Forumsvar skapade

Sida 118 av 145
  • marden

Medlem
    19 juli, 2007 vid 12:21 som svar på: SweSpeed East Cup ?

hur gick på fituna igår sköt i nån kork?
    själv fick ja ta en liten efter en liten men än dock putsning av 500m
    tyvärr tvärdog vinden efter lunch när jag hade tänkt att det skulle bli tvärtom o det borde den väl gjort på fituna också.
    synd man inte drog en timme norrut istället uppsala verkar gått av.

• marden

Medlem
    19 juli, 2007 vid 12:10 som svar på: väder i mobilen

@Bjornen 398089 wrote:

Observationer bla Landsort fukar kanon med telefonens webbläsare (k800i)
    http://xout.smhi.se/extsites/gotlandrunt/ntv_kustobsar.html?obsId=02567
    Jag kan skicka den till din mobil om du inte orkar skriva in den

//Björn

ja du kan ju alltid prova att skicka den till 0707750832 men jag tror att jag provat den från gotlandrunt hemsida som funka men inte den från smhi
    annars är jag nog mest intreserad av gotlandrunt observationerna som jag gillar

tycke opera mini verkade bra när jag laddae hem det men där sket det sig också då programet skulle testa sig själv i mobilen men hittade inte ut på nätet o då tog det stopp

• marden

Medlem
    19 juli, 2007 vid 07:48 som svar på: Stockholm onsdag

körde slalombräda på torö fram till ca kl 1 var det halv drag kanske 10m/s sen dog det helt tröttna o åkte därifrån kl4

• marden

Medlem
    17 juli, 2007 vid 18:38 som svar på: onsdag sthlm

tack tack svenne
    allt talar för att vinden räcker till för 35kn om man har kunskapen och åker ut till torö.
    kom igen nu tb o get vet masa er ut dit i morrn för jag vill inte åka me min fitunaingevindförbanelse o förstöra för dom som åker till fituna
    men helst skulle jag vilja ha en inbjudan till norrtälje o någe fint speedvatten för i dom trakterna är jag novis

• marden

Medlem
    17 juli, 2007 vid 12:03 som svar på: Bra tryck

körde han bakom tallargrundet som verkar va 200m långt ?
    eller är det helt fel sida av nyköping

• marden

Medlem
    17 juli, 2007 vid 08:52 som svar på: Bra tryck

@tbsurf 397814 wrote:

Nej det blir för långt mellan punkterna i auto-läget, men en indikation om vilka farter det ändå rör sej om är det ju helt klart.
    Fick mess om att Benke nu tokläser speedmanualen från pärm till pärm.

går inte gpsen ner till 1 sec intervall i dom farterna?
    syns det inget av topp piken i gpsar i autoläget?
    men grymma tider , borde väl varit +40kn me en 10s på 38,2 för det är väl ingen lång sträcka att ligga o bränna på där?

• marden

Medlem
    16 juli, 2007 vid 21:58 som svar på: torö-landsort söndag

@appel 397735 wrote:

Tja Mårdis , har ju sån jävla tur så svärmor har lantställe på Torö, o jag åker ner på söndag, med alla prylar ikastade i båten på trailern. Räknar iskallt med att du kommer förbi med chauför och inmundigar en tjeckisk starköl eller en iskall GT, och visar upp Sonicen i ett grymt sexigt kvällsljus. Jag ser mig själv pruta lite lagom, sen pang! som vanligt, affär! Önskar en kraftig 26:a eller en mager 28 för att prestera max med 6.0 stealth. Vi hörs Anders 070-2279455 (Landsort) Öja runt rockar. Hänger på direkt!!

det låter fint ser till o med ut som om söndag kan bli en blåsig dag så här 6 dar innan på windguru.
    du borde hälsa på svärmor ofta om hon bor på torö:)

• marden

Medlem
    16 juli, 2007 vid 17:49 som svar på: Bra tryck

för i hel…..e ta tag i detta nu tb!
    vem e benke
    vart körde han?
    hur fort?
    osv
    du måste väl ha befogenheter som rtk-sweden chef
    att beslagta gpsen från
    mannen om du ser 41,6kn när han kliver upp ur vattnet?
    eller så är dt din plikt att åka dit me en kabel otanka ur den!

• marden

Medlem
    15 juli, 2007 vid 16:19 som svar på: torö-landsort söndag

det gjorde inte så mycket att ingen ville hänga på
    det hade nog blivit lite hårt idag när prognosen slog lite fel uppåt idag för en gångs skull.
    blev lite speed o inomskärs surf istället me 6,5a o regält tryck i bitarna
    va lite ute o kände på havet men det va stökigt värre
    hade gärna bytt 35 fenan till någe mindre när ja insåg att det blåste på bra men barfota fötterna mådde inte så bra när jag baxat ut camberseglet från stenstranden så jag vände inte in i onödan för att byta

• marden

Medlem
    14 juli, 2007 vid 10:05 som svar på: Sthlm i helgen

Är ute och spot rekar med familjen med canadensare vid toro järflotta och här blåser det 8-10

• marden

Medlem
    9 juli, 2007 vid 17:05 som svar på: Vad gör man åt detta?

såg att surfspot.se hade nån billig gaastra mast förut maila o fråga va han har

• marden

Medlem
    5 juli, 2007 vid 19:57 som svar på: utlösning

Ygge,
    om posten sköter sitt borde du få ett paket i morgon lagom till helgen som verkar bli blåsig på eran kust så ladda järnet o kör så stänker om kastfallen

• marden

Medlem
    5 juli, 2007 vid 19:33 som svar på: Tuffa förhållanden?

ser ju alledes platt ut o dessutom nerförbacke gäller bara att undvicka skummet

• marden

Medlem
    5 juli, 2007 vid 11:41 som svar på: Sthlm imorgon torsdag?

men ändå blåser ju 13 på landsort o 8,1 på söder så helt stilla kan det väl inte va åker själv dit o ser efter nu om nån vill så kanske jag nås på 0707750832

• marden

Medlem
    3 juli, 2007 vid 12:47 som svar på: utlösning

@fredrik.ygge 393980 wrote:

Härligt att det skapas fungerande uppfinningar på flera håll!

Går det att få köpa någon av dessa?

Hur funkar de med befintlig utrustning? I Sjöstedts fall: byter man bara själva hängselekroken? Mårdens lina: Vad gör man, kapar sina tampar och monterar in en krok?

skulle nog gå att kapa sina egna linor o sätta dit en krok

är du intreserad att köpa en uppsättning går väl det att ordna
    skulle kunna tillvärka ett par som man knyter fast i bomen så du kan prova utan att klippa dina egna linor dessutom justra längden på har gjort ett par såna till min reservbom enl bild

Sida 118 av 145
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications