiteare som läser här:)
varför ska linorna till draken va så grymt långa ?
skulle det inte räcka me hälften,även om jag ser en del fördelar me just långa linor -
har inte heller sett filmen som beror på att min media player inte funkar
däremot såg jag att du sökte ett race segel runt 7 m2
och ett sånt har jag över i garaget men du har kanske sett mitt naish stealth 7,0 på köp sälj -
@windride 402220 wrote:
Med tanke på den mindre goda passformen på många tuttleboxfenor och att väldesignade fillets påverkar en hel del, är då min fundering om man kanske skulle kunna hemsnickra en egen fillet på de befintlig fena mha lite epoxy. Det borde inte vara så svårt att snygga till övergången från fena till bräda i alla fall.
Frågan är hur resultatet skulle bli, bättre eller sämre än att inte vidta någon åtgärd. Är det någon som har provat detta?klart ja gjort, nja har iofs inte testat nästa hobby fen projekt än men ändå
detta gick ut på att skaffa sig en gräsfena att ta till den dan man nu hammnar på ett sånt ställe där det finns gräs o istället för att stå på land åtminstånde ha en hembyggd gräsfena med sig.
grunden denna gång blev en rak 32 fena men trasigt fenhuvud där huvudet gjöts om med ca 30gr rake
o för att få till passformen mellan box,bräda o fena blev det små mini ”fillets” som går ut ca 1mm på brädan syns nog knappt på bild.förövrigt så är den första fenan tillbaks i fenväskan efter att varit ute i kylan ett tag
jag nådde iofs målet på 30kn me den men det på laminerade kolet sprack ovanför filletsen
nu har jag slipat bort mycket av filletsen så ca hälften är kvar
och den kommer nog åka på brädan någon fler gång framöver