Forumsvar skapade

Sida 120 av 145
  • marden

Medlem
    14 juni, 2007 vid 22:53 som svar på: 08?

blev en ganska rolig kväll för mig med ett nytt pb på2sec
    kom ut på sjön först 20,30 o gick i land 22,30
    det blev att prova en liten sjö nere vid ösmo tyvärr ville den byiga väst vinden inte vrida upp mot nv som jag tror är en bättre riktning på den högt belägna sjön men på en sån liten sjö som är ca 1*1km blir det inga större vågor men vattnet va riktigt varmt

• marden

Medlem
    14 juni, 2007 vid 13:49 som svar på: Fågelöudde tor kväll!

kommer loss rätt sent i dag om överhuvudtaget så jag vet inte om jag har lust att åka ända ut på lidingö
    frågan är när o hur mycket vinden vrider sig
    det kanske blir ersta från solsidan eller testa nån liten sjö

• marden

Medlem
    14 juni, 2007 vid 09:29 som svar på: Skyddande rör?

gick ut i garaget o mätte lite på rör stumparna som en byggare har.
    lättast att få tag i är nog 70mm avloppsrör men lite grovt, annars var det flera på just 50mm (avloppsrör elrör cenraldamsugarrör)
    hade även ett gammalt markkabelrör (orange) till telefon som va ca 52-53 invändigt och som televerket dessutom kör ut grattis i mängder:) till en om du ska bygga ett nytt hus, men jag har för mig att dom ändrat dim till 50mm utvändigt

• marden

Medlem
    14 juni, 2007 vid 09:08 som svar på: Tips på lämplig vattentät påse/väska för GPSen?

va på intersport o stadium igår o fråga om dom hade nått.
    dom hade bara haglövs påse för kamera inne o den såg bra ut men en annan hade den för modil så jag ska hämta den där när tids ger

• marden

Medlem
    13 juni, 2007 vid 13:35 som svar på: varför

@Jester 390015 wrote:

Fi faen va elakt o sno din vind sådär!!!

Svenne: Det där med stance, och tryck på fenor osv är så otroligt individuellt, så det är omöjligt att säga vad som är rätt… Själv kör jag med underhandsfattning åt ena hållet, och över åt andra. Fråga mig inte varför, men jag är i fint sällskap då även Finian kör så… 😀

Vad gäller utrustning, så är det ett Gaastra Vapor 2006, och brädan ser väl ut att vara en F2, eller?

va micke där bakom hela tiden?:)
    det kändes så, iofs hade jag dragit mycke nerhal o sänkt bomen lite för dom välväxta gubbarna hade väl 0,5m2 mindre segel än lilla jag o det justerbara uthalet tog jag bort sista dan o satta uthalet på rek,men jag tycker buken ser liten ut kan det va så enkelt att jag har ”fel” mast?
    när jag väl va i speedbanan stördes jag inte så mycket av chopet utan fick mest spinnouter när jag i brist på tryck i riggen försökte tryck me benen i stället.
    och ja vapor 6,5 f2 sxs o curtis32/selekt28

kommer det inte lite rörliga bilder snart o studera

• marden

Medlem
    13 juni, 2007 vid 08:32 som svar på: varför

menigen var att ni skulle börja leta fel på riggning, hängsele ,stans, material osv
    fast just här ser det ut som jag är på väg in till stranden

• hur har det gått har det blivit några rejs överhuvudtaget, här hemma har det kommit lite bris både igår o idag men tveksamt om det räckt till för formula

• marden

Medlem
    10 juni, 2007 vid 15:31 som svar på: Montera hängbanden på bågen

@Spray 389357 wrote:

Hej,

Tja varför inte! Tänkte du surfa själv på tex siljan?

o jag ska till västanvik över midsommar tar nog med lite saker beroende på prognos och kan nog lära ut någonting iallafall
    om inte du vill åka på kurs får väl konfkursen komma till dig istället:)

• marden

Medlem
    8 juni, 2007 vid 15:11 som svar på: Sura solbadare?

@CarolineC 389139 wrote:

Funkar det med badgästerna på stranden?

nej…

• marden

Medlem
    7 juni, 2007 vid 21:02 som svar på: SMHI…vridande till Lugnt !?

betyder väl att vinden vrider samt minskar hela sommaren tills det blir höst o ”livet” kan börja igen

• marden

Medlem
    7 juni, 2007 vid 20:31 som svar på: Masttips?

har du sett min mast på köp o sälj (challenger 430 rdm 100%kol 1,5 kg)verkar va precis va du söker om du har ett challenger segel riggen blir grymt mycke trevligere me en lätt o snärtig mast
    edit challenger masterna sägs ha samma böjkurva som np också sen är nog masten den del av utrustningen som 1kg märks mest i

• marden

Medlem
    7 juni, 2007 vid 15:29 som svar på: Tips på köp

o jag tycker inte det är så stor skillnad att hantera en 7,5 eller en 9a

• marden

Medlem
    6 juni, 2007 vid 18:01 som svar på: Konstgjorda rev – en update

nu går det att få tag på lera (1miljon m3) iallafall, har vart på tapten här istan några dar men för er som inte bor här http://www.bjorko.nu/dumpning/

• marden

Medlem
    4 juni, 2007 vid 15:08 som svar på: Gammelräser för ickeplanande väder

ja det är bara o dra tills bena har böjt sig o fläsket på baksidan av låret börjar fladdra likt ett löst akterlik

• marden

Medlem
    2 juni, 2007 vid 10:32 som svar på: Skälåker 08 speedcup

jag såg några till me gpser kom igen nu o lägg upp er
    framförallt om ni va söligare än mig så jag slipper va sist men nån ska va det också:)

Sida 120 av 145
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications